Werkt Apple toetsenbord ook op PC?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.687 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Topicstarter
Ik krijg binnenkort eindelijk m'n iBook binnen. Ik heb al een workstation op mijn bureau staan, en dit is een PC. Ik zou graag m'n USB toetsenbord + USB muis die in het toetsenbord zit zowel op m'n PC als m'n iBook willen gebruiken. Ik weet dat PC toetsenborden met USB ook goed werken onder MacOS X, maar het geval is dat ik graag een ander USB toetsenbord wil kopen, met USB hub dus zodat ik 1 kabel kan ompluggen om te wisselen tussen PC en iBook. Nu vind ik het toetsenbord van Apple opzich wel mooi, en ben ik ook wel te spreken over de toetsenbord indeling, maar nu vraag ik mij af of de compatibiliteit ook de andere kant op werkt...
M.a.w.: Is er toevallig iemand met een PC en Mac die ervaring heeft met een Apple USB toetsenbord aan een PC? Werkt dit, en zo ja, werken de volume en mute knoppen ook? Ik heb zelf geen PC die ik ff mee zou kunnen slepen naar een Mac winkel om het uit te testen, dus daarom vraag ik het hier maar ff...

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ja dat werkt, zonder problemen. Als ik zo rond kijk op Google werken de volume knoppen ook. Alleen de eject knop werkt niet. Misschien dat je daar een apart programma voor kunt vinden (of maken :P) waardoor dat wel werkt.

[ Voor 58% gewijzigd door Daedalus op 05-01-2005 16:26 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep, i typ vrolijk met mijn extended usb apple bord op windows XP/Linux. en de volume werkt inderdaad ook vanzelf :D (en het eject knopje niet nee)

Je hebt geen windows toets maar daarvoor kun je de apple toets gebruiken, dus alles werkt zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-08 12:44
Typen die bordjes lekker? Anders overweeg ik er misschien wel eentje te kopen. Mijn keyboard is aardig aan vervanging toe.

Als je iets doet, doe het dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 12:36
die apple keyboard tikken prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Yup nietzoals die logitechs die na een tijdje gaan "knaken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suaver
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 12:14

Suaver

jokecoat

Zeer sweet, aangezien mijn toetsenbord ook flink aan vervanging toe is, zal ik eens gaan kijken voor een apple toetsenbord.

You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Je komt er ook op het juiste moment mee, net nu de prijzen behoorlijk omlaag zijn gegaan.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-01-2024
Ik vind ze eigenlijk een beetje sponzig. Ben eigenlijk erg tevreden over mijn UltraX toetesenbord. Voor mij geen 'gewoon' toetsenbord, geef mij maar lekker notebookplanken! :p

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-12-2024
ik heb zojuist het nieuwe apple toetsenbord aangeschaft, voor op m'n powerbook en m'n pc. Nou werkt ie helaas niet op m'n pc (met windows xp prof sp2). Hij start de wizard Nieuwe hardware gevonden, en wil vervolgens een bestand genaamd kbdhid.sys van de Cd-rom met Windows XP Pro SP 2 hebben. SP 2 heb ik echter niet op cd, dat komt van windows update. En de installatie cd van windows wil ie ook niet hebben.

Enig idee iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 19:15

Maximus

There is no substitute

Mijn ApplePro USB keyboard werkt perfect. Ik heb hem aan mijn windows PC en in XP werken ook de volume toetsen,

mijn OS is: WinXP Pro SP2 NL :) en hij herkend hem gewoon

[ Voor 22% gewijzigd door Maximus op 28-01-2005 20:40 ]

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 21:45
Same here, wordt perfect herkend onder SP2 (UK). Alleen het €- teken blijft wennen.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 23-08 07:25
werkt een bt apple keyboard ook op een xp bak eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Low-Fi schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 21:10:
werkt een bt apple keyboard ook op een xp bak eigenlijk?
Als ik deze pagina moet geloven werkt het zonder problemen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafman
Ik ben blij dat het bij jullie allemaal werkt, maar hebben jullie misschien een idee wat bij mij het probleem zou kunnen zijn?
Is dat kbdhid.sys bestand verdwenen of zo? Kan ik dat ergens vandaan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dafman schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 20:00:
ik heb zojuist het nieuwe apple toetsenbord aangeschaft, voor op m'n powerbook en m'n pc. Nou werkt ie helaas niet op m'n pc (met windows xp prof sp2). Hij start de wizard Nieuwe hardware gevonden, en wil vervolgens een bestand genaamd kbdhid.sys van de Cd-rom met Windows XP Pro SP 2 hebben. SP 2 heb ik echter niet op cd, dat komt van windows update. En de installatie cd van windows wil ie ook niet hebben.

Enig idee iemand?
kbdhid.sys, alsjeblieft (hoort in de system32-directory).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafman
Whaaa! Dit is heel raar, ik heb het kbdhid bestand in m'n system32 folder gezet (Max hartelijk bedankt!), het keyboard werkt op zich maar volume knoppen bijvoorbeeld niet. De Nieuwe hardware Wizard komt toch weer terug en vraagt nu om het bestand hidserv.dll
ik durf het bijna niet te vragen maar Max, heb je hier misschien ook een kopietje van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafman
of iemand anders natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hidserv.dll, alsjeblieft (hoort ook in de system32-directory).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafman
Max bedankt!
Alles werkt prima nu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anytime, binnenkort wil ik meer van Apple weten, en dan heb ik jou misschien weer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of een Bluetooth Apple tb op xp werkt.

Is het zo eenvoudig als in die link van Daedalus? Wie heeft dit al getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenhiemstra
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:30
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 01:25:
Weet iemand of een Bluetooth Apple tb op xp werkt.

Is het zo eenvoudig als in die link van Daedalus? Wie heeft dit al getest?
Yup, moeilijker dan daar staat is het niet, werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 12:25
Typen die bordjes lekker?
Mwogh... Persoonlijk vind ik de aanslag wel prettig, maar vind ik het keyboard te smal. Moet ik zo met m'n handen en armen verkrampt zitten.

Persoonlijk houd ik meer van wat lijvige toetsenborden (een beetje als m'n smaak voor vrouwen dus! :9)

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mag hopen dat ik het toetsenbord, nadat ik het heb gebruikt met mijn PC -zoals in de link besproken- ook nog gewoon op een mac kan gebruiken? Of niet? Kan je met hetzelfde toetsenbord wisselen tussen de 2 computers?
Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

By the way, ik heb hier nu een apple tb aan mijn pc. Hoe typ ik nu een @ teken. Ik krijg daar alleen maar ² of ³ groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-06 21:02
Dan moet je ergens in de toetsenbordinstellingen van Windows zijn, en dan een andere toetsenbordlayout kiezen (VS/internationaal, of juist NL). Beetje proberen daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-08 12:50
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 20:55:
Same here, wordt perfect herkend onder SP2 (UK). Alleen het €- teken blijft wennen.
ALT 0128 is geloof ik de code voor het euro teken.

ff proberen :P € ja dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Voor de Mac mensen die jaloers zijn op de Logitech UltraX gebruikers van de PC heeft Macally een mooi tobo gemaakt met een normale layout en toch de laptoptoetsen aanslag.

Ik had eerst een UltraX maar die Macally typed nog veel lekkerder en stiller O+

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bierkameel/MiniMac/tobo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:13

BaT

Hoe kan je dat ding met een UltraX vergelijken, het zijn dan wel misschien ook laptop toetsen, maar het design van de UltraX is nog steeds vele malen strakker ...

Begrijp me niet verkeerd, dat apple tobo-tje toetst misschien voor jou gevoel wel beter, maar kwa uiterlijk komt het eerder in de buurt van een bij Microsoft uit de hand gelopen projectje dan bij een Logitech UltraX (bij wijze van). Dus mensen die jaloers zijn op PC gebruikers met een UltraX, zullen na aanschouw van dit plaatje nog steeds jaloers zijn op PC gebruikers met een UltraX }:O

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je stopt met jaloers zijn en koopt een PS/2 naar USB ding, Belkin maakt toch van die USB dingen waar j e al die legacy rommel aan kunt knopen?
Ik heb gewoon een laptop tobo op m'n pobo :) Wat ik misschien ga kopen is zo'n apple keyboard met klikjes, zoals vroegah. (matias tactile pro....met 5 jaar garantie!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:13

BaT

Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 00:45:
Of je stopt met jaloers zijn en koopt een PS/2 naar USB ding, Belkin maakt toch van die USB dingen waar j e al die legacy rommel aan kunt knopen?
Ik heb gewoon een laptop tobo op m'n pobo :) Wat ik misschien ga kopen is zo'n apple keyboard met klikjes, zoals vroegah. (matias tactile pro....met 5 jaar garantie!)
Is ook nog een optie B)

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"klein" kickje. Ik lees hier dat apple toetsenborden gewoon door windows XP worden herkent. Geld dat ook voor dit bord?:
http://store.apple.com/Ap...D?mco=93FE218E&nplm=M9034
Daar staat namelijk expliciet bij:
Belangrijk: vereist Mac OS X versie 10.2 of hoger.
Hebben er mensen ervaring met dit bord in windows XP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 23-08 07:25
staat in het topic dat het kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:27

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 14:26:
"klein" kickje. Ik lees hier dat apple toetsenborden gewoon door windows XP worden herkent. Geld dat ook voor dit bord?:
http://store.apple.com/Ap...D?mco=93FE218E&nplm=M9034
Daar staat namelijk expliciet bij:

[...]

Hebben er mensen ervaring met dit bord in windows XP?
Dat staat er alleen bij zodat domme consumenten niet bij Apple dit toetsenbord kopen voor hun pc en vervolgens miepen over het feit dat er geen windows-toets op zit :)
Zoals in dit topic te lezen is moet het gewoon werken op een pc.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

breinonline schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 14:56:
[...]

Dat staat er alleen bij zodat domme consumenten niet bij Apple dit toetsenbord kopen voor hun pc en vervolgens miepen over het feit dat er geen windows-toets op zit :)
Zoals in dit topic te lezen is moet het gewoon werken op een pc.
Bedankt voor de bevestiging. Ik maakte me ongerust over het "Belangrijk: vereist Mac OS X versie 10.2 of hoger." :), maar ik heb hem besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf twee computers onder mijn bureau staan, een PowerMac en een Windows PC met een KVM switch erbij. Ik doe niet anders dan heen en weer schakelen tussen de twee met maar 1 toetsenbord. Dat werkt prima, alleen is Windows wat iritant met het aan- en loskoppelen van USB hardware. Meer dan een iritatie is dat echter niet.
Helaas is Windows niet zo handig met maar 1 muisknop, dus moet er wel een tweeknopsmuis aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu we toch weer even bezig zijn in dit topic.
Weet er soms iemand hoe print screen werkt op dit toetsenbord, samen met XP? Dat is de enige functie die ik mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Wordt die niet aan de F14 toets gehangen, die zit op dezelfde plek op een Windows-plank?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou wel kunnen. Ik heb op mijn Windows toetsenbord alleen F1 tot en met 12. Maar print screen zou bij mij F13 heten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 21:38:
Zou wel kunnen. Ik heb op mijn Windows toetsenbord alleen F1 tot en met 12. Maar print screen zou bij mij F13 heten.
Zou ook kunnen, maar de F13 zit naast de F12, het volgende blikje van drie toetsen komt overeen met de indeling op een Windows-toetsenbord, de eerste toets is dan F14. Maar misschien is F13 wel logischer ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:22

botoo

💀 too old to die young

Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 21:12:
Nu we toch weer even bezig zijn in dit topic.
Weet er soms iemand hoe print screen werkt op dit toetsenbord, samen met XP? Dat is de enige functie die ik mis.
Met [Apple][shift][4] kan je onder OSX een printscreen van een te selecteren gedeelte maken, of die combinatie ook werkt onder WXP weet ik niet maar daar ben je zo achter :).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

botoo schreef op maandag 21 november 2005 @ 08:36:
[...]

Met [Apple][shift][4] kan je onder OSX een printscreen van een te selecteren gedeelte maken, of die combinatie ook werkt onder WXP weet ik niet maar daar ben je zo achter :).
Lijkt me sterk, het is een sneltoetsencombinatie die je in OS X oook kan wijzigen. Dus dat gaat niet via het toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 11:52:
Ik mag hopen dat ik het toetsenbord, nadat ik het heb gebruikt met mijn PC -zoals in de link besproken- ook nog gewoon op een mac kan gebruiken? Of niet? Kan je met hetzelfde toetsenbord wisselen tussen de 2 computers?
Dank
Ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

breinonline schreef op zondag 20 november 2005 @ 22:53:
[...]

Zou ook kunnen, maar de F13 zit naast de F12, het volgende blikje van drie toetsen komt overeen met de indeling op een Windows-toetsenbord, de eerste toets is dan F14. Maar misschien is F13 wel logischer ja.
Nope, F13 of F14 werken alvast niet. Dit zou logisch zijn, maar 't lukt niet. Verder ben ik zeer tevreden met dit toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Dan weet ik het ook niet. Als je alsnog een screenshot oid wilt maken kan je natuurlijk een software programma daarvoor downloaden of simpel het onscreen toetsenbord gebruiken (ergens onder accessoires geloof ik) :)

Pagina: 1