Ik zit met een vrij rottig probleem. Als webdeveloper moet ik in kunnen loggen op een externe SQL Server (van de hosting provider). Maar nu heeft de admin van het lokale netwerk waar ik aan hang in zijn wijsheid besloten om poort 1433 dicht te gooien ivm het 'slammer' virus dat hier schijnbaar nog steeds rondwaart. Het gevolg is dus dat ik niet meer in kan loggen op die externe server, en de hosting provider heeft er geen zin in om de poort naar non-standard te veranderen (of ook maar iets te doen om te helpen). Nu heb ik al van alles geprobeerd, maar tot op heden is niets gelukt. Ik heb wel toegang tot een server buiten dit netwerk, en ik wil eigenlijk proberen om die mijn SQL-Server verkeer te laten re-routen naar de hosting-provider. Maar het lukt me niet om dit voor elkaar te krijgen. Wat is een goede oplossing voor dit probleem?
Verwijderd
op de firewall poort 1433 openzetten voor verbindingen van jou testpc naar de externe server.
Dus alleen voor die 2 ip-adressen - moet je systeembeheerder wel lukken en als ie dit weigert te doen gewoon bij de directie melden dat je je werk niet kunt doen als dat niet gebeurd.
(evt een testserver in het DMZ van je bedrijf laten plaatsen ivm veiligheid)
Dus alleen voor die 2 ip-adressen - moet je systeembeheerder wel lukken en als ie dit weigert te doen gewoon bij de directie melden dat je je werk niet kunt doen als dat niet gebeurd.
Dat kan dus helaas allemaal niet, want de systeembeheerder hier weigert ook te helpen. Het is namelijk een studentencomplex, geen bedrijf. Die jongen is al blij dat het allemaal blijft werken, en heeft geen zin zich te laten vertellen wat er moet gebeuren. Dat is dus helaas geen oplossing. De enige manier is om het verkeer het netwerk hier te laten verlaten op een andere poort dan 1433 (en het ook op die andere poort binnen te laten komen), terwijl het op de SQL Server toch op die poort binnenkomt.Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 12:26:
op de firewall poort 1433 openzetten voor verbindingen van jou testpc naar de externe server.
[ Voor 13% gewijzigd door Christiaan op 05-01-2005 13:23 ]
Je kan in SQL Server specifieren welke poort hij moet gebruiken....
Maarja, dan moet die beheerder dat natuurlijk wel willen en kunnen veranderen.... Dit kan dan wel gevolgen hebben voor applicaties die die sql server gebruiken...
Maarja, dan moet die beheerder dat natuurlijk wel willen en kunnen veranderen.... Dit kan dan wel gevolgen hebben voor applicaties die die sql server gebruiken...
https://fgheysels.github.io/
In dat geval zou ik gewoon een tunneltje opzetten naar een andere computer (vpn, ssh?)
Dan ben je direct van het probleem af, eventueel een servertje thuis opzetten waarmee je dan via poort 80 verbind ofzo.
Dan ben je direct van het probleem af, eventueel een servertje thuis opzetten waarmee je dan via poort 80 verbind ofzo.
klopt.. SSH lijkt me ook best wel handig.. gewoon.. naar een SSH connecten.. en via SSH kun je ' tunnels leggen'.. hier op school blokkeren ze ook de standaard poorten maar ik SSH gewoon naar huis waar ik instel locally port 1234 te forwarden naar IP: .... Port: ... dan heb je zeg maar een local port op de PC waar je op zit die verwijst met poort 1234 naar de desbetreffende IP.. een poort blokkade helpt nietWolfboy schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 09:49:
In dat geval zou ik gewoon een tunneltje opzetten naar een andere computer (vpn, ssh?)
Serhat
Als je een goed SSH servertje wil voor windows dan kan ik deze wel aanraden: http://sshwindows.sourceforge.net/
Werkt perfect imho
Werkt perfect imho
Pagina: 1