Toon posts:

Geen verbinding met internet/speedtouch510 home

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is mijn opzet

Vanuit een Speedtouch510 Home modem een verbinding met een Buffalo Airstation G54 router. Vanuit de router een verbinding met een G3 Apple Mac, een Xbox en een Wifi verbinding met een laptop. Nu wil ik een nieuwe verbinding aanleggen tussen de speedtouch en de nieuwe pc (dus niet via de router). Het gaat alleen om een internet verbinding, er hoeft geen netwerk worden aangelegd tussen verschillende pc's.

Specs nieuwe pc:

Dell optiplex gx280
Windows XP
Pentium 4 CPU 2.80 GHz
504 MB Ram
Netwerkkaart: Broadcom NetXtreme 57XX Gigabit Controller

Provider: xs4all
IP: 10.0.0.150
SUB: 255.255.255.0
DNS: 194.109.6.66
Alt DNS: 194.109.9.99
Gateway: niks

Nu heb ik een aantal keer geprobeerd het setup programma dat is meegeleverd met de Speedtouch op te starten. Maar ik krijg steeds het bericht "The Wizard is unable to find any Speed Touch devices". Ook kan ik niet via IE de modem in via 10.0.0.138. Kan iemand helpen?

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Leg eerst een duidelijk uit hoe je nou verbonden bent met je speedtouch. Eerst zeg je via je wireless en later zeg je weer wired.

Het moet iig wired om de setup te doen

Verder krijg je wel een IP van de modem? wat als je static wat invult, dus jezelf een IP 10.0.0.150 en gateway 10.0.0.138 invullen etc?

Verwijderd

Topicstarter
Vanuit een Speedtouch heb ik een wired verbinding met een Buffalo router. Vanuit de router een wireless verbinding met een laptop en vanuit de router twee wired verbindingen (Apple en Xbox).

Nu wil ik vanuit de speedtouch (dus niet vanuit de router) een nieuwe verbinding maken met een desktop pc. Als ik zelf een IP invul dan krijg ik niks. De modem reageert niet, maar de lampjes branden wel. Als ik bij de status van de lan verbinding kijk dan staat er 'verbonden'...

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 13:12
Blijkbaar heb je geen directe verbinding tussen de Speedtouch en de PC die je wired aan wilt sluiten, een router schermt de Speedtouch namelijk af (via NAT) van de Speedtouch.. Sluit die PC eens direct aan op de Speedtouch, of via een (extra) HUB / Switch (die dan dus TUSSEN de Speedtouch en je router komt).

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 13:26:
Vanuit een Speedtouch510 Home modem [...]
welk modem heb je nu...een speedtouch 510 of een speedtouch home?

Mocht het een st510 zijn: 1-poorts of multi-pc?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2005 14:59 ]

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:52
hmmmz, vreemd, weet je in ieder geval wel zeker dat je de kabels in de goede poortjes hebt gestopt? Normaal zou je gewoon via de router bij je speedtouch kunnen komen, kan ik zelf ook. Kan je wel in je router komen dan? En anders, sluit je speedtouch eens direct aan op je pc en kijk of je dan wel in je speedtouch kan komen (10.0.0.138).

Ow, sorry, gedeelte is hierboven ook al gezegd.

[ Voor 8% gewijzigd door Dersan op 05-01-2005 15:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 14:58:
[...]

welk modem heb je nu...een speedtouch 510 of een speedtouch home?

Mocht het een st510 zijn: 1-poorts of multi-pc?
Tis de 510 multi-pc.

Edit: Via een directe aansluiting kan ik ook niet in de speedtouch komen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2005 15:11 ]

Verwijderd

sluit de directe pc eens aan op de st510-poort waar nu je router op zit...van die weet je namelijk zeker dat 'ie goed werkt. zo weet je in elk geval of het probleem in de 510 of in de pc zit.

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-05 12:13
Ook een klein iets...

Heb je wel een Straight kabel... en geen Cross...

Vdr staat je computer wel gewoon op DHCP ?
En op je modem branden alle lampjes wel gewoon goed *( niet dat er toevallig net een Storing is)*

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de PC op die andere poorten aangesloten...hetzelfde probleem. De router heb ik op de andere poorten aangesloten en die werken perfect.

En ik heb geen cross kabels, gewone UTP bekabeling....De lampjes branden zoals ze horen te branden...DCHP staat ook aan.

Verwijderd

als je zelf een ip opgeeft (ik zie dat je dat al wel gedaan hebt), kun je jezelf dan pingen? en zo ja, kun je het modem dan pingen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 15:40:
als je zelf een ip opgeeft (ik zie dat je dat al wel gedaan hebt), kun je jezelf dan pingen? en zo ja, kun je het modem dan pingen?
Localhost pingen gaat goed, maar hoe ping ik de modem?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 16:22:
[...]

Localhost pingen gaat goed, maar hoe ping ik de modem?
ping naar 10.0.0.138, dat is het standaardadres van het modem. maar probeer ook eens het echte adres van je NIC (boven noemde je al 10.0.0.150, maar ga dat eerst even na met ipconfig) te pingen, aangezien localhost pingen alleen aangeeft of je tcp/ip werkt, niet de NIC zelf

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 16:33:
[...]

ping naar 10.0.0.138, dat is het standaardadres van het modem. maar probeer ook eens het echte adres van je NIC (boven noemde je al 10.0.0.150, maar ga dat eerst even na met ipconfig) te pingen, aangezien localhost pingen alleen aangeeft of je tcp/ip werkt, niet de NIC zelf
Pingen naar 10.0.0.138 gaat goed. Daarna heb ik via ipconfig mijn NIC adres gepinged (10.0.0.150) dat ging ook goed. Een website pingen lukte niet (de doelhost is niet bereikbaar).

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 17:38:
[...]

Pingen naar 10.0.0.138 gaat goed. Daarna heb ik via ipconfig mijn NIC adres gepinged (10.0.0.150) dat ging ook goed. Een website pingen lukte niet (de doelhost is niet bereikbaar).
dan heb je dus een verbinding met je modem. kun je de modempagina openen (10.0.0.138 invullen in je browser)

ik zie nu trouwens dat je als gateway niets ingevuld had staan. vul daar ook eens die 10.0.0.138 voor in.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2005 17:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gateway is ingevuld, modempagina kan ik niet openen (met gateway ook niet).

Edit: firewall stond ook al uit...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2005 18:13 ]

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:52
Wil het zo echt niet >> http://10.0.0.138/index.htm :? 8)7
Anders heb ik zo het vage vermoeden dat je modem stuk is.

[ Voor 40% gewijzigd door Dersan op 05-01-2005 19:44 ]

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:08

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Waarschijnlijk probeer je dit via XP PRO met SP2???
Leuke is dat SP2 zoveel blokkeert UPNP ook geblokkeert word en daarna je idd niet meer je speedtouch helemaal niet meer inkom!

Wat ik vermoet is ut volgende...

Wat je nu moet doen is dat alle UPNP aanvraag software geblokkeerd is uit je systeem.
Ik noem MSN messenger en alle andere meuk.. reset je NIC en reboot je speedtouch en je kan weer inloggen !

offtopic:
Dus bij mensen met speedtouch achter nat en je MSN loopt vast met webcam... enzo en je alternatieve emoticons of file transfers gaan sloom dat ligt dus hoogst waarschijnlijk daaraan!

Heb je geen win xp pro sp2 dan er iets anders mis
.... probeer ut dan via een andere systeem....
Je kan wel internetten en alles op ut systeem alles werkt netwerkverbinding ook? Maar je komt gewoon niet in http://10.0.0.138 ftp://10.0.0.138 of telnet 10.0.0.138?????

Norton of zonealarm of sygate of wat dan ook je speedtouch blokkeert.... wat ook nog bij jouw ut geval kan zijn misschien meer info dus !! wat is je exacte config ....

Trouwens al plug je dat ding in je speedtouch dan heb je toch al verbinding? Dan werkt internet toch al via DHCP? Tenzij die dus NAT always -on standaard KPN geconfigd is dus...
Hoe is je speedtouch geconfiged? Wel als NAT always on? of als spoof? Dan gaat ut nie meer werken natuurlijk... want je moet hem dan in je router pluggen.... waarom hang je er niet een switch achter en waarom plug je niet alles gewoon in de speedtouch als ik vragen mag.. is imho makkelijker

Kan je wel je via die G3 in je speedtouch?

2e EDit
Ik lees nu net pas de andere reacties :p maar DHCP aan zeg je Waar als ik vragen mag :?
Je heb toch statisch ip ingevult :? Kom je dus wel in je speedtouch :?

[ Voor 34% gewijzigd door lSltAlKeR op 05-01-2005 20:21 ]

Speedtouch freak

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Dubbelpost 8)7

[ Voor 100% gewijzigd door lSltAlKeR op 05-01-2005 20:10 ]

Speedtouch freak

Verwijderd

Dersan schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 19:43:
maar als je met dit verhaal de kpn belt, is er daar toch niemand (althans: niemand van de mensen die er echt iets over kan zeggen) die zal accepteren dat het modem defect is, aangezien de router er wel op werkt, en het modem ook pingbaar is.

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 20:38:
[...]

maar als je met dit verhaal de kpn belt, is er daar toch niemand (althans: niemand van de mensen die er echt iets over kan zeggen) die zal accepteren dat het modem defect is, aangezien de router er wel op werkt, en het modem ook pingbaar is.
En dan krijg je un nieuwe en zit je nog steeds met ut zelfde probleem ;)
Althans na een tijdje! Want hij gooit nu een nieuw mac adres aan z'n nic en die zal XP nog niet zo snel blok gooien op UPNP dus zal in eerst instantie waarschijnlijk wel inkunnen loggen
Maar na verloop van tijd gooit xp de port weer naar de 10.0.0.138 gateway weer dicht!

[ Voor 24% gewijzigd door lSltAlKeR op 05-01-2005 20:51 ]

Speedtouch freak

Verwijderd

Volgens mij moet je een gateway opgeven. Namelijk 10.0.0.138 (het ip van de speedtouch). Als je dat wil doen zonder je pc opnieuw op te starten kan je dat doen via een dos box en het volgende in te tikken: route add 0.0.0.0 mask 0.0.0.0 10.0.0.138.

De gateway is alleen bedoeld om de foutmelding: doel host niet bereikbaar op te lossen, niet om je inlog probleem op de router op te lossen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2005 20:54 ]

Verwijderd

Weet je zeker dat dat ip 10.0.0.150 niet bezet is door die Buffalo?? Als je die namelijk volgens de standaard procedures hebt aangesloten zal die hetzelfde ip hebben.....

Verwijderd

De buffalo zal niet 10.0.0.150 hebben, anders zou hij geen antwoord krijgen van de router.... dacht ik zo.....

Verwijderd

De 510 is ook een router. Welke van de twee heeft DHCP aan staan? Reset de 510 naar fabrieksinstellingen en sluit er alleen een PC op aan(IP automatisch), en gebruik de installatie CD. Dit moet altijd werken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 21:47:
De 510 is ook een router. Welke van de twee heeft DHCP aan staan? Reset de 510 naar fabrieksinstellingen en sluit er alleen een PC op aan(IP automatisch), en gebruik de installatie CD. Dit moet altijd werken.
tussen zijn pc en internet zit alleen de st510, dus er is maar 1 router (voor wat betreft die pc)

Verwijderd

Het is niet bekend of de 510 op de WAN of LAN aansluiting van de G54 is aangesloten.
Beide mogelijkheden kunnen werken.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2005 22:13 ]

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 22:12:
Het is niet bekend of de 510 op de WAN of LAN aansluiting van de G54 is aangesloten.
Het lijkt me ut voor de hand liggendst dat de G54 op de speedtouch is aangesloten en niet andersom! Anders heeft die nix aan adsl ! Laat de TS nu maar eerst zelf reageren anders heeft ut toch weinig zin meer... Heinecke maakt IMHO een goeie opmerking over de gateway... die heeft ie bij nader inzien niet ingesteld volgens mij... Gooi ut statisch gedeelte eruit of stel het goed in en laat ut gewoon door DHCP van de speedtouch regelen! Want ik denk idd dat ie gewoon standaard geconfiged is....

Speedtouch freak

Verwijderd

Andersom kan niet, de 510 heeft geen WAN aansluiting alleen een "telefoon" aansluiting.
Door de 510 op de LAN zijde van de G54 aan te sluiten gebruik je alleen het accespoint en het switch gedeelte.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 22:12:
in de TS wordt aangegeven dat de G54 op de 510 is aangesloten. bovendien worden daar gegevens genoemd van een prvider die, via KPN, de 510 levert. ik ga er dus vanuit dat de 510 is aangesloten op de telefoonlijn, en de G54 op 1 van de lan-poorten van de 510. mocht dat fout zijn, kan TS dat altijd zeggen natuurlijk

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 22:47:
[...]

in de TS wordt aangegeven dat de G54 op de 510 is aangesloten. bovendien worden daar gegevens genoemd van een prvider die, via KPN, de 510 levert. ik ga er dus vanuit dat de 510 is aangesloten op de telefoonlijn, en de G54 op 1 van de lan-poorten van de 510. mocht dat fout zijn, kan TS dat altijd zeggen natuurlijk
Yep dat klopt. G54 is aangesloten op 1 van de lanpoorten van de 510.

DHCP stond eerder neit ingeschakeld inderdaad... maar nu heb ik dus alles op automatisch staan.

Bij ipconfig /all krijg ik dit:

DHCP ingeschakeld: ja
Autom. configuratie ingeschakeld: ja
autoconfiguratie IP-adres: 169.254.XX.XXX
Subnetmasker: 255.255.0.0 (klopt dit wel?? moet dit geen 255.255.255.0 zijn?)
Standaardgateway: 10.0.0.138
DNS-servers: 194.109.6.66, 194.109.9.99

pingen van localhost, NIC en modem gaat goed. Modem kan ik nog steeds niet in via browser. En de installatie cd geeft nog steeds een foutmelding: The Wizard is unable to find any speed touch devices...

De lampjes branden ok.

Oh ja en ik heb alleen Win XP SP 1, 2 nog niet.

Via mijn G3 kan ik makkelijk in de speedtouch komen maar ik heb geen idee wat ik daar zou moeten veranderen...

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Je PC kan geen DHCP server vinden en vult nu een 169 adres in (een kapot adres ook wel eens genoemd). Met dit adres kom je je netwerk niet op.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Je moet in xp de management console erbij pakken en services uitvoeren en kijken of de volgende service draaien.... die zijn nodig voor de juiste benadering van de speedtouch via Windows XP

· Remote Access Connection Manager
· Remote Procedure Call (RPC)
· Plug and Play
· Application Layer Gateway Service
· Network Connections
· Network Location Awareness (NLA)
· Telephony

Speedtouch freak

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Glashelder schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 13:58:
Je PC kan geen DHCP server vinden en vult nu een 169 adres in (een kapot adres ook wel eens genoemd). Met dit adres kom je je netwerk niet op.
Dat hij dat adres uitgedeeld krijgt verbaast me nix.... komt omdat xp zijn speedtouch niet ziet!

Speedtouch freak

Verwijderd

Topicstarter
lSltAlKeR schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 16:06:
Je moet in xp de management console erbij pakken en services uitvoeren en kijken of de volgende service draaien.... die zijn nodig voor de juiste benadering van de speedtouch via Windows XP

· Remote Access Connection Manager
· Remote Procedure Call (RPC)
· Plug and Play
· Application Layer Gateway Service
· Network Connections
· Network Location Awareness (NLA)
· Telephony
Hoe doe ik dat precies?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:32

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dersan schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 19:43:
brrrr. Een ander apparaat werkt wel prima met hetzelfde modem, beetje extreem vaag advies.

Topicstarter: Zet je netwerkkaart eens op 10mbit/half duplex (kan via eigenschappen lan verbinding > configureren netwerkkaart). Check ook voor de overcomplete zekerheid of er niet een proxy staat ingesteld in je internet explorer.

Mocht je dan nog steeds de modem alleen kunnen pingen en hem niet via IE of de setup software kunnen benaderen, dan is denk ik je TCP/IP gaar. Je kan eens kijken of je hem wel via telnet kunt benaderen (met telnet 10.0.0.138 in een dosbox). Je kan dan eens kijken naar [google=winsockfix] om het probleem misschien te verhelpen.

Een modempagina niet kunnen bereiken en de modem wel kunnen pingen is een van dé stokpaardjes van veelvoorkomende irritante (want matig oplosbare) problemen op de helpdesk en ligt bijna in 98% van de gevallen aan software (gare tcp/ip, firewall, etc).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 13:26:
Provider: xs4all
IP: 10.0.0.150
SUB: 255.255.255.0
DNS: 194.109.6.66
Alt DNS: 194.109.9.99
Gateway: niks
Ik neem aan dat deze statisch ingesteld waren? en dat je die gekopieerd hebt van een andere PC?

-Het laatste stuk van IP: 10.0.0.150, moet uniek zijn, maak hier eens 159 van ander conflikteerd hij waarschijnlijk met het andere apparatt dat op .150 staat
-default gatway moet je invullen - 10.0.0.138 in jouw geval. ander kom je neit op internet.
(zou automatisch moeten gaan met dhcp, maar dat is kapot bij jouw? )
-setup programma heb je niet nodig. ook zonder dit programma doet je internet het uitstekend.

Als ping 10.0.0.138 goed is is je kabel in orde.
E.v.t. kun je tijdelijk de firewall van windows uitschakelen, de speedtouch fungeerd ook als firewall.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-05 04:17
leuk_he schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 16:30:
[...]

Ik neem aan dat deze statisch ingesteld waren? en dat je die gekopieerd hebt van een andere PC?

-Het laatste stuk van IP: 10.0.0.150, moet uniek zijn, maak hier eens 159 van ander conflikteerd hij waarschijnlijk met het andere apparatt dat op .150 staat
-default gatway moet je invullen - 10.0.0.138 in jouw geval. ander kom je neit op internet.
(zou automatisch moeten gaan met dhcp, maar dat is kapot bij jouw? )
-setup programma heb je niet nodig. ook zonder dit programma doet je internet het uitstekend.

Als ping 10.0.0.138 goed is is je kabel in orde.
E.v.t. kun je tijdelijk de firewall van windows uitschakelen, de speedtouch fungeerd ook als firewall.
Als ik het goed begrijp zijn we nu bij een situatie met een statisch IP. De DHCP Pool van de Speedtouch ligt tussen de 10.0.0.150 en 10.0.0.200. Ga daar buiten zitten met je fixed IP. Bijvoorbeeld 10.0.0.50 anders dan kun je een conflict krijgen met de DHCP server. :+ 8)7

Verwijderd

MSY vertel eens, wat is nu de status van je probleem..... Er is namelijk al zoveel geroepen....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 17:19:
MSY vertel eens, wat is nu de status van je probleem..... Er is namelijk al zoveel geroepen....
Ik zal je vertellen dat het probleem is opgelost!

Net 1minuut geleden het programma WinsockFix gedownload en even op een schijfje gezet, en op mijn nieuwe pc gestart. Dat programma heeft al de instellingen veranderd (toch wel DHCP) en nu doet internet het gewoon. Wat een simpele oplossing eigenlijk.

WinsockFix heeft de pc dit IP gegeven 10.0.0.151

GoTmembers = _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 17:30 ]

Pagina: 1