Toon posts:

WUXGA LCD op halve Resolutie laten draaien

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand ervaring met de 17inch WUXGA en WSXGA laptops van dell (Inspiron 9100,9200) om deze op exact de halve resolutie te laten draaien?
WUXGA (1920x1200) dus op 960x600 laten draaien om zo groot maar scherp te blijven voor iemand wiens ogen pet zijn maar die mobiel moet werken (neeeee een beamer is geen optie).
DPI verzetten heeft allemaal geen zin, een deel van de applets doet het dan wel deel niet

Bij Dell zitten er momenteel weer een paar nonos die niets weten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

960x600 zit er niet standaard in, wel 1280x768.
800x600 (niet uitgerekt, dus met zwarte balken links en rechts) is niet scherp, maar alles wordt zo groot dat 't niet zo erg meer is (maar niet echt een pretje om naar te kijken). 1280x768 is in windows niet echt bruikbaar, alles wordt te wazig om nog te lezen zonder hoofdpijn te krijgen.
btw ben je van plan deze laptop te kopen of heb je hem al? Hij is namelijk ook met een lagere resolutie te krijgen.

ik heb trouwens de 15.4 inch variant in de Dell I8600 (zelfde als 9100 dacht ik)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2005 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb hem nog niet gekocht, Dell neemt hem nl niet terug als je dat wil uitvlooien. Heb zelf een Acer Ferrari van een jaar oud, dus om hem nu met dit risico te kopen?
zoek me dus lens naar een laptop die bij circa 800x600 op een groot scherm een goed scherp beeld geeft. De rest is secundair. Kom noodgedwongen in de multimedia bakken.
LOL ding is tenslotte voor moeders, ook een workaholic maar eentje met slechte ogen. Op dit moment kijkt ze naar een 21inch illyama crt op 800x600 en dat gaat perfect.

Maar dan wil je dus een LCD die een extreem hoge resolutie aankan zodat ie op een lage kan draaien, 15inch of 17inch is dan nog niet eens het belangrijkste. Maar de 15inch Dell is toch iets van 1660 of 1440 wide en niet 1600, kan ie tenslotte ook nooit 800 scherp weergeven.

Er zijn voor ATI en Nvidia trouwens alternatieve omega drivers die meer resoluties en refreshrates ontgrendelen voor je laptop. maar of daar nou net die resolutie bijzit?

Worst case wordt het wachten totdat de eerste 1600x1200 laptop te krijgen is die 800x600 draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat gaat helaasniet lukken, onscherp worden op lagere resoluties dan zijn native resolutie is helaas een (nare) eigenschap van een tft scherm. Geen enkel scherm kan en zal dat goed doen.
mijn scherm is trouwens 1920x1200, 800x600 is dan precies de helft (met zwarte balken links en rechts).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:37

strandbal

Was het maar zo'n feest.

De laptop is dus al in bezit als ik het goed begrijp?

Voor zover ik weet zijn er ook 15" notebooks met een resolutie van 1024x768, dat is best groot als je er met je neus bovenop zit :) maar daar heb je dan dus niets aan...

Hier stond een dode link.