[gigabit desktop switches] welke maakt GEEN gluid

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heren

Ik weet dat er vorige jaar een test in de C't stond van een aantal gigabit desktop switchjes, maar die ben ik kwijt.
Nu wil ik een gigabit desktop switch voor onze PC's zodat we snel kunnen internetten, alleen een switch die herrie maakt is een absolute no go.
Aangezien fabrikanten dit er nooit bijzetten, wie weet toevallig welke 8 poort gigabit switch geen gluid maakt?
Hoeft niet manageble etc.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik zie het nut niet zo in van een gigabit switch als je enige doel is om sneller te kunnen internetten. :?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-05 13:20
Mijn 3Com OfficeConnect 8 Gigabit is fanloos en dus compleet stil.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
usr-local-dick schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 14:44:
Heren

Ik weet dat er vorige jaar een test in de C't stond van een aantal gigabit desktop switchjes, maar die ben ik kwijt.
Nu wil ik een gigabit desktop switch voor onze PC's zodat we snel kunnen internetten, alleen een switch die herrie maakt is een absolute no go.
Aangezien fabrikanten dit er nooit bijzetten, wie weet toevallig welke 8 poort gigabit switch geen gluid maakt?
Hoeft niet manageble etc.
Jouw internet verbinding is op z'n hoogst (heel overdreven gerekend) 10mbit ;) Waarom zou je dan 1000mbit nodig hebben als je internet toch niet sneller aan kan? >:)

ps, als je toch een 1gbit switch wilt, van sweex's hebben ze die dingen zonder fan's 8) http://www.sweex.nl/product.asp?pid=308

[ Voor 13% gewijzigd door Reb87 op 05-01-2005 14:53 ]

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-05 11:40
bin_jackson schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 14:50:
Jouw internet verbinding is op z'n hoogst (heel overdreven gerekend) 10mbit ;) Waarom zou je dan 1000mbit nodig hebben als je internet toch niet sneller aan kan? >:)
Heb je gelijk in, maar als je even in zijn posthistory had gekeken is bij bezig geweest met PCI-X en 64 bits PCI RAID kaart, gaat dit passen? en roaming profiles, er zal dus vast ook wel wat data overdracht daar zijn.

-edit-
Had inderdaad wat duidelijker kunnen zijn. :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door sPENKMAN op 05-01-2005 14:58 ]

Eve char: Warock <TEST>

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
sPENKMAN schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 14:53:
[...]

Heb je gelijk in, maar als je even in zijn posthistory had gekeken is bij bezig geweest met PCI-X en 64 bits PCI RAID kaart, gaat dit passen? en roaming profiles, er zal dus vast ook wel wat data overdracht daar zijn.
Mja, mischien is de post van de TS dan ietswat onduidelijk, omdat hij als doel "sneller internetten" heeft :?

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03 22:59

WPN

hier op mn werk hebben we een paar kleine switches van NETGEAR

dingen werken perfect, maken geen geluid
ik heb dan de 5 poorts variant maar als je in de pricewatch zoekt kan je vast wel de 8 poorts ook vinden :)

edit: de vraag van de TS om een geluidsloze GB switch..... dat ie de rede geeft om sneller te internetten.... das een bijzaak (wazig wel ;)) maakt toch niet uit waar die het voor wil gebruiken, hij wil gewoon een GB switch :D

[ Voor 36% gewijzigd door WPN op 05-01-2005 14:59 ]

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• Maasluip
  • Laatst online: 08-05 15:48

Maasluip

Kabbelend watertje

Peluso schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 14:57:
edit: de vraag van de TS om een geluidsloze GB switch..... dat ie de rede geeft om sneller te internetten.... das een bijzaak (wazig wel ;)) maakt toch niet uit waar die het voor wil gebruiken, hij wil gewoon een GB switch :D
Nou, het maakt wel uit. Als het alleen voor internet is dan kun je het geld voor een gigabit switch besparen en een 100Mb switch (of zelfs een 10Mb HUB) kopen.
Omdat tweakers graag behulpzaam zijn wijzen ze de TS daar even op. En lachen natuurlijk besmuikt omdat iemand denkt dat internet sneller gaat met een gigabit switch.
O-)

Signatures zijn voor boomers.

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03 22:59

WPN

Maasluip schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 15:08:
[...]
Nou, het maakt wel uit. Als het alleen voor internet is dan kun je het geld voor een gigabit switch besparen en een 100Mb switch (of zelfs een 10Mb HUB) kopen.
Omdat tweakers graag behulpzaam zijn wijzen ze de TS daar even op. En lachen natuurlijk besmuikt omdat iemand denkt dat internet sneller gaat met een gigabit switch.
O-)
nou, ik ben behulpzaam ;)..... ik denk zelfs aan zijn toekomstig netwerk door hm niet af te raden om een gigabit switch te nemen :D jajajajajajajjajaja!!! lol
ik denk niet alleen aan de (verkeerde) opgegeven parameter(s), ik denk ook nog aan toekomstige snelheden over zijn netwerk ;)

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• usr-local-dick
  • Niet online
Nou heel toevallig is mijn internet 1000 Mbit/sec }) en mijn computer is ook 1000 Mbit/s.
Alleen er zit een switch tussen van 100 Mbit. Dat is dus een bottle neck.
Overigens is de topic start niet geheel duidelijk, ook voor het aanloggen op het domein etc (server is ook 1000 mbit/s) is het zonde.

[ Voor 10% gewijzigd door usr-local-dick op 05-01-2005 15:14 ]

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-05 10:15
usr-local-dick schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 15:12:
[...]

Nou heel toevallig is mijn internet 1000 Mbit/sec }) en mijn computer is ook 1000 Mbit/s.
Alleen er zit een switch tussen van 100 Mbit. Dat is dus een bottle neck.
Ook voor het aanloggen op het domein (server is ook 1000 mbit/s) is het zonde.
doe mij ook zo'n lijntje thuis :+

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:22

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

usr-local-dick schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 15:12:
[...]

Nou heel toevallig is mijn internet 1000 Mbit/sec })
Het geheel wordt er niet geloofwaardiger op. Is vrijwel elke switch waar niet een hele grote fan in zit een optie?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Ik weet toevallig dat Asus een 8 poort Gigax (1000Mbit) switch heeft.
Deze is niet duur en en maakt geen geluid want het is een passief gekoelde switch.
Ik heb alleen geen ervaring met Asus switches.

En 1000 Mbit internet is niet echt geloofwaardig. ;)

• Maasluip
  • Laatst online: 08-05 15:48

Maasluip

Kabbelend watertje

Of je werkt natuurlijk bij de AMS-IX. Maar je hoort niet te internetten onder de baas zijn tijd :P

Signatures zijn voor boomers.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:07

lier

MikroTik nerd

Maasluip schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 15:41:
Of je werkt natuurlijk bij de AMS-IX. Maar je hoort niet te internetten onder de baas zijn tijd :P
Hahaha, maar daar zal je je ook niet zo druk maken om een switch die geluidloos moet zijn...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Maasluip schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 15:41:
De amsix verhuurt die poorten aan bedrijven, voor een gigabit poort daar hoef je niet beslist bij de amsix zelf te werken. En verder zijn er natuurlijk ook andere plekken waar gbit of meer heenligt, denk aan surfnet bijvoorbeeld, of andere isps.
Over de switch, vaak is op een plaatje of in de specs wel iets te vinden over fans, simpele 8 poort desktopswitches zijn er volgens mij genoeg zonder fans :)

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 22:10
De linksys 8-poorts heeft iig een fan die nogal wat herrie maakt, niet kopen dus..

• usr-local-dick
  • Niet online
thanks, ik was er zelf nog achter gekomen dat de Zyxel GS-108 ook geen fan heeft.
Ter info we hadden dus een Linksys 8 poort workgroup switch en daar zit een heel irritant ventilatortje in. Dat is jammer aangezien de rest van mijn kantoor juist zoveel mogelijk herrie-vrij is gemaakt...

FYI, hier staat een Cisco 3750 die met gigabit aan SURFNET5 hangt.
Op diezelfde switch zit ik met mijn desktop (die ook een gbic heeft).
Dus het is wel degelijk gigabit internet.
Nu willen mijn collega's op de kamer ook gigabit dus moet er een switch-je tussen op ons bureau. Dat was dus een 100 mbit maar dat moet 1 gb worden.

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
En dan ben ik al blij met mijn 10mbit lijn :(

Verwijderd

lol sure is uw internet lijntje 1000mbit natuurlijk iemand die dit gelooft? mja u netwerk thuis is mss 1000mbit ma u internet zal ni hoger zijn dan 10mbit tenzij ge op een colocation plaats zit ma dan hebde nog ma 100mbit dus 1gbit kan ni btw u hd's kunne geen 1000mbit aan dus snap het nut niet? 1gbit = 128Mb/sec en tenzij ge raid 5 hebt zal geen enkele hd dat volgen tenzij ge met ramdrive werkt ma da denk ik ni

btw ga eens naar www.speedtest.nl en neem eens screen van u internet snelheid als ge echt 1gig internet hebt ma da wordt geblokkeert door 100mbit switch zou ge nog de 100mbit moete halen dus jah

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2005 16:41 ]

• usr-local-dick
  • Niet online
ikbensander schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 15:54:
En dan ben ik al blij met mijn 10mbit lijn :(
Nou zoveel maakt het nou ook weer niet uit.
Ik heb geloof ik 1 keer een download gedaan (XP-SP2 toen die uitkwam) die met 13 Mb/sec binnen kwam. Alle andere sites (waaronder de news server van surfnet ;)) zijn zo langzaam dan 100 Mbit in principe genoeg is.
Maarja het issue is dat alles hier gbit is dus waarom dan niet een switch-je van ca. 200 eu.

• lier

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 16:00:
lol sure is uw internet lijntje 1000mbit natuurlijk iemand die dit geloofd? mja u netwerk thuis is mss 1000mbit ma u internet zal ni hoger zijn dan 10mbit tenzij ge op een colocation plaats zit ma dan hebde nog ma 100mbit dus 1gbit kan ni btw u hd's kunne geen 1000mbit aan dus snap het nut niet? 1gbit = 128MB/sec en tenzij ge raid 5 hebt zal geen enkele hd dat volgen tenzij ge met ramdrive werkt ma da denk ik ni

btw ga eens naar www.speedtest.nl en neem eens screen van u internet snelheid als ge echt 1gig internet hebt ma da wordt geblokkeert door 100mbit switch zou ge nog de 100mbit moete halen dus jah
offtopic:
En zo geloof ik dus niet dat jij je lagere school hebt afgemaakt !

Verwijderd

lier schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 16:05:
[...]

offtopic:
En zo geloof ik dus niet dat jij je lagere school hebt afgemaakt !
lol hoezo?
1gigbit = 1 000 000 000 bits /sec
8bit = 1byte
1000byte is ongeveer 1 kbyte
1000kbyte is ongeveer 1Mbyte

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2005 16:40 ]

Verwijderd

waarom zouden deze hoge snelheden niet kunnen?
waar ik werk komt zelfs 10Gbit binnen, ook dankzij surf!
en we hebben voor zo'n 800 gebruikers (is nog groeiend) allemaal 1Gb-lijnen
via glasvezel en utp. Al worden de gebruikers wel afgeknepen op 10Mbit, het
is heel goed mogelijk hoor!
lees het woord gebruikers in de zin van gebruikers die we buitenshuis van
internet in de stad voorzien

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2005 16:20 ]

• usr-local-dick
  • Niet online
u hd's kunne geen 1000mbit aan dus snap het nut niet? 1gbit = 128MB/sec en tenzij ge raid 5 hebt zal geen enkele hd dat volgen tenzij ge met ramdrive werkt ma da denk ik ni
Wederom: onze dev. server hier draait met de al eerder besproken raid kaart van Areca, en die haalt toch echt wel meer dan 128 Mb/sec. Bv hier.
Bovendien voor alle normale desktops these days is het zeer goed te merken als je 1000 mbit ipv 100 mbit hebt, ok het is niet 10 keer sneller maar 3 keer toch zeker wel.
Dat is net het verschil waardoor je vanaf netwerkschijven kan werken (wat weer handig is).

Verwijderd

offtopic:
Omdat je hele verhaal nauwelijks te lezen is door alle typ fouten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2005 16:25 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:22

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Maar goed, doe eens wat research zou ik zeggen. Een switchje zonder fan zal altijd stiller zijn dan 1 met. Dat had je zelf ook kunnen opzoeken lijkt me. Ga wat fabrikanten bij langs ofzo. Vraag specs op. Kijk wat de lokale huisleverancier kan leveren en kijk daarbij of er een fan in zit. Dit topic gaat helemaal nergens meer over imho.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• lier

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 16:08:
[...]

lol hoezo?
1gigbit = 1 000 000 bits /sec
8bit = 1byte
1000byte is ongeveer 1 Mbyte
hoezo => heb je wel eens aan het nationale dictee meegedaan ?
(laat maar, ik weet het antwoord al !)

Bij mij is trouwens 1 Mbyte ongeveer 1.000 Kbyte en dat is ongeveer gelijk aan 1.000.000 byte

Verwijderd

Gezellig hier 8)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.