Toon posts:

[MOBO] MSI K8N Neo Platinum doet raar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een systeempje
  • Athlon 64 3200+
  • MSI K8N Neo Platinum
  • TwinX geheugen 1024
  • 400Watt Zalman Voeding
Als ik in windows zit kan hij het zo 3 dagen achter elkaar doen. Maar hij kan ook op 1 keer uit vallen. Als ik iets in de bios doe en dan "Save Settings" doe en bij de reboot valt hij dan helemaal uit.

Ik heb al een andere voeding geprobeert, en het systeem helemaal kaal, zonder HD's enzo.
Maar het probleem blijft zich voor doen.

Als de PC uitvalt gaat mn Power Led oplichten ongeveer om de 2 sec aan/uit. Er waren meerdere mensen met dit probleem maar is er iemand die al een oplossing heeft ?

Uit de andere Topic's kan ik namelijk geen nuttige info halen hoe dit op te lossen of wat de oorzaak is :/

Verwijderd

Topicstarter
Heel vreemd, als ik hem gelijk weer aanzet valt hij na 5 sec weer uit, wacht ik een paar minuten, en dan haalt hij het wel tot windows maar dan valt hij daar binnen een uur ook weer uit 8)7 8)7

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Lekkende/bol staande Elco's (condensators)???
Ja ik weet dat het niet zoveel voorkomt maarja sluit het maar niet uit :)

Memtest al gedraait?

[ Voor 8% gewijzigd door J0J0 op 06-01-2005 00:31 ]

specs

• trabbit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik heb dazelfde mobo bij mij lag het aan de atx stekker die zat niet goed haal die eruit controleer of die goed zit en doe hem terug. En als het dat niet is loop dan alle stekkertjes na. Is je voeding wel zwaar genoeg. Het kan aan veel liggen maar bij mij lag het aan de atx.

Hooop dat je er iets aan hebt

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
trabbit schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 00:34:
Ik heb dazelfde mobo bij mij lag het aan de atx stekker die zat niet goed haal die eruit controleer of die goed zit en doe hem terug. En als het dat niet is loop dan alle stekkertjes na. Is je voeding wel zwaar genoeg. Het kan aan veel liggen maar bij mij lag het aan de atx.

Hooop dat je er iets aan hebt
Heb jij zijn bericht wel gelezen? :?
Daar staat dat hij een Zalman 400W voeding heeft das nou niet echt kattepis.
Dat de ATX stekker niet goed zit tja.. zou mss een beetje onhandig zijn als die lost zit.
Is mij ook nog nooit overkomen. Maargoed beter dat je dat uitsluit dan het te negeren. :)

specs

Verwijderd

Heb je de optie Cool 'n Quiet voor AMD in de BIOS ingeschakeld? Klinkt misschien vreemd, maar bij mij heeft het al enkele problemen opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 01:34:
Heb je de optie Cool 'n Quiet voor AMD in de BIOS ingeschakeld? Klinkt misschien vreemd, maar bij mij heeft het al enkele problemen opgelost.
Cool 'n Quiet Staat uit, ik heb mn ATX stekker nog niet na gelopen, de rest van de kabels wel. Ik heb er wel ander geheugen in gedaan maar dat verhelpt het probleem ook niet. Het rare vindt ik dat als hij in windows is gewoon een keer uit valt, dit is dan verschillend. Maar als ik de bios save op Y druk en dan krijg je de herstart, dat hij op dat moment altijd uit valt.

Wat ik vreemd vindt is dat hij dit in windows willekeurig doet, en bij het saven gewoon op exact altijd het zelfde moment .... |:(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 08:52 ]

Verwijderd

CPU overgeclocked? Memory agressieve timings? Warmte? Geef eens iets meer informatie.

Je kunt sowieso eens memtest draaien, misschien dat je geheugen brak is?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 09:00:
CPU overgeclocked? Memory agressieve timings? Warmte? Geef eens iets meer informatie.

Je kunt sowieso eens memtest draaien, misschien dat je geheugen brak is?
Ik zal eens een memtest laten draaien vanmiddag

Temps:
Mainboard: 34C
CPU: 43C

Memory agressieve timings staat gewoon op de standard instelling weet zo niet welke dat is maar heb mn bios helemaal naar default gebracht.

Edit:
Ik heb net even contact gehad met MSI Nederland. Hier was het probleem niet bekend. Ze konden me wel vertellen dat de 12V op minimaal 16A moet zitten. Die van mij zit op 18A, dat is dus goed. Verder CPU en geheugen controlleren of daar niet ergens een fout inzit. Wel raar dat er meer mensen zijn met dit probleem en MSI van niets weet :?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 09:56 ]

Verwijderd

Schakel Cool 'n Quiet dan maar eens in, het heeft er dan wel niets mee te maken, maar een kans dat er wat problemen door opgelost worden is er wel.

Verwijderd

Heb je het probleem pas sinds kort? Heeft de huidige setup uberhaupt wel goed gewerkt? Je kunt altijd een BIOS update proberen natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 10:42:
Heb je het probleem pas sinds kort? Heeft de huidige setup uberhaupt wel goed gewerkt? Je kunt altijd een BIOS update proberen natuurlijk.
BIOS is de nieuwste hij heeft aan het begin het wel goed gedaan, het enige wat ik heb vervangen zijn geheugen en een harddisk maar als ik de HD's los koppel blijft het probleem. Ik zal vanmiddag dan ff het oude geheugen testen ...

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 10:49:
[...]

BIOS is de nieuwste hij heeft aan het begin het wel goed gedaan, het enige wat ik heb vervangen zijn geheugen en een harddisk maar als ik de HD's los koppel blijft het probleem. Ik zal vanmiddag dan ff het oude geheugen testen ...
Dat lijkt me wel het proberen waard. Brak geheugen zorgt vaak voor de vreemdste problemen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 17:15:
[...]

Dat lijkt me wel het proberen waard. Brak geheugen zorgt vaak voor de vreemdste problemen.
Met ander geheugen erin -> Valt nog steeds uit
Cool 'n Quiet aan of uit -> Valt nog steeds uit
Memtest -> geen fouten op beide geheugen strips die ik erin heb gehad

Ik heb alles ff na gekeken aan gedrukt uit het stof gehaald. Ik kan nu met gemak een 3D Mark test succesvol doen, maar als ik dan bv, winxp opnieuw laat opstarten dan valt hij gewoon uit ... of als ik gewoon een bericht hier post dan kan die ook gewoon weg vallen echt op de raarste momenten kapt die ermee 8)7

Verwijderd

Als alles verder wordt uitgesloten blijft alleen het moederbord zelf nog over. Heb je misschien nog iets van garantie?

Verwijderd

zit hij op een geaard stopcontact? Dat kan ook nogal eens wat vage reboots verzorgen :). Zeker bij radeon's is mijn ervaring.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb nog grantie, destijds bij stanet gekocht alleen die probeer ik steeds te vergeefs te bellen maar die nemen niet op enzo ... maar MSI Nederland zeiden ze tegen mij dat als ik geen gehoor kreeg hun wel iets konden regelen _/-\o_ dus ik ga morgen nog een verhoede poging doen om die winkel te pakken te krijgen, anders ga ik even naar msi bellen want het probleem is echt vaag. ik had zonet alleen putty en msn aan, en toen poef, na ongeveer 4 uur zonder problemen gedraait te hebben, games gedaan benchmarks gedaan ....

Edit:

Niet zo snel gelezen, maar mn stopcontact is idd ge-aard. Verder heb ik mn 12V in mn voeding gemeten en mn 5 V, met een multimeter, en deze zijn gewoon ok

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 22:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Vannacht even aanlaten staan met een download en tot mijn verassing stond hij vanmorgen nog gewoon aan 8)7 kbegin er helemaal gek van te worden ... :/
Pagina: 1