Toon posts:

wireless pckaart vindt geen netwerken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
M'n nagelnieuwe Topcom Wireless LAN Skyracer pc card 3154G (54 Mbps, IEEE802.11g + b compatible) doet het niet. De bijbehorende gids zegt: eerst debijbehorende software installeren daarna de hardware inpluggen. Zo gedaan ... Resultaat: geen netwerken te bespeuren, laat staan erop inloggen. Op m'n pc zit nochtans ook een wireless en behalve m'n eigen netwerk vind ik daarop haast permanent minstens 1 ander netwerk.

Drivers updaten helpt niet. (Er is trouwens geen recentere update beschikbaar)

Bij XP vind ik in de systeemconfiguratie bij de hardware-apparaten de kaart vermeld. Er zijn geen conficten. Als ik ipconfig /all doe, krijg ik buiten het Mac-adres enkel de mededeling
"medium ontkoppeld "

Notebook: Acer 1300. De ingebouwde (UTP)kaart werkt perfect op m'n thuisnetwerk.

Kan iemand helpen?

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

flikker de bijhorende software + kaartje eraf en installeer je kaartje dan nog eens?

Verwijderd

Topicstarter
't is in orde. |:( Blijkbaar is m'n eigen netwerk zo goed beveiligd dat je het niet eens kan zien, zonder alle gegevens geregistreerd te hebben in de router + de configuratie van draadloze netwerken op de client.

Toch nog een vraagje. Ik kan het signaal van de router op sommige plaatsen in m'n huis met de laptop niet capteren. Kan ik m'n draadloze router ook verbinden met een andere draadloze router en zo een plaats met een slechte bereikbaarheid wireless 'bedienen'?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 15:48:Toch nog een vraagje. Ik kan het signaal van de router op sommige plaatsen in m'n huis met de laptop niet capteren. Kan ik m'n draadloze router ook verbinden met een andere draadloze router en zo een plaats met een slechte bereikbaarheid wireless 'bedienen'?
is technisch zeker mogelijk - of dat echter ook met je spullen werkt weet ik niet. Ik blijf ver weg van topcom & co :*)

Verwijderd

Topicstarter
OK Vighor. Maar kan je - los van de merkenkeuze - een schetsje geven van de mogelijkheid/heden die je ziet?

Zuppo II