Hallo allemaal,
Ik heb twee maxtors SATA 160 GB ( 6Y160MO ) een tijdje geleden aangeschaft.
Ik heb ze vanaf het begin gebruikt in raid (striped). Helemaal geen problemen totdat ik ging werken met grote bestanden. Voorbeelden (gedownloade DVD, GAMES etc etc noem maar op) Kreeg iedere keer meldingen dat er rars misten terwijl ze er wel waren en dat het bestand beschadigd was zelfs naar het parren (nieuwgroepen).
Nu dacht ik dus dat de oorzaak de RAID controller onboard ( SLI was het merk volgens mij)
Moederbord is overigens ABIT NF7S.
Ik alles geformateerd. Raid set weggehaalt en gewoon met 2 sata schijven gaan werken. Tot dusver dacht ik dat het probleem was opgelost. Totdat ik begon te werken met de tweede schijf weer hetzelfde probleem.
. Ik heb bij de site van MAXTOR een tooltje gedownload om je schijven in dos te testen ( Powermax). Alle tests slagen en zeggen dat de schijven goed zijn.
Weet iemand wat ik nog meer kan doen. Ik heb van mensen gehoord dat het aan het geheugen kon liggen met die fouten van rar bestanden. Ik heb memtest gedraaid ook niks gevonden.
En op een schijf werkt het wel.
overige systeem specs
AMD athlon XP 2500 mobile @ 2.3 ghz
1024 mb ddr pc 3200 (twinmoss)
ABIT NF7SL
Dus als jullie tips hebben graag.
alvast bedankt
edit : extra details toegevoegd
Ik heb twee maxtors SATA 160 GB ( 6Y160MO ) een tijdje geleden aangeschaft.
Ik heb ze vanaf het begin gebruikt in raid (striped). Helemaal geen problemen totdat ik ging werken met grote bestanden. Voorbeelden (gedownloade DVD, GAMES etc etc noem maar op) Kreeg iedere keer meldingen dat er rars misten terwijl ze er wel waren en dat het bestand beschadigd was zelfs naar het parren (nieuwgroepen).
Nu dacht ik dus dat de oorzaak de RAID controller onboard ( SLI was het merk volgens mij)
Moederbord is overigens ABIT NF7S.
Ik alles geformateerd. Raid set weggehaalt en gewoon met 2 sata schijven gaan werken. Tot dusver dacht ik dat het probleem was opgelost. Totdat ik begon te werken met de tweede schijf weer hetzelfde probleem.
Weet iemand wat ik nog meer kan doen. Ik heb van mensen gehoord dat het aan het geheugen kon liggen met die fouten van rar bestanden. Ik heb memtest gedraaid ook niks gevonden.
En op een schijf werkt het wel.
overige systeem specs
AMD athlon XP 2500 mobile @ 2.3 ghz
1024 mb ddr pc 3200 (twinmoss)
ABIT NF7SL
Dus als jullie tips hebben graag.
alvast bedankt
edit : extra details toegevoegd
[ Voor 7% gewijzigd door KraveN op 05-01-2005 18:57 ]