In mijn config voor exim3 stond het volgende:
Dit zorgde ervoor dat alle mail naar *utwente.nl via de @Home mail server ging (mail.home.nl). De UT mailserver accepteerd namelijk geen mail van thuis aansluitingen bij @Home.
Dit werkte perfect, maar nu ben ik bezig met de overstap naar Exim4 (Debian Sarge). En die kent dit niet meer.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd met de smarthost opties van Exim4 maar het gaat niet goed. Of de mail naar de UT gaat goed of de overige mail gaat goed, maar nooit beide.
Hier 2 voorbeelden van wat ik heb geprobeerd:
Heeft iemand dit werkend? En zo ja, hoe dan
code:
1
2
3
4
| smarthostUT: driver = domainlist transport = remote_smtp route_list = "*utwente.nl mail.home.nl bydns_a" |
Dit zorgde ervoor dat alle mail naar *utwente.nl via de @Home mail server ging (mail.home.nl). De UT mailserver accepteerd namelijk geen mail van thuis aansluitingen bij @Home.
Dit werkte perfect, maar nu ben ik bezig met de overstap naar Exim4 (Debian Sarge). En die kent dit niet meer.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd met de smarthost opties van Exim4 maar het gaat niet goed. Of de mail naar de UT gaat goed of de overige mail gaat goed, maar nooit beide.
Hier 2 voorbeelden van wat ik heb geprobeerd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| smarthost: debug_print = "R: smarthost for $local_part@$domain" driver = manualroute domains = ! +local_domains transport = remote_smtp_smarthost route_list = *utwente.nl mail.home.nl byname host_find_failed = defer same_domain_copy_routing = yes no_more OF smarthost: debug_print = "R: smarthost for $local_part@$domain" driver = manualroute domains = ! +local_domains : utwente.nl transport = remote_smtp_smarthost route_list = * mail.home.nl byname host_find_failed = defer same_domain_copy_routing = yes no_more |
Heeft iemand dit werkend? En zo ja, hoe dan