sis900 ndis drivers

Pagina: 1
Acties:

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Topicstarter
Ik ben bezig om een bootdiskette te maken voor Ghost 2003, zodat ik via drive mapping over het netwerk kan werken. De diskette heeft multicard ondersteuning voor een aantal verschillende netwerkkaarten. Ik had ook een NDIS driver nodig voor sis900 kaarten, deze zat standaard niet bij Ghost dus heb ik deze zelf toegevoegd. Hier is echter een probleempje:
Alle recente drivers (van 1.05 tot 1.15) werken stabiel, maar erg traag. Bij pingen schommelt de tijd tussen <10ms en 1000ms, geen packetloss. De datatransfer van Ghost is dan zo'n 3MB/min :/
Ik heb ook nog een oude driver (1.04) welke dit probleem niet heeft, maar deze driver heeft wat kleine bugs waardoor ik deze niet kan gebruiken.
Wie heeft een idee waarom de recente drivers zo traag werken? De DHCP instellingen worden gewoon overgenomen, en er is geen IP conflict...

🖥️ | 🚗

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Topicstarter
Ik heb inmiddels een workaround gevonden. Zoals hier gesuggereerd wordt zou het wel eens kunnen werken om de driver direct in config.sys al te laden, inplaats van de driver door MS Lan Manager te laten laden na autodetectie. Dit werkt prima.
Alleen gaat het nu wel weer ten koste van de multicard ondersteuning, aangezien je maar 1 driver + protocol.ini geladen kunt hebben.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Bootmenu maken in config.sys
zet je config.sys en autoexec.bat even hier nier alsjeblieft, ik wil deze graag omtoveren naar FreeDOS syntax, zodat dit besturingssysteem, inclusief batchfiles, compatible is met veelgebruikte disk imaging producten.

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Topicstarter
Origineel gebruik ik de multicard template van Ghost 2003, deze leest de bios van de kaarten uit en detecteert ze op deze manier automatisch. In het geval van de Sis kaart heb ik dit allemaal weggelaten.

autoexec.bat
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
@ECHO OFF
SET TZ=GHO-01:00
a:\net\netbind.com
a:\net\umb.com
a:\net\tcptsr.exe
a:\net\tinyrfc.exe
a:\net\nmtsr.exe
a:\net\emsbfr.exe
a:\net\net logon /yes /savepw:no
En hierna heb je netwerkverbinding

config.sys
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
DEVICE=HIMEM.SYS /testmem:off
DOS=HIGH,UMB
SHELL=A:\COMMAND.COM A:\ /e:4096 /f /msg /p
DEVICEHIGH=A:\NET\PROTMAN.DOS /i:A:\NET
DEVICEHIGH=A:\NET\TCPDRV.DOS
DEVICEHIGH=A:\NET\NEMM.DOS
DEVICEHIGH=A:\NET\ifshlp.sys
DEVICEHIGH=A:\NET\SIS900.DOS
LASTDRIVE = Z

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Bedankt voor je vereenvoudigde versies. Ga je nog EMM386 of UMBPCI gebruiken om alle DEVICEHIGH instellingen daadwerkelijk te laten werken, of werkt Ghost nu ook ondanks de minieme hoeveelheid vrij beschikbaar geheugen?

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Topicstarter
Ghost werkt prima. Voordat ik ghost oproep worden er ook eerst wat batch scripts doorlopen, om zo gebruksvriendelijk mogelijk een aantal gegevens van de gebruiker te vragen.
Maar hoezo weinig geheugen? die 4096 bytes worden toch vrijwel alleen gebruikt voor omgevingsvariabelen? Ik heb tijdens testen nog nooit gehad dat het zaakje crashte door te weinig geheugen, alleen dat ik ruimte te kort kwam voor variabelen.

🖥️ | 🚗

Pagina: 1