Toon posts:

Server upgraden

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een p 133 server met 48 mb geheugen 6.4 gb hd en als besturingssysteem nt server.
Maar ik vindt deze te langzaam dus ik wil een processor ongeveer 300mhz kopen met 128 mb geheugen.
op mijn server draaien nu een ftp server en een quake2 server binnenkort ook een ut server en er graast een koe.
wat is nu beter een p2 of een celly (ik ga niet overklokken) of kan ik beter voor een dual gaan. server wordt ook gebruikt op kleine lan party's.
graag jullie reakties van wat ik het beste kan doen.

Verwijderd

Als je NT upgrade naar Linux heb je ook een prestatie-winst :)

Verwijderd

waarom denk je dat xeon's zoveel cache hebben? Dus voor een server is in het algemeen belangrijk veel cache dicht bij de processor te hebben. dus een pentium is beter dan een celeron. Je kan ook denken aan SMP maar ik weet niet hoe goed q2 en UT aan multi treading doen.

Ik denk dat ik voor de single pentium proc zou gaan met redelijk wat geheugen

Verwijderd

nouja, simpel toch.. op de ene cpu Quake (dedicated) draaien en op de andere cpu UT (dedicated) draaien...

(kan je easy instellen in task-manager van NT)

mar ik draai op mijn p2-266 met 64 meg linux en daaronder 3 quake2 dedicated servers en een Half-life server en dat draait prima hoor (als er zo'n 10 mensen connecten, want kabel laat niet meer toe...)

voor lan-party's met 20 mensen per server red ik het niet hoor ! dan zou ik mijn dual-bak inzetten !

Verwijderd

TwwT_Unexplained. Wat probeer je te doen man.??? Als je linux freak bent laat ook andere met rust. Elke keer pleur nt weg installeer Linux. Probeer je leden voor je Linux club te lokken.??? Linux is amateurs OS. Je bent zeker tussen de 13 en 19 jaar.

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik NT omdat ik het ook als 2e pc gebruik en onder nt kan ik bijna alles draaien.

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Linux is amateurs OS.
Dat vind ik een beetje te kort door de bocht. Er zijn zeker nuttige toepassingen voor Linux te verzinnen.
Je bent zeker tussen de 13 en 19 jaar.
Tss... domme opmerkingen hebben weinig met leeftijd te maken. (je bent zelf zeker net 20? :D )

En TWWT_Unexplained kan tenminste fatsoenlijke zinnen construeren. :)

Verwijderd

Ik ben 17 jaar en van mening dat Linux voor servers een beter besturingssysteem is dan NT.
Velen zijn het met mij eens...

En dat Linux een amateurs OS is verwerp ik direct. Het grootste deel van de webservers op deze aarde draaien *NIX.

• Onno
  • Niet online
dat Linux voor servers een beter besturingssysteem is dan NT.
He bah, wat ongenuanceerd.
Het ligt er helemaal aan wat je met een server wilt (en wat voor server je hebt) welk NOS er het meest geschikt voor is.

Enne... Linux is niet hetzelfde als *NIX. :D

Verwijderd

Topicstarter
Hallo geen ruzie maken over LINUX versus NT. ik ga NT draaien maar het gaat meer om wat voor processor en hoeveel geheugen.

Verwijderd

He bah, wat ongenuanceerd.
LEZEN! Er staat "mijn mening is (..)".
Enne... Linux is niet hetzelfde als *NIX.
Linux = *NIX. :P
En alle *NIX-varianten lijken vrij sterk op elkaar. Linux is gebaseert op UNIX.

• Onno
  • Niet online
LEZEN! Er staat "mijn mening is (..)".
Dat weet ik. En ik vind dat jouw mening nogal ongenuanceerd is.
En alle *NIX-varianten lijken vrij sterk op elkaar.
Qua bediening en opzet. Maar je kunt niet zeggen: het is een *NIX en dus geschikt als server.

Verwijderd

Geen ruzie maken!!! victorb wil een NT server, dan moet ie dat vooral niet laten, de echte diehards weten dat je natuurlijk veel beter Linux kan pakken (ik draai het thuis op een cyrix :( P166+, 48MB RAM zonder monitor, videokaart, toetenbord en muis :) probeer dat maar eens bij NT voor mekaar te krijgen ;) Als victorb genoeg geld heeft moet ie het zelf maar weten!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook voor mijn server scsi hd's
Uw
2*2gb
scsi2
1*4gb
1*2gb
2*1gb
1*500mb
op welke scsi kaart kan ik die het best doen mag niet te duur zijn want ik heb maar weinig geld. of misschien beter een raid controller.

Verwijderd

Ik had toch gelijk tussen de 13 19 jaar. Amateurs die net op de wereld zijn. Omdat jij met Linux goed kan werken betekent dit niet dat iedereen ook perfect kan werken met linux. Als iemand iets vraagt van : "Hoe kan ik onder NT dit en dat doen"moet je niet beantwoorden met Zet een ander OS erop.!!
Blijkbaar zijn er ook mensen die geen linux willen gebruiken.!!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

idd.
Maar Victorb wil graag weten wat hij het beste kan kopen, en zit niet te wachten op NT/Linux flamewars.

Ik zou voor een dual-plank gaan, met 'normale' P-III's, omwille van de cache.
Kaj.

Verwijderd

Topicstarter
p3's zijn te duur voor mij dus ik denk dat ik voor dual p2 266of300 ga maar ik denk dan aan een asus p2l97-ds is dat wat en waar kan ik dat het beste krijgen.

Verwijderd

victorb, ik zou een dual p-450 opzetten want p-450 kosten tegenwoordig niets. Een grote harddisk zou er lekker zijn, of 3 x 6.4GB HD bijvoorbeeld, dan kan je RAID 5 toepassen en dat is lekker sneller.

Verwijderd

Topicstarter
ik gooi gewoon al die scsi hd's er in dat vindt ik al voldoende maar ik heb maar rond de 1000 piek voor 2 processors 128mb dual moderbord kast. het liefst ook een scsi kaart maar die haal ik wel uit mijn p3. dan zet ik mijn adaptec 2904 in mijn p3 en de 2940uw dan in mijn server. omdat ik niet veel geld hebt neem ik maar een dual p300 inplaats van 450 of hoger.

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand ook waar ik een scsi raid controller kan kopen. die ook te betalen is.
Pagina: 1