Toon posts:

Dynamisch schermafbeeldingen genereren van een webpagina

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een php plugin(bijv van firefox oid) of eventueel een programma die mij een jpg afbeelding teruggeeft, van html code die ik erna toe stuur. Op die manier kan ik dynamisch plaatjes genereren van dynamische webpagina's.

Deels wat ik zoek, heb ik kunnen vinden. Bijvoorbeeld icapture.com en browsercam.com kunnen dit, alleen gebeurd dit niet op mijn eigen server.

Is er een oplossing om dynamisch afbeeldingen van websites te genereren op de server?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:46
PHP/MySQL :?

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Dit vind ik erg basic hoor. Je kan toch gewoon de juiste header naar de client versturen met de image data en vervolgens de afbeelding weergeven met: [img]"haal_afbeelding.php"[/img].
Ik moet wel toegeven dat ik geen flauw idee heb wat je bedoelt met: "die mij een jpg afbeelding teruggeeft, van html code die ik erna toe stuur.". Snap je uberhaupt waar je het over hebt :?

Verwijderd

Er zijn maar weinig software componenten hiervoor te vinden, maar ik had ooit eens een url2bmp, deze converteerde de print preview van IE naar een bitmap. Dat werkte perfect met de nodige modificaties.

Je zult met puur PHP niets kunnen beginnen, je zult gebruik moeten maken van de print preview mogelijkheden.

(wat hij bedoelt is een webpagina, capturen en opslaan als een image zodat hij bijvoorbeeld thumbnails kan maken)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2005 12:56 ]

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:46

Exterazzo

Qeasy

Hij wil gewoon automatisch/dynamisch een screenshot maken van een webpagina en die dan laten zien in zijn eigen pagina. Wat browsercam.com dus inderdaad doet.

Audentia

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Wat de TS bedoelt is, dat een applicatie een screenshot maakt van een website.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Zo, ik snap hem eindelijk 8)7
Het enige wat je kan doen is a) zelf een browser schrijven die naar een afbeelding schrijft b) een bestaande browser aanpassen zodat die naar een afbeelding kan schrijven c) letterlijk de pagina downloaden en dan hardcore een printscreen maken.
Optie c) lijkt me de meest haalbare.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:46
Ok, duideleijk, maar dat haalde ik niet uit de startpost ;)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 12:58:
Zo, ik snap hem eindelijk 8)7
Het enige wat je kan doen is a) zelf een browser schrijven die naar een afbeelding schrijft b) een bestaande browser aanpassen zodat die naar een afbeelding kan schrijven c) letterlijk de pagina downloaden en dan hardcore een printscreen maken.
Optie c) lijkt me de meest haalbare.
Dan zit ik zelf nog steeds op printscreen knop te drukken. Het moet automatisch gaan.

Het liefste zou ik gewoon een php module willen hebben dit dit doet, zegmaar alleen het html render gedeelte van firefox.

Nu ik wat verder zoek op google met de zoekterm 'html2jpg' kom ik een stuk verder. Als ik een mooie oplossing gevonden heb, dan zal ik hem in dit draadje erbij zetten.

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:25
Dit is al eens langsgekomen in [PHP] Screenshot maken van website. Daar werd verwezen naar dit progje en nog een linux oplossing.

Regeren is vooruitschuiven

Pagina: 1