PHP op Slackware is gecompileerd zonder LDAP-support. Als je LDAP-support wilt, moet je PHP opnieuw compileren. Ik heb dit ook gedaan maar 't was wel even uitzoeken omdat ik PHP 'tzelfde gecompileerd wilde hebben als de standaard Slackware-package, maar dan incl. LDAP-support.
Je kan de source downloaden van de Slackware-ftp (of van een mirror als
ftp.nluug.nl, da's een stuk sneller). In die source-bundel zit een build-script wat een slackware-package (.tgz) produceert die je met installpkg kan installeren. Naast de PHP-source heb je in ieder geval ook de source nodig van Pine, en ik dacht ook van apache, mysql, en je eigen source van OpenLDAP.
Maak een nieuwe directory aan, en zet daarin de directory's met de sources (zodat je in één directory al die directory's (mysql, apache, php, enz) hebt staan. Ga dan de php-directory in en pas hier het bestand php.SlackBuild aan: in dit bestand staan alle compile-opties, hier moet je "--with-ldap=../openldap-<versie>" aan toevoegen. (Let hierbij goed op de \ en de ; op het einde van de regels

)
Run vervolgens php.SlackBuild en dan maakt-ie je package. Ik geloof dat die dan in /tmp wordt gezet. Vergelijk de grootte van je package met de grootte van het standaard Slackware package. Als het goed is moet jouw eigen gebouwde versie iets groter zijn. Dan kan je 'm installeren en klaar! (O, en je kan je package 't best een andere naam geven dan de php-versie-i386-patchlevel.tgz, anders loop je de kans dat je 'm over een half jaar per ongeluk upgrade en de boel niet meer werkt omdat er dan geen ldap-support meer inzit

)