Life is what happens while you make other plans.
in DOS:
rename *.log ?????.* (waarbij * en ? ook echt die tekens zijn en de ? het aantal goede letters is
in Windows:
alle log files selecteren en dan 1 renamen en elk bestand krijgt die naam met (1) (oplopend) erachter
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Hier gaat het om inderdaad.EXX schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 16:34:
Ik begrijp eruit dat je het laatste karakter IN de file bedoeld dat weg moet. Dit gaat in DOS met een batch file niet lukken, daar zul je toch echt een of ander progsel voor moeten schrijven.
Sorry dat ik niet zo duidelijk was.
Heb jij een idee van zo'n progsel?
Alvast bedankt...
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| DIM temp AS STRING * 1
invoer$ = bestandsnaam1
uitvoer$ = bestandsnaam2
OPEN invoer$ FOR BINARY AS #1
OPEN uitvoer$ FOR BINARY AS #2
FOR i = 1 TO LOF(1) - 1
GET #1, , temp
PUT #2, , temp
NEXT i
CLOSE #1, #2 |
(qbasic)
Moet wel je input en output verschillen en je output mag niet betsaan
Maar ik ga werken
Kan ik ook zoiets in VBA for Excel doen?
Of kan die niet zo met files opschieten?
1
| findstr |
Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| Dim fIn as integer Dim fOut as integer Dim sTMP as string fIn = FreeFile Open "C:\bla.log" For Binary as #fIn fOut = FreeFile Open "C:\Bla_new.log" For Binary as #fOut sTmp = String(Lof(fIn)," ") Get #fIn,,sTmp Close #fIn sTmp = Left(sTmp,Len(sTmp)-1) Put #fOut,,sTmp Close #fOut |
Zoiets, uit de losse pols...
Staat er overigens alleen een Carriage Return, of een Line-Feed Carriage Return? Want dan dien je dus 2 bytes achteraan te verwijderen...Regel 14 wordt dan dus:
1
| sTmp = Left(sTmp,Len(sTmp)-2) |
[ Voor 55% gewijzigd door RobIII op 06-01-2005 14:44 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Thanks dude!
Ik ga het meteen proberen!
findstr is geen standaard MS-DOS batch command. Het bestaat alleen in Win2000/XP cmd box; voor WinNT moet je een package installeren.hp38guser schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 14:39:
Wat een onzin zeg, tuurlijk kan dit wel met een batch, probeer het eens metcode:
1 findstr
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Je kunt coden of je kunt het niet hé
Graag gedaan. Overigens is de findstr die hp38guser suggesteert ook niet onaardig, maar dan moet je dus met regular expressions aan de slag
VBA werkt ook niet onder MS-DosEXX schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 14:45:
[...]
findstr is geen standaard MS-DOS batch command. Het bestaat alleen in Win2000/XP cmd box; voor WinNT moet je een package installeren.
[ Voor 30% gewijzigd door RobIII op 06-01-2005 14:47 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!
UltraEdit kan dit gewoon hoor, en als ik me niet vergis ook in batch
(kan het nu alleen niet checken want ik zit helaas gelukkig (heb 2 weken vakantie
[ Voor 10% gewijzigd door The Eagle op 06-01-2005 14:54 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik wist niet dat vanuit een excel VBA script ook gewoon txt-bestanden kon openen en bewerken.
Nu begrijp ik ook waarom excel vraagt of je macro's wilt enablen
Bedankt voor jullie reacties!
Set InputFile = "G:\Iedereen\SPITS\correctie\Temp\" & BestandsnaamJRN
BestandnaamJRN is ervoor al gedefinieerd (dmv van InputBox)
Hij zegt echter Object vereist of zoiets???
Een paar regels ervoor dat hij zelf :
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="G:\Iedereen\SPITS\correctie\Temp\" & BestandsnaamJRN _
, FileFormat:=xlUnicodeText, CreateBackup:=False
Wat doe ik fout?
Kan ik de variabele niet aanwijzen als een combinatie van twee strings?