Hallo
Een tijdje geleden is mijn logitech webcam kapot gegaan
Ik zalhet even kort uitleggen als je beloofd niet te lachen
Ik wilde de webcam op de pc aansluiten via USB aan de achterkant
ik zocht op de tast naar de ingang van de computer aan de achterkant
op een gegeven moment dacht ik hem te hbben gevonden
Dat was echter niet zo maar dat bleek mn seriële? Poort te zijn, iig die met die pinnetjes klein en groen.
Toen gaf mijn pc aan dat de hardware kapot was en moest worden vervangen(mn webcam dus)
Dus ik dacht dat ik het stekkertje had opgeblazen oid
dus nu dacht ik slim te zijn. door een USB hub te pakken, die je vaak bij MSI mobo's krijgt. en daar het blauwe stekkertje van te nemen die dus regelrecht op je mobo gaat. en dan het "kapotte" zwarte usb stekkertje van de webcam er af te knippen en dat geheel via een kroonsteentje te verbinden
Dus ik had een rood groen zwart en wit draadje. ik had maar een kroonsteentje van 2 ingangen, dus heb ik 2 draadjes per ingang gedaan.
Dat heb ik op de computer aangesloten en Windows XP vond idd een nieuw device : USBHUB
meer niet.
Nu krijg ik geen reactie meer van de webcam of wat dan ook dus ik weet niet of dit ooit gaat slagen
of dat dit slecht is voor je hardware(2 draadjes die contact maken in de kroonsteen bv)
Hoe moet dit??":) Lijkt me leuk als ik em zo nog weer kan maken
Een tijdje geleden is mijn logitech webcam kapot gegaan
Ik zalhet even kort uitleggen als je beloofd niet te lachen
Ik wilde de webcam op de pc aansluiten via USB aan de achterkant
ik zocht op de tast naar de ingang van de computer aan de achterkant
op een gegeven moment dacht ik hem te hbben gevonden
Dat was echter niet zo maar dat bleek mn seriële? Poort te zijn, iig die met die pinnetjes klein en groen.
Toen gaf mijn pc aan dat de hardware kapot was en moest worden vervangen(mn webcam dus)
Dus ik dacht dat ik het stekkertje had opgeblazen oid
dus nu dacht ik slim te zijn. door een USB hub te pakken, die je vaak bij MSI mobo's krijgt. en daar het blauwe stekkertje van te nemen die dus regelrecht op je mobo gaat. en dan het "kapotte" zwarte usb stekkertje van de webcam er af te knippen en dat geheel via een kroonsteentje te verbinden
Dus ik had een rood groen zwart en wit draadje. ik had maar een kroonsteentje van 2 ingangen, dus heb ik 2 draadjes per ingang gedaan.
Dat heb ik op de computer aangesloten en Windows XP vond idd een nieuw device : USBHUB
meer niet.
Nu krijg ik geen reactie meer van de webcam of wat dan ook dus ik weet niet of dit ooit gaat slagen
of dat dit slecht is voor je hardware(2 draadjes die contact maken in de kroonsteen bv)
Hoe moet dit??":) Lijkt me leuk als ik em zo nog weer kan maken
Onder een steen geleefd dan maar ;-)