Een logo is in eps-formaat aangeleverd. Deze kan ik in Illustrator (CS) openen. Het logo is opgebouwd uit vectors (en deze zijn ook als zodanig te zien in Illustrator). Ik ben alleen niet handig met Illustrator en wil het logo op verschillende manieren aanpassen met Fireworks MX. In Fireworks kan ik de eps openen, maar het logo verschijnt dan als bitmap
Ik heb meerdere tussenstappen geprobeerd, waaronder de volgende:
- bestand in Illustrator opslaan als png, maar dit levert in Fireworks een bitmap op. Op een forum las ik dat dat komt doordat .png eigenlijk een bitmap-formaat is, echter met ruimte voor extra informatie. Fireworks gebruikt die ruimte voor de vectorinformatie.
- bestand in Illustrator opslaan als PSD, openen in Photoshop -> weer een bitmap
Hoe krijg ik het logo in vectorvorm in Fireworks MX? Bij voorbaat dank voor hulp!
Sander
Ik heb meerdere tussenstappen geprobeerd, waaronder de volgende:
- bestand in Illustrator opslaan als png, maar dit levert in Fireworks een bitmap op. Op een forum las ik dat dat komt doordat .png eigenlijk een bitmap-formaat is, echter met ruimte voor extra informatie. Fireworks gebruikt die ruimte voor de vectorinformatie.
- bestand in Illustrator opslaan als PSD, openen in Photoshop -> weer een bitmap
Hoe krijg ik het logo in vectorvorm in Fireworks MX? Bij voorbaat dank voor hulp!
Sander