Items DropDownList rechts uitlijnen

Pagina: 1
Acties:

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
Is het mogelijk om de items van een ASP.NET-dropdownlist rechts uit te lijnen? Zo ja, hoe doe ik dit?

Heb al het één en ander geprobeerd in de style tag, echter zonder resultaat....

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Volgens mij is er geen serverside property voor dus je zult idd iets met de style moeten doen. Dan kan je je topic denk beter laten verplaatsten naar de buren waar ze alles over client side weten.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 11:04

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Je html vormgeven doe je met html icm css, niet met ASP.

PW->WG

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Kan je een voorbeeld geven van de output die gegenereerd wordt met ASP.NET, aangezien het antwoord op jou vraag zo ik het nu zie alleen beantwoord kan worden met: "ja".

• EmilneM
Woudloper schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 12:48:
Kan je een voorbeeld geven van de output die gegenereerd wordt met ASP.NET, aangezien het antwoord op jou vraag zo ik het nu zie alleen beantwoord kan worden met: "ja".
output ASP.NET:

HTML:
1
2
3
4
5
<select name="ddlBTW" id="ddlBTW" style="width:100px;">
    <option value="0">0,00%</option>
    <option value="1">6,00%</option>
    <option selected="selected" value="2">19,00%</option>
</select>

Verwijderd

met style="text-align:right;" kun je al een heel eind komen.

Echter, zoals je op http://www.456bereastreet.com/lab/form_controls/select/ kunt zien trekken veel browsers zich daar niets van aan ;)

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2005 12:58 ]

• EmilneM
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 12:57:
met style="text-align:right;" kun je al een heel eind komen.

Echter, zoals je op http://www.456bereastreet.com/lab/form_controls/select/ kunt zien trekken veel browsers zich daar niets van aan ;)
IE6 trekt zich er inderdaad helemaal niets van aan......Er moet toch een mogelijkheid zijn om het op een andere manier te realiseren....

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Volgens mij zijn deze select items niet zo bewerkelijk als andere HTML elementen. :)
Heb tot nu toe ook geen workaround kunnen vinden.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Er moet toch een mogelijkheid zijn om het op een andere manier te realiseren....
Select wordt door MSIE door het OS afgehandeld (oid) en is dus oa afhankelijk van de lokale instellingen. Wat je zou kunnen doen als workaround is het met DHTML als layer aanpakken zodat het ook geen Select / form-element is. Maar daar zou diegene hierboven me een stuk meer over kunnen vertellen dan ik O-)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2005 14:11 ]

Pagina: 1