[eizo f77] imitatie hoogspanningstrafo

Pagina: 1
Acties:

• The_Eaxfer
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 14:08
Ik heb een eizo f77 (21 inch) waarvan de hoogspanningtrafo kapot is.

nu heb ik een imitatie van deze trafo (serienummer msu1fus13) gekocht maar deze is anders dan het origineel.

Bij het origineel zit namelijk een zwart kastje tussen de trafo en de aansluiting op de beeldbuis.

Nou is mijn vraag:

Moet ik dit kastje ook gebruiken bij de imitatie of zit dit onderdeel er bij de imitatie al in gebouwd? (en kan ik 'm gewoon gelijk aansluiten op mijn beeldbuis?)

Hieronder 2 foto's om het wat duidelijker te maken.

Dit is de nieuwe imitatie trafo (zonder kastje ertussen)
Afbeeldingslocatie: http://www.pocketstartpagina.nl/pics/nieuw.jpg

En dit is de oude met het kastje
Afbeeldingslocatie: http://www.pocketstartpagina.nl/pics/oud.jpg

Verwijderd

Moet volgens mij gewoon passen, ik heb hier ook nog twee f77 's staan de ene is onscherp de andere heeft ook een kapotte hoogspanning zelf draai ik een f77 S dat is een heerlijke monitor.Wat kost die vervangings trafo als ik het mag weten ?

• The_Eaxfer
hij koste 40 euro en het beeldscherm was gratis, leek mij wel de moeite waard.

Maar heb jij soms enig idee of ik dat kastje er tussen moet zetten of niet? ik kan nu namelijk niet verder.

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-07 15:04

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Lijkt mij niet, simpelweg omdat ik "denk" dat dat kastje bij de kapotte trafo hoort. Anders had er ook wel een tussen je nieuwe gezeten.

Asus Zenbook i7 256gb

• The_Eaxfer
ja, dat dacht ik ook in het begin maar omdat het een imitatiemodel is ging ik twijfelen. als je een originele trafo besteld zit het kastje er niet bij maar zit er wel een aansluiting voor dat kastje aan de rode draad in plaats van de "zuignap" aansluiting die het imitatiemodel heeft.

• The_Eaxfer
ohja, die trafo (msu1fus13) word ook in andere monitoren gebruikt. zou dat soms verklaren dat er een "zuignap" aansluiting aan het imitatie model zit en niet de aansluiting voor het kastje net als bij het origineel?

dat zou betekenen dat deze trafo bij anderbeeldschermen gewoon met de zuignap aangesloten word op de beeldbuis en bij de eizo f77 nog een kastje tussen moet.

verder vind ik de grote van het kastje ook zo groot is dat het bijna onmogelijk zou zijn dat dit bij het imitatiemodel in de trafo zelf zit.

ik ben er nog niet uit.
Pagina: 1