Toon posts:

Probleem met s-video.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sindskort verhuisd en heb allemaal nieuwe ( en langere ) bekabeling aangeschaft voor gebruik in mijn nieuwe en ook veel grotere kamer.

Ik maak veel gebruik van mijn tv om daarop films te kijken van mijn computer.
Denk aan dvd's en Xvid films.
Nu heb ik voor het geluid ( vaak ac3 ) een coax rca-rca lopen naar mijn receiver.
Dit werkt allemaal perfect.

Nu heb ik het volgende probleem.
Het beeld wordt via een scart schakelbox aangesloten op mijn tv.
De s-video kabel uit mijn videokaart wordt dus middels een blokje ( eentje waarop je kan schakelen tussen in-out en met svideo ) aangesloten op de schakelbox.
Hierbvoor heb ik een 10 meter lange svideo kabel bij RAF gekocht.
Van het merk BMS als ik mij het goed herinner.

Als ik mijn bureaublad tevoorschijn heb getoverd zijn de kleuren erg grauwig.
Bepaalde tinten komen niet goed door.
Eerst dacht ik dat het het blokje of de schakelbox waren maar dit was het niet.
Toen ik mijn PC rechtstreeks op de scart-in van mijn tv aansloot middels hetzelfde blokje was het beeld zwart-wit.
Toen begon ik te denken dat het misschien de kabel kon zijn.
Ik heb toen de tv opgepakt en hem naast mijn computer gezet en mijn oude ( korte ) svideo kabel gedaan en direct aangesloten op de tv. Met het gevolg dat het beeld perfect was.

Nu luid mijn vraag. Wat is er mis met de kabel ? en wat voor kabel moet ik hebben.

Alvast bedankt. _/-\o_

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Kan een slecht exemplaar kabel zijn natuurlijk. Wat ook kan is dat je signaalsterkte wat zwak is en dus over grotere afstanden teveel afneemt. In principe mag 10 meter geen enkel probleem zijn met y/c. Tot 20 meter wordt meestal aangegeven daarna kan interferentie op gaan treden. Een en ander hangt ook samen met de kwaliteit van het signaal op de tv-out van videokaart. Maar als je met een korte kabel "perfect" beeld hebt zou ik toch echt in die kabel zoeken. Die kabel die jij hebt is volgens mij nog best een goede kabel. 10 Meter moet zelfs met een el cheapo kabeltje enigzins redelijk beeld geven. In ieder geval niet wat jij omschrijft.

Verwijderd

Topicstarter
bij de RAF hebben ze een kabel besteld van een hoge-kwaliteit ( duur ) merk.
Ik hoop dat hij het dan doet :)

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:51

T.C

Hetzelfde probleem met het beeld heb ik ook gehad,

Mij werd toen aangeraden om een omvormer naar Composiet te gebruiken en het signaal over composiet te sturen naar de TV.
S-Video heeft last van zwak signaal en aangezien het geen coaxiale kabel is vangt deze ook nog storing op.
Toen ik de omvormer en composiet kabel gebruikte kreeg ik wel volledig scherp en gekleurd beeld.

Misschien dat dit nog een optie kan zijn.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

• Xypzo.
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-02 15:20
Ik heb bijna hetzelfde:

9800 pro --> dure philips breedbeeld

Met S-video (10 meter, dubble shielded, zeker 50 euro voor betaald) als interface.

KUT beeld, huilen met de pet op...
grauw, vaal, en zeer onduidelijk beeld. Met DIVX ofzo zie je alles prima, maar desktop op mijn tv, dat is echt niet om aan te zien.

hoe kan dit? Kan het zijn dat de S-video langs een andere kabel ligt in de kabelgoot? Of is het signaal gewoon te brak?

[ Voor 13% gewijzigd door Xypzo. op 07-01-2005 02:41 ]

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:51

T.C

Desktop op mijn TV werkt ook niet, is ook heel onduidelijk, misschien kun je de resolutie aanpassen maar anders weet ik het ook niet.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Pagina: 1