Ik heb een nogal vaag probleem met artifacts op mijn radeon 9800np @ pro. Heel af en toe als ik de computer net opgestart heb, staat mijn scherm opeens vol met allerlei paarse/groene puntjes en lijntjes. Als ik de computer dan opnieuw opstart is het probleem vaak spontaan verdwenen. Als de artifacts er niet zijn na het opstarten kan ik de kaart verder zo hard belasten als ik wil, maar geen artifacts te bekennen.
Ik zat te denken dat mijn geheugen het mischien niet trekt om op pro speeds te lopen, maar dan zou het toch zo moeten zijn dat de artifacts vaker te zien zouden moeten zijn? Ik het betwijfel ook of het een hitteprobleem is, aangezien de kaart dan bij volle belasting artifacts zou moeten geven (En er hangt ook nog een zalman hp-80c met fan op de kaart).
Heeft iemand enig idee waar deze artifacts vandaan zouden kunnen komen?
Ik zat te denken dat mijn geheugen het mischien niet trekt om op pro speeds te lopen, maar dan zou het toch zo moeten zijn dat de artifacts vaker te zien zouden moeten zijn? Ik het betwijfel ook of het een hitteprobleem is, aangezien de kaart dan bij volle belasting artifacts zou moeten geven (En er hangt ook nog een zalman hp-80c met fan op de kaart).
Heeft iemand enig idee waar deze artifacts vandaan zouden kunnen komen?