[php/javascript] clientside tijd, fout in m'n script...

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende stukje code om de clientside datum en uren te kunnen gebruiken in m'n php. Deze ben ik van plan direct bij de login van een user weg te schrijven zodat ik de hele sessie goede tijd/datum weergeef, en ook mijn tijden kan converteren.
Na wat naslagwerk gedaan te hebben kom ik tot onderstaande code. Jammergenoeg krijg ik het niet werkend. Is het misschien niet mogelijk om dit op deze manier door te sturen? Ookal heb ik in andere topics een vergelijkbare methode al wel eens gezien.. Of maak ik gewoon een gruwelijke basisfout :? ?

Waarschijnlijk het laatste, maar ik kan 'm zelf niet ontdekken.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php

if (isset($_POST['submit']))
{
  foreach ($_POST as $key=>$value) echo "$key=|".$value."|<BR>\n";
}

if (!isset($_POST['submit']))
{       
  echo "<form action=\"$_SERVER[PHP_SELF]\" method=\"post\">\n"; 

echo "<script type=\"text/javascript\">\n";
  echo "  var cl_date = new Date();\n";
  echo "  var cl_hour = time.getHours();\n";
  echo "  document.write('<INPUT TYPE=\"hidden\" NAME=\"client_date\" VALUE=\"'+cl_date+'\">');\n";
  echo "    document.write('<INPUT TYPE=\"hidden\" NAME=\"client_hour\" VALUE=\"'+cl_hour+'\">');\n";
  echo "</script>\n";

echo "<input type=\"submit\" name=\"submit\" value=\"submit\">\n"; 
  echo "</form>";
}

?>

Het enige wat bovenstaande oplevert is de waarde van de submitbutton. Mijn excuses voor deze basisvraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Neem een browser zoals Mozilla Firefox, daarbij heb je een javascript console, kan je daarop lezen wat er misgaat :)

[edit]
Oh, ik heb het zelf geprobeerd en het is inderdaad een hele nuttige error :) Als je dat even probeert moet je er wel uitkomen :)

[ Voor 38% gewijzigd door eamelink op 05-01-2005 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
goede tip.. Die gebruik ik reeds, maar had niet door dat dat kon.. Ga er direct naar kijken..

k.. sorry. Daarmee had ik het inderdaad kunnen oplossen. Heb m'n variabelen niet goed gedefinieerd. Stom, dacht dat het een standaardfunctie was |:( .

Voor degenen die het nog willen weten. De correcte code hieronder. Handig voor als je iets wil doen zoals ik in de topicstart beschreef.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php

if (isset($_POST['submit']))
{
  foreach ($_POST as $key=>$value) echo "$key=|".$value."|<BR>\n";
}

if (!isset($_POST['submit']))
{       
  echo "<form action=\"$_SERVER[PHP_SELF]\" method=\"post\">\n"; 

echo "<script type=\"text/javascript\">\n";
  echo "  var cl_date = new Date();\n";
  echo "  var cl_hour = cl_date.getHours();\n";
  echo "  document.write('<INPUT TYPE=\"hidden\" NAME=\"client_date\" VALUE=\"'+cl_date+'\">');\n";
  echo "    document.write('<INPUT TYPE=\"hidden\" NAME=\"client_hour\" VALUE=\"'+cl_hour+'\">');\n";
  echo "</script>\n";

echo "<input type=\"submit\" name=\"submit\" value=\"submit\">\n"; 
  echo "</form>";
}

?>

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2005 15:54 ]