[webcam]Tweak

Pagina: 1
Acties:

• Tobiaz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-01-2023

Tobiaz

Ondertitel

Topicstarter
Hallo

Een tijdje geleden is mijn logitech webcam kapot gegaan
Ik zalhet even kort uitleggen als je beloofd niet te lachen

Ik wilde de webcam op de pc aansluiten via USB aan de achterkant
ik zocht op de tast naar de ingang van de computer aan de achterkant
op een gegeven moment dacht ik hem te hbben gevonden
Dat was echter niet zo maar dat bleek mn seriële? Poort te zijn, iig die met die pinnetjes klein en groen.

Toen gaf mijn pc aan dat de hardware kapot was en moest worden vervangen(mn webcam dus)
Dus ik dacht dat ik het stekkertje had opgeblazen oid

dus nu dacht ik slim te zijn. door een USB hub te pakken, die je vaak bij MSI mobo's krijgt. en daar het blauwe stekkertje van te nemen die dus regelrecht op je mobo gaat. en dan het "kapotte" zwarte usb stekkertje van de webcam er af te knippen en dat geheel via een kroonsteentje te verbinden

Dus ik had een rood groen zwart en wit draadje. ik had maar een kroonsteentje van 2 ingangen, dus heb ik 2 draadjes per ingang gedaan.

Dat heb ik op de computer aangesloten en Windows XP vond idd een nieuw device : USBHUB
meer niet.

Nu krijg ik geen reactie meer van de webcam of wat dan ook dus ik weet niet of dit ooit gaat slagen
of dat dit slecht is voor je hardware(2 draadjes die contact maken in de kroonsteen bv)

Hoe moet dit??":) Lijkt me leuk als ik em zo nog weer kan maken

Onder een steen geleefd dan maar ;-)

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Volgens mij gaat dit sowieso niet echt lukken hoor. Elektronica werkt op rook, is de rook eruit dan werkt het niet meer.

• mitalp
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:03
Als het geen kwaad kan dat 2 draadjes contact maken met elkaar dan hadden ze voor 1 draaje gekozen ipv 2...

De logica die jou heeft doen besluiten om voor deze oplossing te kiezen ontgaat me verder, maar als je dit al gaat doen, waarom gebruik je dan niet op z'n minst 2 kroonsteentjes?

[ Voor 59% gewijzigd door mitalp op 05-01-2005 17:05 ]

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:30
DoRRoN schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 17:01:
Volgens mij gaat dit sowieso niet echt lukken hoor. Elektronica werkt op rook, is de rook eruit dan werkt het niet meer.
offtopic:
Goh, wat een orginele uitspraak, zeker te vaak de FAQ gelezen?

• Tobiaz

Tobiaz

Ondertitel

Topicstarter
dus dan moet ik eigenlijk een kroonsteentje nemen met 4 ingangen

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:44

AzzKickah

06-CENSORED

Ja beetje een aparte vraag... Je moet natuurlijk niet verschillende draadjes contact laten maken... :?
Tobiaz schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 17:03:
dus dan moet ik eigenlijk een kroonsteentje nemen met 4 ingangen
Of 2 van 2 8)7

[ Voor 50% gewijzigd door AzzKickah op 05-01-2005 17:03 ]

Verwijderd

Als ik zo even uit het blote hoofd de kleuren van je draadjes en de mogelijke signalen de revu laat passeren,

Rood/Zwart, vaak de spanning. Rood is dan + en zwart is dan -

groen/wit vaak data (igv USB)

Welke draadjes heb je bij elkaar gefrommeld?

• Tobiaz

Tobiaz

Ondertitel

Topicstarter
ik heb wit en zwart bij elkaar en rood en groen dus!

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:38
Dit is geen "tweak'", dit is je webcam slopen! :P
Je kan het idd nog even proberen met 4 aparte verbindingen, maar ik gok dat hij kapot is ^^

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Verwijderd

Je kan proberen om de draadjes dmv je kroonsteentje, maar dan wel een voor 4!! draadjes, weer aan te sluiten.

Ik denk een 50/50 kans dat het nog werkt.

Maar iets blijft mij toch intrigeren, hoe in hemelsnaam kan je denken dat 4 draadjes ook wel met 2 draadjes gedaan kan worden en dat er dan niets stukgaat??

(nee ik heb beloofd niet te lachen :X :X :X :X

Verwijderd

en ik vrees dat de usb poort op je pc ook wel overleden zal zijn

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:22

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Mag ik vragen wat je bezielt om meerdere gekleurde draadjes lekker aan elkaar te gaan knopen :?
dat je em probeert te maken, ok (terwijl ie dus waarschijnlijk helemaal niet kapot was begrijp ik?)
maar dat je dat dan op zo'n manier doet...

Heb je uberhaubt eerst gecheckt of er nog garantie opzat voordat je begon te knippen?...

[edit]
Ok, valt dat alweer mee :P
Mag ik je er dan op wijzen dat je voor €20 ofzo een nieuwe cam hebt? 2e hands voor die prijs waarschijnlijk nog een betere ook :)
(begrijp me niet verkeerd, ik heb natuurlijk het volste vertrouwen in het kroonsteentjes project O-) ;) )

[ Voor 31% gewijzigd door Scatman_II op 05-01-2005 17:40 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Tobiaz

Tobiaz

Ondertitel

Topicstarter
nou ik zat dus ook aan dat stroom en data draadje te denken
en ik ben niet zown technicus, dus euhm figures....

ik ga het nog even proberen met een 2e kroonsteentje dr bij

• Tobiaz

Tobiaz

Ondertitel

Topicstarter
Scatman_II schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 17:11:
Mag ik vragen wat je bezielt om meerdere gekleurde draadjes lekker aan elkaar te gaan knopen :?
dat je em probeert te maken, ok (terwijl ie dus waarschijnlijk helemaal niet kapot was begrijp ik?)
maar dat je dat dan op zo'n manier doet...

Heb je uberhaubt eerst gecheckt of er nog garantie opzat voordat je begon te knippen?...
I might not be technical, but I'm not stupid :)
webcam was 3 jaar oud ofzo

En ik heb wel pc's geassambleerd vroeger, en toen had je nog niet van die mooie alles in 1 stekkertjes, dan moest alles nog los dr in gepriegelt worden, als het dan verkeerd omzat gebeurde er niks. maarjah als je dat een uur laat zitten kan ie wel doorfikken ja

maargoed, jullie zouden niet lachen! :P

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:25

RammY

Dát!

Nee ze worden alleen maar boos ;)

Ik denk dat je het beste even kunt kijken wat de data en de power kabels van de webcam stekker zijn.
Zo doende kun je ze corresponderen met de aansluitingen op je mobo

Wat je natuurlijk ook kan doen is ff een printerkabel halen ofzow (wel USB natuurlijk) en daar ff de andere stekker van af knippen en zo de draadjes aan elkaar maken...

[ Voor 30% gewijzigd door RammY op 05-01-2005 17:23 ]

Deze advertentieplaats is te huur!

• Tobiaz

Tobiaz

Ondertitel

Topicstarter
hehe jah zover was ik al :)
Maar dan moet je nog steeds de kroonsteentjes hebben want je kan ze niet aan elkaar knuppen

Verwijderd

Ik wil toch ff kwijt dat wij hier met een paar mensen met een lichte glimlach van verbazing dit topic aan het lezen waren. We hopen dat het lukt om de boel weer aan de praat te krijgen. Succes, en onthoud 2 kroonsteentjes weten meer dan 1.

de kans is groot dat op dit moment je webcam, je usb hub en je goedwiesmodule naar z'n grootje zijn. de volgende keer dat je zo'n brilliant plan hebt onthoud dan: de rode dropveter bij de rode, de zwarte dropveter bij de zwarte enz....................

• Tobiaz

Tobiaz

Ondertitel

Topicstarter
geheh bla bla op dat laatste

Je moet niet zo bang zijn iets stuk te maken, zo snel gaat dat niet. Ik weet uit ervaring dat je USB poort op je mobo niet in 1klap stuk gaat. Hij wordt eerst heet en dan moet je em ehct wel een minuut of 15 laten zitten wil ie doorbranden, denk nog wel langer

Mn USB aansluiting werkt dus ook nog prima.
Ben blij dat ik wat smiles op jullie gezichten heb mogen tonen, maar dat wist ik voordat ik topic openende,
Wat betreft de webcam, to be continued. Morgen regel ik even een 2e kroonsteentje

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Nee je moet zeker niet bang zijn dat het stuk was. mijn USB stick had maar 10 seconden nodig om het plastic te laten smellen maar werkt nog steeds uitstekend. Mijn stick ziet er echt heel zielig eruit met al die deukjes en gesmolten plastic. Ik heb toen maar even met mijn handen die stick eruit gepakt. Ja auw. Dus ga gewoon aan de slag en je ziet het wel maar wacht wel even als het systeem de cam als onbekend app ziet haal de stekker eruit en wacht 2 minuten en restart de computer en probeer het weer.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Tobiaz schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 22:49:
Ben blij dat ik wat smiles op jullie gezichten heb mogen tonen, maar dat wist ik voordat ik topic openende,
Wat betreft de webcam, to be continued. Morgen regel ik even een 2e kroonsteentje
Dat heb je zeker wel ja :)

Maar ik denk je het misschien nog voor elkaar kan krijgen met dat extra kroonsteentje ook nog.

Dat zou ik echt heel knap vinden...

Succes :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Tobiaz

Tobiaz

Ondertitel

Topicstarter
:'(

Bij deze is mn projectje mislukt en mn webcam is dood!
Alleen snap ik niet wat er dan kapot kan zijn, het zal het chipje ofzo dan wel zijn wat op de kleine printplaatje zit. jammer :(

• Meastro1983
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Jammer man!..
Wel een leuk en interessant project ;) :7

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:21
Tobiaz schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 12:56:
:'(

Bij deze is mn projectje mislukt en mn webcam is dood!
Alleen snap ik niet wat er dan kapot kan zijn, het zal het chipje ofzo dan wel zijn wat op de kleine printplaatje zit. jammer :(
Tjah te hoge spanning 5V 2A. Kan je je webcam de prullenbak in!
Pagina: 1