Toon posts:

[VB6] Alleen keuze uit standaard aanwezige kleuren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb je binnen VB6 alleen de keuze uit de standaard aanwezige kleuren?
Als ik hem een andere kleurcode geef (bijv #46B678) pakt hij deze niet, hij pakt alleen van die &H00FFF code's enzo. Het lijkt erop dat ze geconverteerd moeten worden, maar ik weet niet naar wat en hoe.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
VB gebruikt een beetje een rare representatie van kleuren, namelijk niet RGB maar BGR als je ze HEX noteert. &H geeft aan dat je een HEX notatie hebt, dus &HFF0000& is blauw en &H0000FF& is rood.

#46B678 wordt dan dus: &H78B646&

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Je kan ook de RGB() functie gebruiken.
Je kunt er 3 waarden (volgens my bytes) aan mee geven, en daarmee kun je alle kleuren van de regenboog maken.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 21:10:
Je kan ook de RGB() functie gebruiken.
Je kunt er 3 waarden (volgens my bytes) aan mee geven, en daarmee kun je alle kleuren van de regenboog maken.
Ik vermoed dat hij die waarde probeert te plakken in de property-browser, en die snapt geen RGB() functies ;)
Maar je hebt wel gelijk, ik had wat vollediger kunnen zijn :D

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

RobIII schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 21:37:
[...]

Ik vermoed dat hij die waarde probeert te plakken in de property-browser, en die snapt geen RGB() functies ;)
Maar je hebt wel gelijk, ik had wat vollediger kunnen zijn :D
Dan kan hij toch ook in de code de property van het control vullen (bijv in Form_Load)? Dan kan je namelijk wel gebruik maken van de RGB() functie

Verwijderd

Je kunt ook gewoon voor een kleur kiezen met de standaard color-picker van Windows in een color-property van vb. Volgens mij moet je dubberklikken op de property. ( mocht dat niet lukken, probeer eens een rechter-muisklik, ik kan me natuurlijk ook vergissen )

[edit]
Heb hier op het moment geen Vb, maar in de VB-editor van Word werkt het als volgt
- klik op de dropdown van de color-property
- Kies voor het tabblad met het kleurenpalet ( dus niet system colors )
- rechtermuisklik op 1 van de custom-colors ( onderste twee rijen )

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 08:25 ]

Pagina: 1