Toon posts:

[Win-TV usb2] Klik in het (stereo)geluid.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een hauppauge win tv usb 2 gekocht. Nu zit er in het geluid een klik die elke seconde klinkt.

Ik heb een Laptop aspire 1500 (amd 64) en het geluid wordt doorgegeven naar mijn Audigy NX 2.
Tijdens het kijken verspringt de mono /stereo indicator in het afspeel programma om de zoveel tijd (1 keer in de 1 a 3 seconden). Ik heb de laatste drivers voor zowel de geluidskaart, videokaart en tvkaart.
De klik zit er niet altijd in. Bij bepaalde zenders niet, hij komt er later in of het geluid wordt harder zachter -> lijkt op je oren dichtdoen met je vingers en dan om de beurt van je oren af halen. Het geluid mono afspelen werkt zonder problemen. OS: Windows XP SP2.

Voor zover ik heb kunnen vinden zijn er twee oorzaken interferrende codecs of een harware fout in de geluidchip van de wint-tv.

Zijn er mensen die het probleem herkennen en 1 van de twee al uit kan sluiten?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 20:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
[Subtiele schop]

Het blijkt dat als de laptop een lange tijd uit heeft gestaan (een nacht / uurtje of wat..) de tuner ongeveer een kwartier a half uur wel normaal kan presteren. Daarna verspringt het stereo mono continu en/of komen er kliks in het geluid.

Het lijkt mij nu meer een hardware fout. Een slechte chip die te warm wordt en raar gaat doen?

Je mag ook reageren als je mening/idee kwijt wil ;) .

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 21:31 ]

Verwijderd

Toevallig precies hetzelfde probleem GEHAD. Op het discussieforum van hauppauge in het nederlands

http://www.hauppauge.tv/h...showtopic=1526&hl=tikkend

wordt ook dit probleem behandeld. Is dus een hardware probleem (nieuw kastje)
Ik zeg GEHAD, want ik heb mijn kapotte ingeleverd en heb nu een nieuwe, die perfect (afkloppen) werkt. Uitgebreid geinstalleerd met alle nieuwe drivers, radio-unit, video editor, encoder. Extra teletekst programma erbij. Super.

Vraagje. Mijn kapotte eenheid had spanning op de FM radio ingangsbus. Heb jij dat ook.