Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies
Ik heb geen idee wat Omnis is, maar ze hebben ActiveX componenten, C libraries, Java libraries, enz.. dus daar moet toch iets bijzitten waar je wat mee kunt, ook al heet het dan geen 'Novell LDAP middleware'.
Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies
Met een betere omschrijving naar wat je zoekt kan ik je beter helpen denk ik
owja: je hebt gelijk dat ook eDir. een vorm van middleware is, ligt een beetje aan de grootte van de scope. Echter ook één dll bestandje zou je kunnen zien als middleware, alleen dan op een andere schaal 'in the middle' dan een LDAP server ansich.
[ Voor 27% gewijzigd door bille op 05-01-2005 14:45 ]
Ik vind het eigenlijk een beetje raar dat Omnis dit vereist. NetWare is gewoon LDAPv3 Certified dus je moet elke client kunnen gebruiken. Want als ik het goed begrijp wil je een module/library waarmee je LDAP opdrachten naar de server kan sturen (om het maar even simpel te zeggen)?bille schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 14:43:Het gaat mij specifiek om zgn middleware van Novell gezien dat als vereist wordt aangeduid voor het gebruik binnen de ontwikkelomgeving Omnis.
Wil je specifiek eDirectory gebruiken dan moet je bij het linkje van Onno zijn (http://developer.novell.com/ndk/edirsdk.htm).
Volgens de makers:
ps: Het is een LDAP external voor Omnis die wij hebben laten bouwen die vereist dat de middleware geinstalleerd is. Wat daar precies de reden van is, is mij onduidelijk aangezien je volgens mij net zo goed een nieuwe C lib had kunnen compilen naar DLL incl alle LDAP controls, maar daar hebben ze blijkbaar niet voor gekozen.It is a copy of the Novell LDAP Middleware and is build from the LDAP open source.
[ Voor 45% gewijzigd door bille op 10-01-2005 09:58 ]