Toon posts:

WinAvi: Ondertiteling in de zwarte balk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer WinAvi nu al een tijdje uit en t bevalt me goed, vooral erg snel! Je kan ook ondertiteling toevoegen, dit wordt allemaal goed beschreven in een eerder onderwerp. Hiermee bedoel ik de beschrijving van theekopje op de 3e pagina van dit onderwerp:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/967810/3/

Als je zijn beschrijving bekijkt, zie je de ondertiteling volledig in de zwarte balk. Maar wanneer ik een ondertiteling probeer toe te voegen, krijg ik dit:

http://img119.exs.cx/img1...eoconverterscreenshot.jpg

De ondertiteling zit op het randje, en kan niet verder naar onder. Ten eerste moest ik VobSub gebruiken, alleen de .srt dezelfde naam geven als de film werkte niet. Ik heb ook een test gedaan ZONDER ondertiteling, en dan heb je helemaal geen randje in het preview scherm. Dus dat kleine randje in het preview scherm is door VobSub gecreeert. Ik vraag me af of er geen grotere borders gemaakt kunnen worden? Of heeft theekopje zijn .avi al vantevoren bewerkt, en de borders groter gemaakt? Of moet je dit in WinAvi zelf doen?

Bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een keer goed gezocht en ik heb ffdshow gedownload. Met dit programma kun je dus de borders groter maken dan je met Vobsub kunt! Je moet de Letterbox dan even instellen op 4:3 en dan is er veel meer ruimte om je ondertitels neer te zetten :) Hoop dat er nog iemand is die hier wat aan heeft! :)

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Met (Direct)VobSub kan dat toch ook gewoon? Door het op 'extend to 4:3' te zetten. Bij mij werkt het gewoon.

Afbeeldingslocatie: http://img124.exs.cx/img124/1461/directvobsub6mb.png
Thanks to ImageShack for Free Image Hosting

Verwijderd

Topicstarter
Mmm.. tnx :) stom dat ik dat niet eerder heb gezien.. :?

Ik heb nog een vraag, heeft niets met die ondertiteling te maken, maar ik stel m maar even in dit topic omdat het toch maar een kleine vraag is:

Waarom krijg ik met WinAvi altijd van die kleine bestanden? :? Ik gebruik een .avi van 700 MB. Ik heb 2 soorten instellingen gebruikt:

- Fixed: Highest quality, split files into 1000MB.
- Op 4,3 GB ingesteld.

Bij de onderste optie komt het totaal uit op 1,74GB.. De kwaliteit is aardig, maar waarom gebruiken ze niet de volle ruimte?? Bij de bovenste optie komt t iets hoger uit, rond de 2GB.
Met het programma D.i.k.O heb ik dit ook gehad, kreeg ik een totaal van 2,67GB. Alleen met het programma The Filmmachine kwam ik rond de 4,3GB uit. Stopt WinAvi meer kwaliteit in minder ruimte ofzo? Hoop dat jullie het weten!

P.S. Ik hoop dat het in dit topic mag, anders maak ik even een nieuwe aan.

Bedankt!

• Jake
  • Niet online
Na upgraden naar WinAvi 6.0, wordt de beschikbare ruimte beter gebruikt (waarbij de capaciteit van een DVD volgens mij 4700 MB heet). Ik heb Output Setting wel op constant videosize staan.

Afbeeldingslocatie: http://img121.exs.cx/img121/2818/winaviencoder2od.png
Thanks to ImageShack for Free Image Hosting

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruikte versie 5,8.. ik ga nu die 6.2 uitproberen, je hoort nog van me :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 10:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu een film aan het omzetten met WinAvi 6.0, alleen de 'Time Left' en de 'Rate Of Progress' kloppen totaal niet! De timeleft is wel vaker niet goed, maar nu staat de progress al op 100 terwijl je duidelijk kan zien dat het encoden nog niet klaar is: de Frame Rate loopt nog, de bestanden groeien nog in de disk_0 folder en het preview scherm laat ook nog film zien.

Ik zal later nog even de uitkomst van deze conversie hier neer zetten. Klopt het trouwens dat in die disk_0 folder alleen bij VTS_01_1.vob het bestand VTS_01_1.VOB.nav is aangemaakt? Worden die .ifo en .bup op het einde pas gemaakt? De ruimte wordt wel goed gebruikt, de conversie is bijna ten einde en de 5e vob-file is aangemaakt.

Tnx..

Verwijderd

Topicstarter
De film hoort nu klaar te zijn, maar WinAvi blijft hangen. Hij loopt niet vast, want je ziet dat cdtje nog van links naar rechts bewegen. De progress staat op 100, maar die stond eigenlijk al op 100 toen de film nog niet eens klaar was met omzetten. De Timeleft staat op -3320478230840.. :? De Fps staat stil op 26 en het preview scherm is zwart. Ik heb dat preview scherm even gevolgd en het was inderdaad het einde van de film! M'n computer loopt nog wel steeds langzaam! Ik krijg btw geen error ofz.!

• Jake
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 14:20:
de 'Time Left' en de 'Rate Of Progress' kloppen totaal niet! De timeleft is wel vaker niet goed, maar nu staat de progress al op 100 terwijl je duidelijk kan zien dat het encoden nog niet klaar is: de Frame Rate loopt nog, de bestanden groeien nog in de disk_0 folder en het preview scherm laat ook nog film zien.
Heb ik nog nooit gehad, maar zit ook niet elke keer naar te kijken (soms wel, toevallig). Volgens mij klopt het overigens bij mij wel steeds. Wat je misschien kunt doen: compleet uninstallen en reinstallen (ik had 6.0 toevallig in een andere directory dan 5.8).
Klopt het trouwens dat in die disk_0 folder alleen bij VTS_01_1.vob het bestand VTS_01_1.VOB.nav is aangemaakt? Worden die .ifo en .bup op het einde pas gemaakt?
Ja, dat klopt.

Verwijderd

Topicstarter
O.k, compleet dr af gehaald en weer geinstalleerd, is nu weer bezig! Als het weer gebeurt, probeer ik even een andere film. Misschien moet ik anders proberen een Mpeg2 te maken en daarna te branden met TMPGenc dvd author of Nerovision of iets dergelijks.

Tnx voor je info :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is een wonder :*) het is gelukt :) tnx voor je info!

• Jake
  • Niet online
Nog 1 tipje (heeft niets met WinAvi te maken):

Afbeeldingslocatie: http://img97.exs.cx/img97/4425/editmessage2nm.png
Bebruik de Edit knop* als:
• Jou laatst post minder dan 24 uur geleden is èn
• Je de laatste poster in een draad bent.
* Je moet wel ingelogd zijn.
Pagina: 1