Asus P4P800 en Windows 98?

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

Topicstarter
Ik heb een probleem met een asus p4p800 en Windows 98 (geen ander os mogelijk!)

Hier heb ik reeds 2 eerdere topics over geopend:
Asus P4P800, ACPI data resetten
[rml][ 98] usb disk probleem[/rml]

Na een hoop geklooi en diverse win98 situaties verder blijf ik hetzelfde probleem houden, een bronconlict in apparaatbeheer tussen:
Intel ....Processor to AGP Controller - 2571
Intel ....Processor to I/O Controller - 2570 (GEEL UITROEPTEKEN)

Wie heeft SUCCESVOL win98 op dit moederbord kunnen draaien en zoja, met wat voor biosinstellingen?

Verwijderd

Denk nog niet veel mensen, meeste nieuwe hardware ondersteunt geen 98 meer. gewoon naar de winkel gaan en een Windows XP Oem Licentie halen. denk dat als je 98 blijft draaien dat je dan problemen blijft krijgen omdat windows 98 gewoon te oud is.

• -Nexus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-11 14:54

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

ziet ernaar uit dat je intel inf drivers niet goed zijn geinstalleerd, ga eens naar www.asus.com.tw zou ik zeggen.
(download de chipset drivers voor 98)

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 12:43:
Denk nog niet veel mensen, meeste nieuwe hardware ondersteunt geen 98 meer. gewoon naar de winkel gaan en een Windows XP Oem Licentie halen. denk dat als je 98 blijft draaien dat je dan problemen blijft krijgen omdat windows 98 gewoon te oud is.
Windows XP draait prima. Maar er MOET 98 op draaien (pc is niet van mij).

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Topicstarter
Joop Dorresteijn schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 12:44:
ziet ernaar uit dat je intel inf drivers niet goed zijn geinstalleerd, ga eens naar www.asus.com.tw zou ik zeggen.
(download de chipset drivers voor 98)
3 versies Intel inf drivers geprobeerd, maar bij allemaal het bronconflict.

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-11 16:39
Laat ze die pc dan verkopen en een 2e handsje aanschaffen :P

Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen waarom ze 98 willen op zo'n nieuwe bak.

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Topicstarter
stefan001 schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 12:51:
Laat ze die pc dan verkopen en een 2e handsje aanschaffen :P

Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen waarom ze 98 willen op zo'n nieuwe bak.
Het is een pc van een organisatie. Het liefst zou ik hem zelf houden en een gare waar Windows 98 op draait teruggeven maar zo werkt het helaas niet.

Verwijderd

Ik vind het anders ook wel interessant. Ik draai graag Flight Simulator waarbij iedere vermindering van benodigde resources door het OS is meegenomen. Zelf heb ik een P4C800 Deluxe en ik heb Windows 98(SE) er ook niet draaiend op gekregen... :(

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 13:15:
Ik vind het anders ook wel interessant. Ik draai graag Flight Simulator waarbij iedere vermindering van benodigde resources door het OS is meegenomen. Zelf heb ik een P4C800 Deluxe en ik heb Windows 98(SE) er ook niet draaiend op gekregen... :(
Ook bronconflict tussen verschillende apparaten van het moederbord?

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Als je de drivers opnieuw installeerd, gooi je ze dan eerst weg?
Heb je wel de juiste?
zoja, begin anders opnieuw (format) en gebruik gelijk die drivers die je gedownload hebt

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Topicstarter
Joop Dorresteijn schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 13:28:
Als je de drivers opnieuw installeerd, gooi je ze dan eerst weg?
Heb je wel de juiste?
zoja, begin anders opnieuw (format) en gebruik gelijk die drivers die je gedownload hebt
de intel inf drivers kun je niet deinstalleren. Ja, ik heb de juiste. cd versie geprobeerd, nieuwste versie van asus.com geprobeerd en nieuwste versie van intel.com geprobeerd.

Na een format en herinstallatie meteen de intel inf drivers erop heeft als resultaat het inmiddels vertrouwde bronconflict.

[ Voor 12% gewijzigd door _Oldie_ op 05-01-2005 13:32 ]

Verwijderd

_Oldie_ schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 13:20:
[...]

Ook bronconflict tussen verschillende apparaten van het moederbord?
Ik kwam niet eens door de installatie heen. Die liep keer op keer vast. Heb het maar gewoon opgegeven, voornamelijk vanwege tijdgebrek.

Ik heb er maar een uitgekleedde XP opgezet (NLite, services uit, etc) waardoor het goed loopt, maar Windows98 blijft een stille wens...

Maar als blijkt dat het (met kunstgrepen) wel mogelijk is om het draaiend te krijgen (ook al is het op een P4P) ga ik toch maar weer eens proberen ook.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2005 14:09 ]

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-11 16:39
Ik weet niet of het mogelijk is, maar kun je niet zo'n custom installatie-cd maken waar de verkeerde drivers niet eens op staan, en waar je meteen de goede op zet? Bij xp kan het, http://www.msfn.org/unattended/xp/drivers.htm (zie ook faq), maar met 98 weet ik het niet zeker...

ohja als je dit probeert, gebruik een cdrw'tje of je hd als installatiebron, geen cd-r 8)7 :+

[ Voor 17% gewijzigd door stefan001 op 05-01-2005 14:11 ]

Verwijderd

_Oldie_ schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 12:39:

bronconlict in apparaatbeheer tussen:
Intel ....Processor to AGP Controller - 2571
Intel ....Processor to I/O Controller - 2570 (GEEL UITROEPTEKEN)
Misschien heb je dit al lang geprobeerd, maar voor de zekerheid:

je kan proberen het bronconflict op te lossen door handmatig de gebruiker memory resources en irqs aan te passen.

Verwijderd

Ik heb hem aan de praat gekregen op een PC800 Deluxe. Wel met Microsoft virtual server 200nogwat. Was de bedoeling toen om spellen te spelen die mijn XP niet accepteerde.

Dus het is mogelijk. Heb gewoon de standaard drivers gebruikt.

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Topicstarter
Ik heb specifiek Windows 98 nodig, geen Windows 2000.

Handmatig een geheugenbereik toewijzen in apparaatbeheer resulteert in een onmiddelijke crash, ook al geeft Windows aan dat het geheugenbereik geen conflict veroorzaakt.

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

offtopic:
Best humor dat er in 2005 wens is naar een 6 a 7 jaar oud besturingsysteem!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Topicstarter
Joop Dorresteijn schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 15:06:
offtopic:
Best humor dat er in 2005 wens is naar een 6 a 7 jaar oud besturingsysteem!
Als Asus in de handleiding van de p4p800 zet "this motherboard supports Windows 98SE" dan is het toch niet grappig om hier vanuit te gaan?

En in veel organisaties wordt Windows 98 ook nog gewoon gebruikt hoor. Verre van ideaal maar zo is het leven.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je nou eens uitlegt exact waarom dit bord per se Windows 98SE moet draaien, kunnen anderen er misschien wat meer begrip voor opbrengen, want dat hardware van nu een OS uit het vorige millennium niet bepaald soepel ondersteunt, tja, zo is het leven ook gewoon :z

Wat ik nergens lees is welke versie Win98 je gebruikt. Win98SE zou misschien nog draaiend te krijgen zijn, Win98 'gewoon' zeer zeker niet (WDM driver model enzo...)

Als ik die foutmeldingen bekijk lijkt het alsof iets bij de IRQ toewijzing dus ACPI fout gaat. Probeer eens in BIOS ACPI uit te zetten als het aanstaat, of omgekeerd.

[ Voor 15% gewijzigd door dion_b op 05-01-2005 19:31 ]

Oslik blyat! Oslik!

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

:/ Dat was niet gemeen bedoeld hoor...
En we zitten hiet voor niets op tweakers, jij komt met de vragen waar je niet uitkomt en wij zullen je proberen verder te helpen :)
wat is je status op dit moment?

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Topicstarter
dion_b schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 19:30:
Als je nou eens uitlegt exact waarom dit bord per se Windows 98SE moet draaien, kunnen anderen er misschien wat meer begrip voor opbrengen, want dat hardware van nu een OS uit het vorige millennium niet bepaald soepel ondersteunt, tja, zo is het leven ook gewoon :z

Wat ik nergens lees is welke versie Win98 je gebruikt. Win98SE zou misschien nog draaiend te krijgen zijn, Win98 'gewoon' zeer zeker niet (WDM driver model enzo...)

Als ik die foutmeldingen bekijk lijkt het alsof iets bij de IRQ toewijzing dus ACPI fout gaat. Probeer eens in BIOS ACPI uit te zetten als het aanstaat, of omgekeerd.
De pc is van een onderwijsinstelling en maakt daar deel uit van een netwerk. Op dat netwerk doet hij het alleen met Windows 98, dit heeft iets te maken met "zwevende profielen"(?).

Ik begrijp niet waarom dit zo is, maar het kan niet aangepast worden is mij verteld. Ik ga aan dat netwerk in ieder geval niet zelf knutselen want ik heb alleen ervaring met thuisnetwerken.

Het gaat trouwens (natuurlijk) om Windows 98SE. En op dit moment ben ik eigenlijk nog niets verder...

[ Voor 6% gewijzigd door _Oldie_ op 06-01-2005 09:25 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb je dan al geprobeerd die ACPI uit te zetten danwel aan te zetten :?

Of IRQ toewijzing handmatig te proberen (ook in BIOS) :?

Maareh...
En op dit moment ben ik eigenlijk nog niets verder...
Misschien omdat je meer bezig bent van je af te bijten in deze topic ipv de voorgestelde oplossingen te proberen...

En heb je anders geprobeerd een Win98SE driver voor de i865PE chipset van Intel zelf te downloaden? Misschien dat dat wel gaat.

Oslik blyat! Oslik!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-12 16:57

FastBunny

Give it the Works !

Hoe staat je Plug and Play OS instelling in je bios, zet die eens anders. En onder 98Se kan het ook zijn dat die conflicten heeft met zichzelf, bv een pci kaart die in conflict is met zijn irq holder. Zit er een AGP videokaart in het systeem? Daar al drivers voor geinstalleerd? De I/O controller kan een onboard sata controller ofzo zijn.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:28
dion_b schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 12:26:
Heb je dan al geprobeerd die ACPI uit te zetten danwel aan te zetten :?

Of IRQ toewijzing handmatig te proberen (ook in BIOS) :?

Maareh...

[...]

Misschien omdat je meer bezig bent van je af te bijten in deze topic ipv de voorgestelde oplossingen te proberen...

En heb je anders geprobeerd een Win98SE driver voor de i865PE chipset van Intel zelf te downloaden? Misschien dat dat wel gaat.
ACPI en PNP OS uit, en dan zit je in feiten met een standaard PC :). Bios deelt de IRQ's uit, windows 98 accepteerd het. Bij windows XP kan je dat doen door F4 te drukken tijdens installatie, waar je ook F6 en F2 kan drukken

• Godjira
  • Laatst online: 30-11 20:09

Godjira

To infinity and beyond!

Ik ben bang dat je toch een probleem hebt, TS. Windows 98 is echt niet goed voor nieuwe hardware, zeker niet voor de hardware die je in de PC hebt zitten. Een klant van onze winkel wilde ook een compleet nieuw systeem, maar wel met Windows 98 Se erop draaiend. Ik heb meteen duidelijk gemaakt dat hij dit niet hoeft te proberen, aangezien dit toch de mist in zou gaan. Windows 98 is gewoon outdated en niet geschikt voor de PC's van vandaag de dag.

Profile

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Topicstarter
Godjira schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 12:43:
Ik ben bang dat je toch een probleem hebt, TS. Windows 98 is echt niet goed voor nieuwe hardware, zeker niet voor de hardware die je in de PC hebt zitten. Een klant van onze winkel wilde ook een compleet nieuw systeem, maar wel met Windows 98 Se erop draaiend. Ik heb meteen duidelijk gemaakt dat hij dit niet hoeft te proberen, aangezien dit toch de mist in zou gaan. Windows 98 is gewoon outdated en niet geschikt voor de PC's van vandaag de dag.
Daar lijkt het wel op ja.

Ik heb alle acpi instellingen in het bios geprobeerd, verschillende versies intel inf (waaronder de nieuwste) en niets werkt. Toch raar dat Asus wel zegt dat het mobo Windows 98se ondersteunt.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

_Oldie_ schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 12:46:
[...]

Daar lijkt het wel op ja.

Ik heb alle acpi instellingen in het bios geprobeerd, verschillende versies intel inf (waaronder de nieuwste) en niets werkt. Toch raar dat Asus wel zegt dat het mobo Windows 98se ondersteunt.
Misschien toch even mailtje naar Asus dan, allicht kunnen zij eea voorstellen...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1