Toon posts:

Rode Led op Sony CRX185 CDRW

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Sony CRX185 CDRW
Nu heb ik sinds maandag een Mobile XP-M2600+ in mijn PC steken en ben er dus mee zwaar aan het overclocken gegaan wat toch wel héél goed lukt.

Maar nu,..... op mijn CDRW zit er een 2-kleuren led welke nu om de haverklap rood staat te branden na opstart/herstart van mijn PC en soms brandt ie gewoon ook helemaal niet zonder ook maar iets aan settings te veranderen :?
Kan er iemand mij vertellen wat daar de oorzaak daar kan van zijn,... wat betekend het rood branden van die led eigenlijk op mijn CDRW drive :?

• mahi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

mahi

God bless GoT

En de handleiding rept met geen woord over de betekenis van die kleuren?

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

Verwijderd

Topicstarter
mahi schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 17:38:
En de handleiding rept met geen woord over de betekenis van die kleuren?
Als ik mijn nog goed herinner,.... want ik heb die drive wel aan zo'n 2,5 jaar,.. zat er geen handleiding bij :?

• SjoZ
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

SjoZ

SF-powerrrr!

volgens mij wil die rode led zeggen dat ie aan t 'writen' is...

Maar ook tijdens een reset is dat niet vreemd als die af en toe rood is....

Ik snap het probleem eigenlijk niet... Bedoel je dat je eerst nooit die rode led kreeg ?

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Dentheman

Zie signature

rood=branden
groen=lezen

Is bij (vrijwel) alle branders zo
SjoZ was me voor

[ Voor 20% gewijzigd door Dentheman op 05-01-2005 21:53 ]

Zie ondertitel

• SjoZ

SjoZ

SF-powerrrr!

Denman89 schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 21:53:
rood=branden
groen=lezen

Is bij (vrijwel) alle branders zo
mijn ouwe trouwe 4x mitsumi brander deed dat inderdaad ook...

Mijn LG niet, die heeft gewoon 2 leds... 1 geel en 1 groen dacht ik...

Verwijderd

Topicstarter
Als ie aan het writen is dan brandt de led groen.
Nu brandt ie ook dikwijls rood,.. zomaar,... zonder CD in de drive,.. gewoon in stand-by maar wel meestal bij opstart van mijn PC en nog veel meer tijdens een restart of nadat ik ff in mijn bios gegaan ben,... ik moet er zelfs niet eens iets in gewijzigd hebben.
Vroeger had ik het ook wel eens,.. nu wel wat meer, eigenlijk véél meer sinds er mijn Mobile XP in zit welke deftig overclocked staat.
Nu brandt hij bvb. niet,... PC heeft volledig spanningsloos gestaan,... ik gebruik steeds zo'n stekkerdoos met een schakelaar hiervoor,..... bij POST gingen ze van mijn beide drives ff groen en daarna zijn ze uit gebleven zoals het eigenlijk hoort. Wil ik nu bvb. restarten dan zit het er dik in dat de led rood/groen (is blijkbaar een dual-color Led) zal branden tijdens POST om daarna rood te blijven branden.

Kan het iets te maken hebben met settings in de bios, de overclock van mijn systeem :?

Mijn Sony CRX185 zit als Master samen op dezelfde IDE met mijn NEC3500 als Slave.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2005 22:06 ]

• SjoZ

SjoZ

SF-powerrrr!

hou er rekening mee dat je met het OC'en van een PC ook de PCI bus opschroeft... wie weet doet je ATA poort op je Mobo gewoon wat vreemd en MISSCHIEN vandaar die rode led... ik zou het anders ook niet weten...

Als het tenminste klopt dat ie normaliter tijdens het writen groen is...

Verwijderd

Topicstarter
SjoZ schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 22:06:
hou er rekening mee dat je met het OC'en van een PC ook de PCI bus opschroeft... wie weet doet je ATA poort op je Mobo gewoon wat vreemd en MISSCHIEN vandaar die rode led... ik zou het anders ook niet weten...

Als het tenminste klopt dat ie normaliter tijdens het writen groen is...
AGP staat gelocked op 66 Mhz., FSB staat op 216 Mhz.
Groen is idd de kleur als ie aan het writen is.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2005 22:08 ]

• SjoZ

SjoZ

SF-powerrrr!

zover ik weet als je je FSB opschroeft, schroef je ook je PCI bus omhoog... En laat daar nou o.a. je IDE-controller op zitten ;)

En daarop weer je brander ;)

[ Voor 12% gewijzigd door SjoZ op 05-01-2005 22:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik ergens in windows of met één of ander uttility programma mijn PCI-snelheid checken :?

• SjoZ

SjoZ

SF-powerrrr!

Nee, ik weet het eigenlijk wel haast zeker... OC'en is niet alleen je CPU.. tenzij je gewoon de multiplier opschroeft... alleen dat is vaak weer gelockt...

Dus... als je je FSB opschroeft, gaat volgens mij gewoon in verhouding je PCI bus mee...

normaal is het bijvoorbeeld FSB 166 / PCI 133 of zo, dus als je je FSB op 175 zet of zo gaat je PCI-bus evenredig omhoog...

Ik heb in het verleden slechte ervaringen gehad met IDE-apparaten die op een ge'OC'de PCI-bus hangen.. maar goed dat is tegenwoordig wel beter heb ik het idee.

Maar jij wil eigenlijk van 2 wallen eten... OC'en en géén bijwerkingen... ik weet niet of dat reeel is. Alle ander mensen die succesvol OC'en zullen dit wel als een flame beschouwen maar t is net zoals als met opvoeren van je brommer... MEESTAL gaat het goed... Maar soms ook niet :)

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Dentheman

Zie signature

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 22:04:
Als ie aan het writen is dan brandt de led groen.
Nu brandt ie ook dikwijls rood,.. zomaar,... zonder CD in de drive,.. gewoon in stand-by.
ooohw, dat heb ik ook hoor, dat ie gewoon tijdens het booten kijkt of er een cd in zit, bij onze (good ole :r ) P166 was dat zelfs al zo, maar gewoon in windows heb ik nog nooit meegemaakt :?

Zie ondertitel

Verwijderd

Topicstarter
Op volgende link op een ander forum las ik het volgende.
Op mijn mobo, Abit NF7-S v2.0 zit er een AGP-lock,... welke dus op 66 Mhz. staat,.... zodus zou mijn PCI-speed ook locked moeten zijn,... daar kan het dus niet aan liggen.

http://www.short-media.com/forum/showthread.php?t=2534

• SjoZ

SjoZ

SF-powerrrr!

als dat zo is dan gaat mijn verhaal idd niet op...

ik zou het zo ook niet meer weten dan... in ieder geval suc6 !

Verwijderd

Het kan ook een interne fout zijn in je burner... Kan hij nog probleemloos CD's/DVD's lezen en branden???
Een groene led wordt namelijk rood als er een te hoge spanning over staat. Dit kan in dit geval echter niet zijn omdat je 12V en 5V lijnen van je voeding te hoog staan want
1) De rest van je PC werkt nog probleemloos
2) de spanningen in een drive worden nog eens intern beveiligd.

Probeer hem dus eens in een andere PC te zetten... Als hij dan goed werkt, is het probleem te wijten aan het overklokken, anders is je drive kapot.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:41

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Kun je de drive ook openen als de led rood is?

Ik heb nog ergens een oude philips12x8x32x liggen, die tijdens het branden de drive afsloot. Je kon dan op het knopje duwen zo veel je wilde, het lampje werd alleen maar rood. Soms had ik dit ook als ik niet brandde (ik heb mn pc eens 3 keer moeten rebooten wilde ik mn cd terugkrijgen)

Dit ding had dus 2 Led's, eentje dat er een cd in zat (geel/rood combi) en een led voor het schrijven (alleen rood)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben hier nu zodanig veel aan het overclocken gegaan,.. met mijn Mobile XP-M2600+. dat er iets mij toch zegt, laat blijken,... dat als de rode led op mijn drive blijft branden,... ik toch wel iets over de limiet gegaan ben van het kunnen van mijn PC :/

Nu loopt ie Prime95 stabiel,... de rode Led blijft uit,.. alleen gaat mijn cpu nog niet hard genoeg naar mijn zin,... maar dat is weer een andere zaak,... een andere topic hier op GoT ;)
Pagina: 1