Toon posts:

[XP] Windows installatie lukt niet*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een computerbedrijf en een klant van me had een pc met een PCCHIPS moederbord waarvan de USB poorten en dergelijke niet meer werkten en deze zag de processor als 1500+ i.p.v 2200+...maar hij draaide nog wel gewoon!

Dus ik heb er inmiddels een Gigabyte moederbordje ingezet en wilde hem opstarten...nou wilde XP natuurlijk niet booten dus ik de SP2 cd erin...
wat denk je: halverwege het installeren kopieer fout |:(

nog tientallen kerel geprobeerd al met partities geschoven 1 grote schijf ervan gemaakt noem maar op geen nut...ook in de DVD-RW al geprobeerd lukt ook niet!

SP1 cd erin: zelfde verhaal

Windows 2000: zelfde verhaal

ik heb dit al eens vaker megemaakt met een Abit AT-7 moederbord en een Maxtor 80GB schijf...deze had ik toen aan de RAID gehangen en daar per ongeluk alle partities weggegooid..toen weer terug aan IDE0 en toen werkte hij 8)7

mar dit heb ik dus nu ook allemaal al geprobeerd maar mocht niet baten tot nu toe...dus ik hoop dat een van jullie dit ook al eens heeft meegemaakt en me een eventuele andere oplossing kan bieden! _/-\o_

alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2005 22:47 ]

Verwijderd

Een kopieer fout tijdens het installeren van windows heeft vaak temaken met geheugen problemen.
Te snel ingesteld of gewoon defect.
In dat geval ff Memtest86+ 1.40 downloaden en het geheugen gaan testen

De cdrom speler kan ook nog defect zijn of slecht lezen. Met oudere exemplaren heb je dat vaak.
Ook kan de setup cd beschadigd zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2005 16:58 ]

Verwijderd

virus bescherming in bios uitgezet ??

• vivo53280
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2019
toevallig een samsung dvdrom speler gebruikt om te installeren ? (no flame intended) maar ik heb een aantal samsung dvdrom spelers meegemaakt die @random read errors geven op werkende windowsinstall cdroms.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-04 20:26

--MeAngry--

aka Qonstrukt

vivo53280 schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 17:08:
toevallig een samsung dvdrom speler gebruikt om te installeren ? (no flame intended) maar ik heb een aantal samsung dvdrom spelers meegemaakt die @random read errors geven op werkende windowsinstall cdroms.
Klopt, komt erg vaak voor, heb ik ook last van gehad. :)
En het komt ook veel voor op instabiele computers waarbij het geheugen bijv. te strak staat ingesteld of het moederbord zo gaar is als een garnaal. :P Heb het allemaal al meegemaakt en het vreemde is dat Windows 98 dan vaak wel fatsoenlijk installeert, maarja, dat werkt ook niet zo gecontroleerd als Windows NT. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Topicstarter
DDR400 @ 2200+ (266) zou dat het probleem zijn dan??

moederbord is gloednieuw!! en een NEC ND-2510A + Lite-On DVD die voorheen alles gewoon goed lazen....

8)7 :?

Verwijderd

Geheugen scannen met memtest86+ en harde schijf checken met het tooltje van de fabrikant en je zit al heel wat verder :)

Verwijderd

Zet het geheugen eens op een andere timing?Test het eens met memtest ?Probeer voor de grap eens een ander mobo?
edit:
spuit 11 dus

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2005 17:38 ]

Verwijderd

Jij als PC boer zou toch moeten weten dat een mobo DOA kan zijn ;)

Maar run memtest86+ eens en tooltje voor de HD

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Kom op, wees eens net zo goed als je concurrent ;)

memtest al gedaan, harddisk al gestest, BIOS goed ingesteld?
(Waarom deed die CPU het niet in het PCCHIPS moederbord, heb je daar wel naar gekeken?)

Kopieerfouten bij Windows XP setup hebben meestal met slecht werkend geheugen te maken of een verkeerde processorsnelheid.

Ik weet niet hoe jullie dat doen met spullen van een klant, maar wij pakken gewoon een eigen harddiskje om te testen... nu is die klant al z'n data en partitie info kwijt, terwijl dat niet nodig was geweest. :X

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
er stond ook nog niets op voor de rest dus...

al andere HDD en drives geprobeerd...andere Gigabyte moederbordjes erin gehad zelfde type...
processor werkte wel in PCCHIPS maar niet op de juiste snelheid...die bleef 1500+ aangeven en op een FSB van 2x 133 liep heel de bios vast...dus vandaar nieuw moederbord...

verder heb ik dit nog nooit eerder meegemaakt ... zoals ik al zei 1xtje maar toen deed ie het opeens op miraculeuze wijze...maar ik ga aan de slag met het geheugen....memtest gedraaid...geeeft geen meldingen maar zou toch best kunnen dat er iets mis mee is...het gaat om een MDT DDR400 C2,5 32x8 dus...misschien ligt daar het probleem wel...ik heb geen andere modules op voorraad..alleen dezelfde MDT's.....

maar bedankt voor jullie hulp! _/-\o_

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:54
Ik heb even offtopic geneuzel verwijderd, graag in het vervolg ontopic reageren!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-04 10:44

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik weet niet of het zal helpen maar zit de laatste versie van het BIOS op het bordje. Anders misschien even het BIOS updaten. Wil vaak ook nog wel eens problemen oplossen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1