Toon posts:

wil koptelefoon aan sluiten op sb live 1024, hoe??

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo luitjes,

sb live 1024, met four point surround boxen en toebehoren.

Gaaf geluid, zeg, maar dat is mijn vraag niet.

Ik wil een koptelefoon aanluiten, zodat de rest v.d. familie geen last hoeft te hebben van mijn games (pc staat in woonkamer).

Maar omdat de 1024 2 uitgangen heeft, vraag ik mij af, hoe ik dit zou moeten doen??

Iemand een ideetje??

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

Misschien heb je ooit gehoord van een "gebruiksaanwijzing" of "manual". Daar staat het vast in.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
stom ....

heb ik helemaal niet aan gedacht....

thanx

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

He, who helps his fellow human the best, will not give him the answer, but directs him to the source where all answers can be found.
--Flagg 07-04-2000--

:)

F.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Verwijderd

Topicstarter
heb net de manuals doorgelezen, maar geen woord over het een sluiten van een koptelefoon op de FPS en de 1024.

Wie helpt???

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Er zit geen ingebouwde versterker in de kaart, misschien gaat het ook niet. Zit er geen uitgang op de FPS?

Verwijderd

Hoi,

Ik heb hetzelfde zooitje op en onder mijn bureau staan. Als je een koptelefoon wilt gebruiken moet je een T-Stukje kopen bij een elektronika zaak of goede audiowinkel. Dit T-stuk stop je in de zwarte of groene uitgang achterop je live!. Doe in het ene gat vervolgens de boxstekker en in het andere gat de koptelefoonstekker. De Volumeknop uitdraaien. Geluid komt wel door je koptelefoon.

Succes

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dat geluid uit de koptelefoon zal dan wel niet erg hard zijn?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:52
Je hebt een Koptelefoon uitgang op je geluidskaart toch?
JE kunt met AudioHQ ergens instellen dat je koptelefoon gebruikt ipv 2speakers/4speakers/surround.

Dat werkt perfect.
Gewoon in 1 van de 2 uitgangen stoppen en kijken of er geluid uitkomt en instellen op koptelefoon. Thats all.

Verwijderd

nie gewoon in 1 van de uitgangen doen toch?

ene is rear, andere is front...

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:52
Je kunt ook 2 setjes oordopjes kopen, dan stop je de ene in de achter uitgang en 1 oordopje in je oor en de andere in de voor uitgang en 1 in je oor. :) :) :) :) :) :) :) :) :)
Dan hoor je wel een apart geluid.
Maar zoals ik al eerder zij, moet dat gewoon werken, in 1 van beide doen (groene??) en het werkt, heb het zelf ook gedaan (wel als koptelefoon instellen met AudioHQ ergens.)

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-07 10:53

Digistorm

demo scener

Je moet inderdaad de groene uitgang nemen. Ik gebruik meestal de 2 speaker instelling voor koptelefoon omdat ik vind dat de koptelefoon een rare vervorming / equaliser instelling toevoegd die ik niet kan uitzetten.
Verder is het, als je speakersysteem het toelaat, altijd beter om de koptelefoonuitgang van bijv. een versterker te gebruiken... maarja, moet je wel een losse versterker hebben :)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 13:53

Jag

Er zit voor zover ik weet geen versterker in de SB Live ingebouwd, en de uitgangen zijn dan ook line level. Dus daar kan je prima een koptelefoon inpluggen, misschien is het zelfs wel een beetje zacht.
Via een losse versterker is inderdaad beter, en een losse versterker is zoiezo beter, ook als je geen koptelefoon gebruikt, maar dan moet je die wel hebben natuurlijk.

Jag

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Losse versterker kun je kopen! :)

Verwijderd

gewoon waar je je speakers normaal indoet (front speakers)

Verwijderd

Ter info: Waarschijnlijk werkt met een SBLive hetzelfde als bij een MX300(Vortex2)

Je moet uiteraard wel een Y-stuk hebben voor de physieke aansluiting.

Bij een MX300 sluit je de koptelefoon aan op de 2 uitgang i.p.v. de eerste. Via de bijgeleverde Aureal software selecteer je headphones ipv speakers et voila perfect geluid via een goede koptelefoon (AKG 455UHF :) )

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 03:50

GG85

.......

Ik gebruik voor mijn sblive de standaard windows xp drivers, werkt het dan ook als ik het via de standaart drivers (dus niet Audio HQ) op headphone of op 2 speakers zet? En welke uitgang is het beste; groen of zwart?

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:22

LopeZ

Too much is never enough

oud?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.