Beste mensen,
Ik heb een sbs2003 server draaien met 2 domeinen.
Beide domeinen aaaa.nl en bbbb.nl hebben gewerkt.
Domein a aaaa.nl staat netjes in de receiptent policy als primairy
Domein b bbbb.nl staat ook in de policy..
Voor het domein aaaa.nl hebben we een pop3 connector aangemaakt die de mail ophaald bij de provider.. (dit mag eigenlijk mijn inziens niks met het probleem te maken hebben maar goed ik vermeld het wel even.)
Voor het domein bbbb.nl heb ik netjes een mx record aangemaakt...
Ik heb 2 gebruikers voor domein bbbb.nl en heb dan ook dit domein als primair bij hun neergezet in AD Users en de andere op de *.local na weggehaald. Dus hun hebben geen aaaa.nl mail adres meer staan in AD Users.
De andere gebruikers hebben alleen mail adressen van domein aaaa.nl in AD Users staan.
Als ik een nslookup start naar mail.bbbb.nl krijg ik netkes het ip van de exchange te zien.
Dus de route naar de exchange is goed.
Als ik mail van de exchange naar buiten stuur gaat alles goed.
Ontvangen op domein aaaa.nl gaat ook goed.
Maar ontvangen op domein bbbb.nl via smtp werkt niet.
Wat gaat er fout?
Ik heb een sbs2003 server draaien met 2 domeinen.
Beide domeinen aaaa.nl en bbbb.nl hebben gewerkt.
Domein a aaaa.nl staat netjes in de receiptent policy als primairy
Domein b bbbb.nl staat ook in de policy..
Voor het domein aaaa.nl hebben we een pop3 connector aangemaakt die de mail ophaald bij de provider.. (dit mag eigenlijk mijn inziens niks met het probleem te maken hebben maar goed ik vermeld het wel even.)
Voor het domein bbbb.nl heb ik netjes een mx record aangemaakt...
Ik heb 2 gebruikers voor domein bbbb.nl en heb dan ook dit domein als primair bij hun neergezet in AD Users en de andere op de *.local na weggehaald. Dus hun hebben geen aaaa.nl mail adres meer staan in AD Users.
De andere gebruikers hebben alleen mail adressen van domein aaaa.nl in AD Users staan.
Als ik een nslookup start naar mail.bbbb.nl krijg ik netkes het ip van de exchange te zien.
Dus de route naar de exchange is goed.
Als ik mail van de exchange naar buiten stuur gaat alles goed.
Ontvangen op domein aaaa.nl gaat ook goed.
Maar ontvangen op domein bbbb.nl via smtp werkt niet.
Wat gaat er fout?