[XP] Extra functies voor extern bureaublad?

Pagina: 1
Acties:

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-04 19:40
Ik gebruik Remote Desktop van XP, en ben daar redelijk tevreden over, maar
mis wat extra functies: file-transfer, multiple user, chat. Meest irritante:
Er is geen waarschuwing als iemand thuis op m'n PC aan het werk gaat terwijl
ik via Remote Desktop aan het werk ben. (En andersom ook niet).

Wie weet of er een soort van add-on bestaat waarmee RDP van XP wél die
extra's kent? Ultra VNC of TightVNC werkt niet goed, omdat die in de war
raakt van de userwisseling van remote-desktop. Wie helpt?

Alvast bedankt!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Filetransfer? Je kan toch de lokale HD's mappen aan elkaar als je inlogt via RDP. Multiple user kan gewoon (nog) niet volgens mij. En wat bedoel je met chat?

Verwijderd

filetransfer kan gewoon door de schijfstations mee te nemen.
multiple user kan gewoon weg niet. dat kan alleen als je een terminal server hebt en dat is het extern bureaublad van windows xp niet. wil je dit wel dan zou je moeten overstappen naar windows2003 server

wat betreft de waarschuwing. als jij aan het werk bent in de RD en iemand gaat thuis achter de pc dan vliegt jou verbinding er gewoon uit. wat je aan het doen was gaat niet verloren, gewoon opnieuw verbinding maken en je bent weer terug :)
wanneer het andersom is en jij staat op het punt verbinding te maken dan zie je het venster dat de pc in gebruik is :)

in de map windows staat wel een chat proggie

C:\windows\system32\winchat.exe

ik weet niet of dit is wat je bedoelt maar anders msn?

• teake
Goh, dank voor de snelle respons allemaal.

Ik heb de file-transfer ook net ontdekt, alleen denk ik dat een reboot nodig is, want het werkt nu niet, ondanks dat het aangevinkt is ( op de cliënt... op de server zie ik daar geen instellingen voor?) Of moet ik de schijven eerst allemaal gedeeld maken?)

Chat heeft alleen zin als multi-user ook werkt. (Ik vanaf mijn werk aan het prutsen met m'n thuis PC, terwijl m'n vrouw ook wat wil doen op de thuis PC.) Nu resulteert dat in een verbroken verbinding omdat zij niet kan zien dat ik aan het prutsen was, OF andersom: als zij wat aan het doen is, en ik maak ineens verbinding is ze ook ineens het beeld kwijt. Vandaar de vraag om een waarschuwing ofzo, of gewoon samen tegelijk kunnen werken zoals in VNC mogelijk is.

btw: ik gebruik maar één user die lokaal of veraf werkt. Misschien is er wat te doen met verschillende users? voorbeeld: User 1= pietje_thuis en user2=pietje_remote. Lost dat wat op? of maakt het dat alleen maar lastiger?

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Ik heb de file-transfer ook net ontdekt, alleen denk ik dat een reboot nodig is, want het werkt nu niet, ondanks dat het aangevinkt is ( op de cliënt... op de server zie ik daar geen instellingen voor?) Of moet ik de schijven eerst allemaal gedeeld maken?)
Nadat je het hebt aangevinkt in de client druk je op CONNECT en maak je een verbinding met host. Als je eenmaal verbonden bent moet je naar My Computer gaan en dan zou je daar alle schijven van je client moeten zien; je hoeft ze hier dus niet apart voor te sharen, dit gaat zegmaar automatisch :)

Wees consequent, maar niet altijd

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:56

ralpje

Deugpopje

Zoek 'ns op GoT, volgens mij was er een reg-hack vanaf SP2 om congruente sessies te hebben als je met RDP werkt.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat - probeer daar zelf ook even op te letten aub :)

• teake
Ook schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 20:04:
[...]

...Als je eenmaal verbonden bent moet je naar My Computer gaan en dan zou je daar alle schijven van je client moeten zien; je hoeft ze hier dus niet apart voor te sharen, dit gaat zegmaar automatisch :)
Hmmmm vandaag geprobeerd, werkte niet, morgen na reboot nog es proberen. Ik ben benieuwd.

AH!!! Nou zie ik het... :Z :Z De extra drives worden niet op de client weergegeven, maar wel op de host... |:( |:(

OK, dat punt is opgelost.

[ Voor 24% gewijzigd door teake op 06-01-2005 09:45 ]

• saftaplan
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-12-2025
http://www.computerbase.de/forum/showthread.php?p=786516
Hier staat hoe je concurrent sessions kan aanzetten voor ik geloof max. 3 users, werkt hier goed :)
Korte berichtjes sturen gaat dan ook via taakbeheer, niet erg praktisch maar het kan dus wel.

• teake
saftaplan schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 22:20:
http://www.computerbase.de/forum/showthread.php?p=786516
Hier staat hoe je concurrent sessions kan aanzetten voor ik geloof max. 3 users, werkt hier goed :)
Korte berichtjes sturen gaat dan ook via taakbeheer, niet erg praktisch maar het kan dus wel.
Kan ik hiermee ook SAMEN in één sessie werken? Dus zoals in VNC: allebei controle over de muis, toetsenbord en beeldscherm?

Dan zou een chat ook gewoon via kladblok kunnen bijvoorbeeld. Je bent op dat moment eigenlijk één user op twee lokaties, dus andere chats zullen wel niet werken.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Samen in dezelfde sessie is niet mogelijk afaik. Maar als het goed is krijg je bij het connecten een venstertje: "%User% is connected, and will be logged off if you press ok". Dat zou je dus wellicht met twee verschillende users kunnen instellen. Alleen admins hebben het recht andere gebruikers te overrulen. Als je vrouw dus als niet admin zou werken zou ze niet kunnen inloggen als jij remote connected bent. Zet anders fast-userswitching in XP aan, zodat je in feite alleen disconnected wordt als zij inlogt :P

Voor samen in een bureaublad werken zal je een third-party oplossing moeten zoeken. De bovengenoemde optie met termserv.dll uit een van de beta/rc's van SP2 is in strijd met de licentieovereenkomst.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1