DVD/Divx player & USB hd in één

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-02 13:51
Vandaag kwam ik dit toestel tegen:
The world's first dedicated HDD based MP4 mobile multimedia player and perfect solution for personal mobile storage device. Just store a lot of your favorite digital music and video files downloaded from the Internet onto HDD disk via USB 2.0 connection and then have a great time anyplace and anytime in your living room or car via home entertainment system connected to TV or projector!! (no PC required) Of course, you can enjoy watching photos taken by your digital camera.

It offers the best MP4 Video playback quality and compatibility as well as subtitle file support. The bundling remote controller supports to choose favorite contents control "playback", "stop", "forward", "reverse" and etc.
Verder speelt het ding dvd's vanaf de hd af alsof het een echte dvd speler was (inclusief, menu's, extra's, ondertitels).

Het bied dus zowat de mogelijkheden van een hedendaagse dvd player (divx, xvic, mp3, jpeg,...) maar het grote verschil is, dat deze aangeleverd worden door een (zelf in te bouwen) harde schijf (naar wens dus).

Om gegevens op de zetten werkt het toestel net als een usb 2.0 externe harde schijf.

Nu de vraag:

- iemand die zo'n toestel heeft of van plan is er één te kopen?
- bestaan er ook alternatieven met gelijkaardige mogelijkheden (ik dacht wel eens een dvd/divx player tegen gekomen te zijn waarop je middels usb 2.0 wèl een externe disk kon op aansluiten). Volgens de quote zou die alvast niet bestaan.

Alvast bedankt :)

[ Voor 9% gewijzigd door Tom_G op 05-01-2005 15:30 ]

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-02 16:00
Het ziet er echt veelbelovend uit, maar het grote voordeel van de standaard dvdspelers met divx-ondersteuning is dat er dvdtjes ingaan. Nu heb je max. de ruimte voor 45 dvdtjes (als je uitgaat van een 400 GB hd) terwijl ik er toch al wel wat meer heb staan. Maar met divxjes is het heel erg leuk...

Tevens is het natuurlijk ideaal meenemen om zomaar ergens film te gaan kijken. Het apparaat is toch een heel stuk kleiner dan een gewone dvdspeler.

Mooi ding, dus. Jammer dat harde schijven nog niet groot genoeg zijn :P

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-01 10:54
Dit ding lijkt volgens mij best wel veel op de KiSS DP500, die al enkele jaren bestaat en waar al veel nieuwe modellen van zijn. Niet helemaal hetzelfde, maar ook een DVD/DivX-speler met ingebouwde harde schijf én netwerkaansluiting.

Meer info: Gebruikerservaring met KiSS DivX spelers Deel II en iets recenter Gebruikerservaring & review KiSS DP-558

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-02 13:51
The Evil Brain schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 15:38:
Dit ding lijkt volgens mij best wel veel op de KiSS DP500, die al enkele jaren bestaat en waar al veel nieuwe modellen van zijn. Niet helemaal hetzelfde, maar ook een DVD/DivX-speler met ingebouwde harde schijf én netwerkaansluiting.

Meer info: Gebruikerservaring met KiSS DivX spelers Deel II en iets recenter Gebruikerservaring & review KiSS DP-558
Een groot verschil met die van Kiss is dat deze van basis af een externe harde schijf is, die je overal via usb 2.0 kan aansluiten (en dus ook media kan verplaatsen/wissen/toevoegen).

Er zitten wel nog bugs in dit toestel (o.a. een Eject knop op afstandsbediening). Staat in de review op THG.

Verwijderd

Ik vind het nog steeds erg duur zo rond de 220 euro.

Ik denk dat ik toch maar even wacht tot je zo'n systeem voor onder de 100 euro kan krijgen.

Een harde schijf kost ook al gauw 100 euro.

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Pagina: 1