[linux rm] specifieke bestanden verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• LoBbY_1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-01 11:08
Hallo,

Ik had een vraag(je) waar ik niet uit kon komen. Ik heb al op verschillende zoekmaschine's gezocht (en hier), maar ik kon niet echt een andwoord krijgen op de volgende vraag:

Ik heb een webserver waar verschillende mensen (circa 2200) hun website op kunnen zetten. Nu wil ik liever niet dat mensen ongelimiteerd zaken zoals mp3's gaan uploaden zodat de upload helemaal dichtslibt.

Aangezien het nogal veel mapjes zijn om te doorzoeken op bestanden die er niet thuishoren was ik aan het zoeken naar een mannier die automatich bijvoorbeeld alleen extenties die eindigen op ".mp3" te kunnen verwijderen.

Ik heb met RM al vannalles geprobeerd, maar dit rezulteerde al in het terugzetten van een backup |:(

Een echte golver is nooit uitgeput

Verwijderd

code:
1
find /pad/naar/userdirs -depth -iname *.mp3 -exec rm '{}' \;

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heb je al eens naar find gekeken, en dan met name de -exec optie daarvan?
Gelijk de topictitel even verbeterd.

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
NPI maar je beheert een webserver met 2200 users en je weet zoiets simpels niet?
:>

• LoBbY_1
blaataaps schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 14:10:
Heb je al eens naar find gekeken, en dan met name de -exec optie daarvan?
Gelijk de topictitel even verbeterd.
Nee, ik heb schijnbaar niet naar het goede gezocht. 8)7
usr-local-dick schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 14:13:
NPI maar je beheert een webserver met 2200 users en je weet zoiets simpels niet?
:>
Nee zoiets simpels weet ik niet...Eigenlijk stom.
Hiervoor draaide de server op w2k-server, en is pas overgezet. Komt er dus op neer dat ik ook niet heel veel ervaring met het OS heb.

code:
1
find /pad/naar/userdirs -depth -iname *.mp3 -exec rm '{}' \;

Geweldig! bedankt!!

[ Voor 8% gewijzigd door LoBbY_1 op 05-01-2005 14:37 . Reden: toevoeging ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:25
Is het niet vele malen handiger om quota te gebruiken? Op bandbreedte, aantal gelijktijdige connecties, dataverkeer, diskruimte - doorhalen welke er voor jou niet toe doet?

• LoBbY_1
Wilke schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 17:03:
Is het niet vele malen handiger om quota te gebruiken? Op bandbreedte, aantal gelijktijdige connecties, dataverkeer, diskruimte - doorhalen welke er voor jou niet toe doet?
Ja dat is zeker zo, en dat werkt tot nu toe ook al aardig. Maar op het moment zit ik nog vast aan een adsl lijn :X en er hoeven maar een paar gebruikers te zijn met een paar mp3's en de verbinding slibt dicht. Ik ben al druk aan het kijken voor een goede co-location voor mn server. Maar tot die tijd moet ik kunnen roeien met de riemen die ik heb.

Ik ben nu ook inderdaad met een plugin van voor apache per vhost limieten aan het instellen. Maar dat wil ik eerst 100% werkende hebben voor ik het invoer.

Pagina: 1