Ik ben sindskort verhuisd en heb allemaal nieuwe ( en langere ) bekabeling aangeschaft voor gebruik in mijn nieuwe en ook veel grotere kamer.
Ik maak veel gebruik van mijn tv om daarop films te kijken van mijn computer.
Denk aan dvd's en Xvid films.
Nu heb ik voor het geluid ( vaak ac3 ) een coax rca-rca lopen naar mijn receiver.
Dit werkt allemaal perfect.
Nu heb ik het volgende probleem.
Het beeld wordt via een scart schakelbox aangesloten op mijn tv.
De s-video kabel uit mijn videokaart wordt dus middels een blokje ( eentje waarop je kan schakelen tussen in-out en met svideo ) aangesloten op de schakelbox.
Hierbvoor heb ik een 10 meter lange svideo kabel bij RAF gekocht.
Van het merk BMS als ik mij het goed herinner.
Als ik mijn bureaublad tevoorschijn heb getoverd zijn de kleuren erg grauwig.
Bepaalde tinten komen niet goed door.
Eerst dacht ik dat het het blokje of de schakelbox waren maar dit was het niet.
Toen ik mijn PC rechtstreeks op de scart-in van mijn tv aansloot middels hetzelfde blokje was het beeld zwart-wit.
Toen begon ik te denken dat het misschien de kabel kon zijn.
Ik heb toen de tv opgepakt en hem naast mijn computer gezet en mijn oude ( korte ) svideo kabel gedaan en direct aangesloten op de tv. Met het gevolg dat het beeld perfect was.
Nu luid mijn vraag. Wat is er mis met de kabel ? en wat voor kabel moet ik hebben.
Alvast bedankt.
Ik maak veel gebruik van mijn tv om daarop films te kijken van mijn computer.
Denk aan dvd's en Xvid films.
Nu heb ik voor het geluid ( vaak ac3 ) een coax rca-rca lopen naar mijn receiver.
Dit werkt allemaal perfect.
Nu heb ik het volgende probleem.
Het beeld wordt via een scart schakelbox aangesloten op mijn tv.
De s-video kabel uit mijn videokaart wordt dus middels een blokje ( eentje waarop je kan schakelen tussen in-out en met svideo ) aangesloten op de schakelbox.
Hierbvoor heb ik een 10 meter lange svideo kabel bij RAF gekocht.
Van het merk BMS als ik mij het goed herinner.
Als ik mijn bureaublad tevoorschijn heb getoverd zijn de kleuren erg grauwig.
Bepaalde tinten komen niet goed door.
Eerst dacht ik dat het het blokje of de schakelbox waren maar dit was het niet.
Toen ik mijn PC rechtstreeks op de scart-in van mijn tv aansloot middels hetzelfde blokje was het beeld zwart-wit.
Toen begon ik te denken dat het misschien de kabel kon zijn.
Ik heb toen de tv opgepakt en hem naast mijn computer gezet en mijn oude ( korte ) svideo kabel gedaan en direct aangesloten op de tv. Met het gevolg dat het beeld perfect was.
Nu luid mijn vraag. Wat is er mis met de kabel ? en wat voor kabel moet ik hebben.
Alvast bedankt.