• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hoi,

gister heeft mijn vriendin mijn camera geleend maar er is helaas een putje in gekomen. (2 putjes, geen gaten).

Hoe kunnen wij dit dichtmaken? Polijsten?
Ik las ook ergens dat er een middeltje voor GSM's is, een soort pasta dat je op je scherm smeert, even laat zitten en eraf haalt met een doekje.

help ons ;)

tnx!

Verwijderd

Een putje in je lens?
VOlgens mij kan hier geen pasta het probleem verhelpen.
Je lens is primair en moet vlekkeloos zijn voor je foto's.
Een stofje kan je foto al verknallen, laat staan een onregelmatig laagje pasta.

Ik zou een bezoekje brengen aan de fotospeciaalzaak of de WA-verzekering-polis van je vrinedin er op na lezen.....

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:26

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik neem aan dat je op het LCD schermpje bedoelt?

Hoe diep is zijn de putjes? Dat spul voor GSM's werkt met kleine krassen, het is zeker geen wondermiddel. Mits het hele ondiepe putjes zijn zou ik het niet proberen, dan maak je de situatie waarschijnlijk alleen erger.

[ Voor 12% gewijzigd door breinonline op 05-01-2005 12:17 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Mir
  • Niet online
scherm is iets heel anders dan een lens hoor.. anders weet ik ook wel dat ik beter een nieuwe kan kopen ;)

ik heb het dus over de bescherm laag die voor m'n LCD scherm zit!

• Mir
  • Niet online
Ja, het is goed te voelen met je nagel..
ongeveer een halve mm diep?.. het is nogal moeilijk in woorden uit te drukken..

en een foto maken is denk ik ook niet echt makkelijk (we hebben nog meer camera's in huis.. ik ga kijken of het lukt)

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-12-2025

Mooody

elmoody

Displex kopen bij bijv. Halfords en voorzichtig de kras wegvegen....werkt wel.
En voortaan je dure spul niet meer uitlenen aan onvoorzichtige mensen :P

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Mir
  • Niet online
Met mij is ze wel altijd voorzichtig ;)

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-12-2025

Mooody

elmoody

Op die krassen in je rug na dan :P

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54

Floor-is

5.2

Tenzij je de coating van je LCD naar God wilt helpen zou ik vooral niet gaan polijsten. Is er met die putjes te leven of niet?

Bericht hierboven

• Mir
  • Niet online
Het is een bescherm schermpje..

het is dus niet direct op mijn LCD hè..

en mooody: ik ken jou? :D

• Floor-is

Floor-is

5.2

Mir schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 16:19:
Het is een bescherm schermpje..

het is dus niet direct op mijn LCD hè..

en mooody: ik ken jou? :D
Ik neem aan dat het het glaasje voor je LCD is, maar dat kan ik fout hebben. Op dat glaasje zit een spiegelwerende coating. Als je nu dit glaasje gaat polijsten, dan gaat je schermpje weer flink spiegelen en dat kan heel vervelend zijn. Op mijn SLR vind ik het soms echt onwijs storend om te zien wat er achter me gebeurd als ik in dat glaasje kijk, het lijdt af.

Bericht hierboven

• Mir
  • Niet online
en Displex?

is dat wat?

dat vult de gaten op denk ik ofzo?

• Floor-is

Floor-is

5.2

Displex ken ik niet, sorry.

Bericht hierboven

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Displex is ook polijstmiddel, speciaal voor LCD's. Maar daarmee verniel je ook eventuele coatings. Ik zou er eerlijkgezegd gewoon niks aan doen. Als het heel erg storend is, zou je kunnen informeren wat de kosten zijn van het vervangen van het glaasje.

Verwijderd

Offtopic... om dit te voorkomen zijn er doorzichtig-zelfklevende-plastic-stickers te koop om een PDA schermpje te beschermen, deze heb ik op maat geknipt en op mijn DIGI-CAM geplakt (bij de foto-zaak gekocht)
Geen idee of de coating hier wel tegen kan maar als het spiegeld heb je toch nog de EVF??

Verwijderd

Ergens in een topic riep iemand toch dat het ongeveer 15 Eu kost zo'n LCD schermpie vervangen? Weet niet of dit waar is maar als het cheap is zou ik het doen. Ik heb op me 20D zo'n hoodman geplakt. achteraf spijt. belachelijk duur en het plastic krast sneller dan je LCD glas... ;)

• JeanLeGrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
Dan is ie zeker een 0 vergeten :+ ; 15 euro... alleen een halfuurtje arbeidsloon is al minimaal 25 euro. En niet één fotohandelaar heeft een schermpie op voorraad. Dus word je toestel opgestuurd naar de importeur -> toestel 6 weken weg.

[ Voor 42% gewijzigd door JeanLeGrand op 05-01-2005 21:45 ]

Denon AVR-X3600H

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
JeanLeGrand schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 21:41:
Dan is ie zeker een 0 vergeten :+ ; 15 euro... alleen een halfuurtje arbeidsloon is al minimaal 25 euro. En niet één fotohandelaar heeft een schermpie op voorraad. Dus word je toestel opgestuurd naar de importeur -> toestel 6 weken weg.
Als ik me goed herinner doelt ScYllA op een thread waarin het ging om het vervangen van het cover voor het lcd-tje in een analoge Nikon body. Niet echt vergelijkbaar met deze situatie ben ik bang.
Maar ik kan me ook vergissen.

Edit: volgens mij ging het om deze post. Of vergis ik me nu, ScYllA?

[ Voor 13% gewijzigd door koraks op 05-01-2005 21:49 ]

• Mir
  • Niet online
Even voor de duidelijkheid: Het is dus niet mijn LCD-scherm zelf maar het schermpje wat daarvoor zit!

Is dat voor €15,- te vervangen?? Graag zou ik weten waar!

Verwijderd

JeanLeGrand schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 21:41:
' 0' ben ik niet vergeten maar ik heb me wel een beetje rijk gerekend inderdaad. ;) Die thread die Koraks bedoelt is die ik ook bedoelde en ik las net 40 EU en ook nog is voor een analoog apparaat dus ik moet me mond maar weer eens houden voordat ik allemaal mensen blij maak hier... :D sorrrrrrrryyyyy

6 weken valt wel mee hoor. Ligt er maar net aan. Mijn ervaring met Canon is redelijk rap. Minolta wat minder moek bekennen... ;)

• vladje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021
Is het niet zelf te reparen? Een stukje plexie/ stuk van een cd doosje ervoor? Of zit het allemaal te complex in elkaar? Als dat het geval zou zijn, zou ik er gewoon niets aan doen, Nu werkt je cam nog en is er nog naar dat schermpje te kijken. Anders werkt ie ofwel niet meer, of plakt er van alle vieze prut op je schermpje en dat kan ook niet de bedoeling geweest zijn en ga je het je erna enkel maar beklagen :)

BLU3_VV

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:29

MBV

@vladje: het gaat er juist om de anti-reflecterende coating te behouden. Hij is niet gebroken ofzo 8)7

• Dakoina
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06-2025

Dakoina

Newbie archer

Mijn canon powershot s50 heeft al heeeeeel wat meegemaak, en nog steeds werkt em perfect.

Ik gebruik totaal geen beschermhoesje ofzo en ik steek hem veel samen bij mijn sleutels, ministatiefje ed. (in men broekzakke of vest etc); ik heb hier en daar wel krassen (buiten het op het scherm 8)7 echt raar) . Er zit ongeloofelijk veel stof in het kleine zoekertje (dat ik totaal niet gebruik), er mankeert zelf al een 'auto' sticker op de dial (niet dat ik dat nog gebruik die auto mode), ding is zelfs al gevallen... stug ding =)

[ Voor 3% gewijzigd door Dakoina op 08-01-2005 18:04 ]

• Floor-is

Floor-is

5.2

koraks schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 21:46:
[...]

Als ik me goed herinner doelt ScYllA op een thread waarin het ging om het vervangen van het cover voor het lcd-tje in een analoge Nikon body. Niet echt vergelijkbaar met deze situatie ben ik bang.
Maar ik kan me ook vergissen.

Edit: volgens mij ging het om deze post. Of vergis ik me nu, ScYllA?
En ik reageerde daar :)

Het stukje plastic voor de meeste DSLR's kost geen drol, het er in plaatsen maakt het duur. :)

Bericht hierboven

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:07
Mir schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 16:28:
en Displex?

is dat wat?

dat vult de gaten op denk ik ofzo?
displex niet man is voor kleine krasjes! is niet echt lekker spul, er bestaat een soort crystal filler die trekt als het ware in de kras/put en na een uur uitwrijven en je ziet het niet meer. ik heb er van gehoord maar ik weet nie waar het te krijgen is, ik vermoed bij een autoruit schade hersteller.

Adjust non olet, plerumque...

Pagina: 1