Toon posts:

[XP PRO] inloggen - remote desktop connection

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goededag,

Ik heb een server waar ik winxp pro op draai met een applicatie die altijd aan moet staan. (echt altijd... )
Nu heb ik hiervoor maar 1 account aangemaakt zonder password zodat er automatisch wordt ingelogd, en het programma dat altijd aan moet staan automatisch wordt opgestart.

Nu wil ik gebruik maken van verbinding met extern bureaublad (remote desktop) Het is me gelukt om verbinding te krijgen, maar niet om in te loggen, omdat er een paswoord aanwezig Moet zijn op het account waar je op inlogt.

Een nieuw account aanmaken is hierbij geen optie omdat er dan niet automatisch wordt opgestart.
Een paswoord instellen ook niet vanwege hetzelfde probleem.

Hoe zorg ik er dus voor dat er automatisch wordt ingelogd, en dat de pc van een afstand te beheren is? liefst met verbinding met extern bureaublad?

Alvast bedankt voor de reacties,

Wouter

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
In Windows 2000 kan je gewoon ook automatisch inloggen op een account met een password, weet je zeker dat dat in Windows XP niet meer kan?

Afhankelijk van wat voor toepassing het is (zelf ontwikkeld?) kan je ook zoeken naar een andere oplossing (er een service van maken). Ander alternatief is TightVNC (of een andere VNC) - dat is net zoiets als RDP maar minder geïntegreerd met Windows logons, daarmee kan wat je wil wel.

• Rwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-03 14:17

Rwin

Ondertitel

kiezen of delen.

Bij remote heb je gewoon idd een pasword nodig. Dus, OF pasword aanmaken, OF niet remote connecten.

je kunt trouwens toch gewoon met een andere account automatisch inloggen? gewoon ff wat reg-sleutels. (x-setup gebruiken)

[ Voor 35% gewijzigd door Rwin op 05-01-2005 15:20 ]

RoadLash, eigen werk rockband | StringKings, rock covers

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan wel automatisch inloggen,

zolang ik maar 1 account heb, en als die account geen wachtwoord heeft. Als ik 1 van die twee wijzig krijg ik het inlog scherml

wat betreft kiezen / delen; is het ook mogelijk om met een password automatisch in te loggen in windows :S ?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2005 15:20 ]

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-04 14:51

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Een paar vragen en opmerkingen van mijn kant
  • Waarom zou je automatisch inloggen nodig hebben voor een pc die altijd aanstaat en altijd ingelogd is?
  • Je kan ook automatisch in laten loggen met een password.
  • Er zijn veel alternatieven voor een remote connection naast een extern bureaublad, deze zijn uit mijn ervaring vaak beter/handiger
  • De groeten doen we altijd, hoef je niet in je text te doen --> zie FAQ
Welkom op GOT :w

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Topicstarter
wat betreft opnieuw opstarten.

Aan de computer zit een watchdog.
Wanneer de pc actief is stuurt deze een puls naar de watchdog.
Als de pc vastloopt ontvangt de watchdog geen puls meer, en drukt op de reset knopt.
pc wordt gerestart, en het programma start weer automatisch op.

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-04 14:51

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Wat ook een optie is om de applicatie als service te laten draaien, hoef je ook niet meer in te loggen.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 15:19:
Ik kan wel automatisch inloggen,

zolang ik maar 1 account heb, en als die account geen wachtwoord heeft. Als ik 1 van die twee wijzig krijg ik het inlog scherml

wat betreft kiezen / delen; is het ook mogelijk om met een password automatisch in te loggen in windows :S ?
Ik het register kun je instellen dat je automatisch inlogd, ook als er een wachtwoord is ingesteld, kijk maar op http://support.microsoft.com/kb/315231 :)

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik er hiermee uit ga komen, vooral die thread over automatisch inloggen.

Bedankt!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
autom inloggen hoef je niet in het register te doen
start | uitvoeren | rundll32 netplwiz.dll,UsersRunDll vinkje uit en klaar

Roomba E5 te koop

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik weet niet wat voor applicatie het is maar misschien is het een idee om het als service te draaien met firedeamon?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 15:14:
Nu heb ik hiervoor maar 1 account aangemaakt zonder password zodat er automatisch wordt ingelogd, en het programma dat altijd aan moet staan automatisch wordt opgestart.
geen paswoord hebben en automatisch inloggen heeft niets met elkaar te maken!!!

je kan best een paswoord hebben en automatisch inloggen...

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 15:47:
[...]

je kan best een paswoord hebben en automatisch inloggen...
Niet icm over RDP; als in daar gaat dit topic over.

Zie http://groups.google.com/...2msftngp13.phx.gbl&rnum=3 en http://groups.google.com/...novell&hl=nl&lr=&ie=UTF-8; dat het laatste om een Novell client gaat maakt niets uit.

offtopic:
Wel ? Oh, hoe dan ;)

[ Voor 49% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 05-01-2005 21:19 ]

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-04 10:48

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik geloof dat je het automatisch inloggen mét wachtwoord ook in TweakUI aan kan zetten :) Er zijn genoeg manieren om dat voor elkaar te krijgen. Zonder wachtwoord werken mét remote desktop lijkt mij wel een erg onveilige oplossing...

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
sig69 schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 15:45:
autom inloggen hoef je niet in het register te doen
start | uitvoeren | rundll32 netplwiz.dll,UsersRunDll vinkje uit en klaar
Dan krijg je toch wel een knop met accountnaam waar je je wachtwoord moet invoeren?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu in regedit:

veld DefaultPassword aangemaakt en waarde gegeven
Zelfde met AutoAdminLogon.

opneiuwe opgestart en het werkt.

Voor remote service moet ik nu dat wachtwoord invoeren, en pc start automatisch op
Alles voor elkaar.

Dankie voor alle tips.

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
wolkje schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 15:51:
Zonder wachtwoord werken mét remote desktop lijkt mij wel een erg onveilige oplossing...
Dat kan dus ook niet ;)

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
EJVL schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 16:03:
[...]
Dan krijg je toch wel een knop met accountnaam waar je je wachtwoord moet invoeren?
Als je bedoeld bij het opstarten: Nee.
Ik draai al mijn computers zo, omdat ze nogal wat apps moeten opstarten. Zodra de gebruiker is aangemeld worden ze gelocked.

[ Voor 5% gewijzigd door sig69 op 05-01-2005 17:23 ]

Roomba E5 te koop

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-04 10:48

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Waarom wist ik dat wel 8)7

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Tukk schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 15:32:
Wat ook een optie is om de applicatie als service te laten draaien, hoef je ook niet meer in te loggen.
DRaakje schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 15:46:
ik weet niet wat voor applicatie het is maar misschien is het een idee om het als service te draaien met firedeamon?
Als je het nou echt goed wil doen ("voor later" ;)), dan volg je het advies van deze 2 heren (en mijzelf) op! Automatisch inloggen is leuk, maar het start allerlei processen die helemaal niet nodig zijn, en brengt daardoor ook een aantal potentiele veiligheidsrisico's met zich mee.

Een programma wat altijd moet draaien moet je dus eigenlijk als service aanmaken (met bv FireDaemon), dan start het al voordat je inlogt en blijft de PC gewoon op het login scherm hangen. Maar goed, dat komt wel weer :P

Wees consequent, maar niet altijd

Pagina: 1