Toon posts:

Mail zenden met Direct-ADSL

Pagina: 1
Acties:
  • 1.536 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, mijn probleem is als volgt:

Ik ben overgegaan op direct-adsl van kpn. Mijn mailadressen zijn gekoppeld aan mijn domein (apart abonnement bij een webhost). In Outlook (office 20030) heb ik als SMTP server ingesteld mailrelay.direct-adsl.nl, zoals aangegeven door de kpn.

Als ik de account instellingen test, komt de melding: "De opgegeven server is gevonden, maar er is geen antwoord van de server ontvangen. Controleer de poort- en SSL-gegevens."

Is dit een bekend probleem, en weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Mijn moden is een speedtouch 510 versie 4.0.2.0.0. Daarachter zit nog een Linksys wireless-G router versie 2.02.7.

De kpn trekt zijn handen hier vanaf. |:(

Groeten, Dirk.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2005 20:57 ]

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 22:57

slaay

Natuurbeleven.com

Bij het versturen ook je inlognaam en wachtwoord van Direct ADSL mee sturen misschien?

Dich bis echt unne foëzen haas

Verwijderd

Topicstarter
slaay schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 21:34:
Bij het versturen ook je inlognaam en wachtwoord van Direct ADSL mee sturen misschien?
Ik kan je even niet volgen! Als ik wat waarheen stuur? Bedoel je un en wp toevoegen aan het SMTP-veld bij account instelligen? Of heb ik iets anders over het hoofd gezien?
Het modem is correct geconfigureerd met un en pw, en de ADSL-verbinding draait goed.

Verwijderd

als je relaying gebruikt, moet je wel aangeven welke connectie hij moet gebruiken voor dit relaying, oftewel jou direkt kpn gegevens dienen te worden gebruikt in de properties daarvoor.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 08:33:
als je relaying gebruikt, moet je wel aangeven welke connectie hij moet gebruiken voor dit relaying, oftewel jou direkt kpn gegevens dienen te worden gebruikt in de properties daarvoor.
Ah, okee, klink plausibel. Maar het is me niet duidelijk waar ik die properties kan invoeren in Outlook. Of dient dit te gebeuren in de connections omgeving van Windows zelf?

Verwijderd

dit gebeurt in outlook bij de account gegevens
(stukje over relaying: http://office.microsoft.c...tance/HA011128331033.aspx)
:In Outlook 2002 or 2003, to change your SMTP settings on an existing account:

1. From the Tools menu, click Email accounts. Select View or change existing email accounts, then click Next > . Select the account you wish to edit, then click Change... .

Note: In the Email Accounts window, if you see an account named "Microsoft Exchange Server", that account will not require any changes.

3. Click More Settings... . In the Internet Email Settings window, select the Outgoing Server tab.

4. Check the box next to My outgoing server (SMTP) requires authentication.
vul daar de username en password in druk op OK en daarna moet hij het doen

• koenvn
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-12-2022
Bij mij doet-ie het gewoon, zonder usernames (mits met direct-adsl verbonden). Dus ik denk dat het aan KPN ligt.

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

mail.direct-adsl.nl zou je ook even kunnen proberen, anders zou je aan de slag kunnen met de 0x800 foutmelding van outlook. Op www. modemhelp.net vind je alle foutmeldingen.
Zit jou code er niet tussen, dan even zoeken op microsoft.com

[ Voor 111% gewijzigd door punica op 06-01-2005 14:37 ]

• BoutWout
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-01 14:52
http://www.kpnadsl.nl/sup...DirectADSL(mailrelay).pdf

Staat volgens mij heel correct op hun site

Red een boom, eet een bever

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-01 06:41
Inderdaad. Voor andere zaken kun je ook terecht op hun pagina's http://www.kpnadsl.nl/support

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-02 23:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

koenvn schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 13:59:
Bij mij doet-ie het gewoon, zonder usernames (mits met direct-adsl verbonden). Dus ik denk dat het aan KPN ligt.
nou, als-ie het bij jou wel doet, zou ik juist denken dat het niet aan kpn ligt (kan me vergissen, maar dan moet je je redenatie even uitleggen hier :P).

(PS: kpn ondersteunt die mailserver overigens uberhaupt niet, niet alleen omdat ze dit een moeilijk probleem vinden. Ze bieden adsl zonder mail/whatever en hebben vanwege toch erg veel vragen op de helpdesk een smtp servertje neergezet, maar die wordt door geen enkele helpdesk ondersteund verder).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Volgens mij moet je je MX-records nog laten aanpassen bij je webhost.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, mijn mail-account is nu als volgt ingesteld:
- SMTP server = mailrelay.direct-adsl.nl
- authenticatie SMTP server = aan, met UN en PW van direct-adsl
zonder beveiligd PW
- SMTP poort = 25, SSL = uit (al het poort 25 verkeer bij mijn vorige ISP door de router en de modem altijd doorgelaten)
Dit geeft nog steeds dezelfde melding (server antwoord niet), ook als ik de firewall van de router uitzet.

Voor de volledigheid, ik draai geen eigen mailserver, alleen Outlook.
Heb ik dan nog wat te maken met MX-records enzo?
Waar in het pdf-document sprake is van smtp.thuisdomein.nl kan ik dus niks invullen.
Mijn webhost heeft geen SMTP server (ik moet die van de ISP instellen) kan die dan wel wat doen met MX-records?
Is het uberhaupt mogelijk de mailrelay te gebruiken zonder "thuis"-smtp? Uit de uitleg van KPN kreeg ik de indruk dat dit wel mogelijk zou moeten zijn.

• koenvn
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-12-2022
JvS schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 17:33:
[...]

nou, als-ie het bij jou wel doet, zou ik juist denken dat het niet aan kpn ligt (kan me vergissen, maar dan moet je je redenatie even uitleggen hier :P).

(PS: kpn ondersteunt die mailserver overigens uberhaupt niet, niet alleen omdat ze dit een moeilijk probleem vinden. Ze bieden adsl zonder mail/whatever en hebben vanwege toch erg veel vragen op de helpdesk een smtp servertje neergezet, maar die wordt door geen enkele helpdesk ondersteund verder).
Klopt, soort van typo 8)7 , het ligt dus niet aan KPN

[ Voor 3% gewijzigd door koenvn op 07-01-2005 17:38 ]

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:27
Ik wil niet heeeeeeeeel lullig zijn, maar wil je een eigen smtp-server draaien? Dan heb je inderdaad de mailrelay nodig (als workaround). Als je gewoon uitgaande mail wilt zenden kun je ook smtp.direct-adsl.nl gebruiken. Je hoeft geen gebruikersnaam+passwd te gebruiken (identificatie gebeurt ahv IP).

Werkt bij mij al dik een jaar hartstikke prima! :)

Als het niet van toepassing is, moet je dit bericht maar als niet geplaatst beschouwen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Allen hartelijk dank voor de reacties!
Ben ermee gaan prutsen en ben tot de volgende instelling gekomen:
SMTP-server: mailrelay.direct-adsl.nl
poort: gewoon 25, zonder SSL
Geen SMTPserver-authentocatie.
Testmail sturen van "account instellingen testen" werkt nog steeds niet, maar mail zenden met outlook werkt nu wel! _/-\o_

• Brobbel
Even een kleine aanvulling:
bij SMTP kun je mailreley.direct-adsl.nl gebruiken, maar ook smarthost.direct-adsl.nl

Mijn ervaring is dat deze laatste wat stabieler werkt.

Maar.... wat ik wel merk is dat sommige email domweg niet aankomt, wanneer ik mail verstuur vanaf een Direct ADSL aansluiting, of er dagen (!) over doet. Mail vanaf dezelfde aansluiting naar andere adressen gaat wel goed, mail ontvangen is ook geen probleem.

Mail verzonden vanaf een willekeurige andere aansluiting gaat ook probleemloos naar de betreffende mailserver, die provider heeft alles gecheckt en kan geen onregelmatigheden vinden.

KPN zegt domweg: wij bieden een kale service, dus wij geven geen garanties dat u email kunt versturen, of ze wel of niet aankomen, en of ze wel of niet vertraagd worden. Wij verlenen hierover domweg GEEN service.

Is er iemand die dit probleem kent en -hopelijk- een structurele oplossing heeft (ik weet er een: naar een andere provider gaan, maar ik bedoel iets minder rigoureus).

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:53

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Brobbel schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 07:26:
Maar.... wat ik wel merk is dat sommige email domweg niet aankomt, wanneer ik mail verstuur vanaf een Direct ADSL aansluiting, of er dagen (!) over doet. Mail vanaf dezelfde aansluiting naar andere adressen gaat wel goed, mail ontvangen is ook geen probleem.
Hier ben ik je ff kwijt ? eerst werkt t niet, maar vervolgens vanaf dezelfde aansluiting toch wel 8)7 :?
KPN zegt domweg: wij bieden een kale service, dus wij geven geen garanties dat u email kunt versturen, of ze wel of niet aankomen, en of ze wel of niet vertraagd worden. Wij verlenen hierover domweg GEEN service.

Is er iemand die dit probleem kent en -hopelijk- een structurele oplossing heeft (ik weet er een: naar een andere provider gaan, maar ik bedoel iets minder rigoureus).
Ik weet dat er op dit moment wat problemen zijn met de mailservers binnen KPN-I, dus het zou kunnen dat het daar aan ligt.

KPN biedt idd GEEN ondersteuning, dat is het vervelende. Je kan ook proberen een smtp server te zoeken die verbindingen vanaf alle netwerken toe staat.

• Brobbel
_Mystikal_ schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 11:14:
[...]Hier ben ik je ff kwijt ? eerst werkt t niet, maar vervolgens vanaf dezelfde aansluiting toch wel 8)7 :?
Vanaf Direct-ADSL naar emaildres A gaat fout, naar emailadres B gaat goed. Echter, vanaf een willekeurige andere aansluiting gaan berichten naar zowel A als B goed.
_Mystikal_ schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 11:14:[...]
Ik weet dat er op dit moment wat problemen zijn met de mailservers binnen KPN-I, dus het zou kunnen dat het daar aan ligt.
Hopelijk, alleen het probleem duurt al heel lang voort, en is ook niet consistent. Dus de ene keer vertraagd afgeleverd, de andere keer helemaal niet. Soms met een melding, maar meestal zonder iets.
_Mystikal_ schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 11:14:KPN biedt idd GEEN ondersteuning, dat is het vervelende. Je kan ook proberen een smtp server te zoeken die verbindingen vanaf alle netwerken toe staat.
Daar kan ik normaliter ook wel over beschikken, echter NIET via Direct-ADSL. Dan MOET je gebruik maken van hun mailrelay, omdat alle verkeer van poort 25 wordt geblokkeerd...

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Brobbel schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 11:33:
[...]

Vanaf Direct-ADSL naar emaildres A gaat fout, naar emailadres B gaat goed. Echter, vanaf een willekeurige andere aansluiting gaan berichten naar zowel A als B goed.

[...]

Hopelijk, alleen het probleem duurt al heel lang voort, en is ook niet consistent. Dus de ene keer vertraagd afgeleverd, de andere keer helemaal niet. Soms met een melding, maar meestal zonder iets.

[...]

Daar kan ik normaliter ook wel over beschikken, echter NIET via Direct-ADSL. Dan MOET je gebruik maken van hun mailrelay, omdat alle verkeer van poort 25 wordt geblokkeerd...
Er zijn ook SMTP servers die je via andere poorten dan de standaardpoort 25
Bv de SMTP server van Yahoo, die is te bereiken via poort 587
Pagina: 1