[XP] Limited or no connectivity

Pagina: 1
Acties:

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:19

EraZor

Don't mention the war

Topicstarter
Ik weet dat het topic al een aantal keer is voorbij gekomen, maar mijn probleem is toch ietsjes anders en de gneomde fixes werken dus helaas niet.

Op mijn xpsp2 bak zijn twee netwerkkaarten geinstalleerd: een on board via gigabit netwerkkaart die verbonden is met m'n laptopje via een 100mb switch en een wireless kaart die contact maakt met mijn SMC wireless router/modem/ap

De wirelesskaart werkt prima; ik heb gewoon interenet verbinding, maaar mijn onboard kaart geeft 'limited....' error.

De gebruikelijke fixes heb ik inmiddels geprobeerd (KB884020, winsockxpfix.exe, neiuwe drivers etc.)

Firewall staat uit.\

Iemand nog suggesties?

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
je krijgt dus geen ip-adres toegewezen :)
alle andere troubleshooting meuk al geprobeerd? Modem/router resetten,andere netwerkkaart, kabel,...
Hoe zit dat nu precies? Desktop NIC-switch-laptop en op de switch een kabel naar je router/modem die DHCP doet?
Krijgt je laptop dan wel een ip-adres?

• quexy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-04 07:33

quexy

/quit

Ik begrijp uit je verhaal dat je met de laptop via de pc op internet wilt. Het is logisch dat je de melding krijgt van je netwerkkaart dat er geen verbinding mogelijk is omdat deze geen IP adres krijgt toegewezen.

Wat je het makkelijkste kunt doen is naar eigenschappen van de Draadloze netwerkkaart op de PC gaan -> Geadvanceerd -> Deze verbinding delen.

Windows zal dan zelf je gigabitkaartje een IP geven van 192.168.1.1 en m als DHCP server laten fungeren. De laptop krijgt dan een IP van je PC en je kunt op internet.

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Topicstarter
quexy schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 14:21:
Ik begrijp uit je verhaal dat je met de laptop via de pc op internet wilt. Het is logisch dat je de melding krijgt van je netwerkkaart dat er geen verbinding mogelijk is omdat deze geen IP adres krijgt toegewezen.

Wat je het makkelijkste kunt doen is naar eigenschappen van de Draadloze netwerkkaart op de PC gaan -> Geadvanceerd -> Deze verbinding delen.

Windows zal dan zelf je gigabitkaartje een IP geven van 192.168.1.1 en m als DHCP server laten fungeren. De laptop krijgt dan een IP van je PC en je kunt op internet.
Ter verduidelijking: Ik heb een wireless modem/router/ap staan (alles in één) Ik maak vanaf de pc via een wireless kaart verbining met dat modem (voor internet). Mijn laptop heeft óók een wielss verbinding met het modem (ook voor internet). Nou wil ik verbinding maken van mijn laptop naar mijn pc om bestanden over te zetten. Dat lukt wel wireless maar dus niet met de 'vaste -> niet wireless) netwerkkaarten. Op m'n laptop werkt alles naar behoren, maar op m'n pc krijg ik de 'limited....' melding. (idd geen ipadress)

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Topicstarter
Hmm niemand wat? Ik vond als oplossing in een ander topic 'alle netwerkgerelateerde zaken opnieuw installeren bij de windows setup' maar ook dat was geen oplossing, helaas.....

Ook hier http://www.pchell.com/support/limitedconnectivity.shtml geen oplossing voor m'n probleem...

[ Voor 26% gewijzigd door EraZor op 09-01-2005 21:25 ]

• martijnnos
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
heb het ooit gewerkt zo ja dan kan je ook op virussen gaan zoeken.
laats net zo iets bij iemand anders bleek een dialer te zijn
hoop dat het helpt

• Boudi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-01 00:41

Boudi

Always Coca Cola

Probeer het eens met je draadloze NIC uitgeschakeld? Misschien gaat de DHCP-server over de zeik omdat hij van dezelfde hostname 2 maal een request krijgt (zou niet moeten mogen, maar das een ander verhaal :))

Met of zonder mayonaise?

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Topicstarter
Boudi schreef op zondag 09 januari 2005 @ 21:49:
Probeer het eens met je draadloze NIC uitgeschakeld? Misschien gaat de DHCP-server over de zeik omdat hij van dezelfde hostname 2 maal een request krijgt (zou niet moeten mogen, maar das een ander verhaal :))
het heeft idd probleemloos gewerkt zo. Na intensief Googlen blijkt het een veelvoorkomend probleem te zijn van XP SP2. Een aantal oplossingen gevonden (zie vorige posts) maar nog geen oplossing, helaas.... heb helaas geen restorepoint. Wel helemaal virus/spyware vrij, overigens.

edit:

Hmm handmatig ip genconfigd; opgelost. Reboot; zelfde probleem. Opnieuw handmatig ip toegewezen; opgelost. reboot; nog steeds opgelost. Vááág!. Alleen als ik handmatig IP toewijs aan m'n vatse netwerkaart, dan werkt die dus wel, maar de Wireless niet meer. Foutmeldingen zie ik niet....

[ Voor 22% gewijzigd door EraZor op 13-01-2005 16:24 ]

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Topicstarter
Niemand nog een tipje of een idee?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

[rml]SLC-Axe in "[ XP] PC weigert ip-adres van router"[/rml]
De nieuwste versie van kaspersky anti virus veroorzaakt deze problemen bij mij

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Topicstarter
Helaas....

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-04 15:48

icecreamfarmer

en het is

ik heb precies het zelfde probleem met een belkin all in one

de computer zegt ook dat hij geen ip krijgt. en alle voorgaande oplossingen werkte ook niet

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

niemand ?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Echt alle oplossingen die voor bij zijn gekomen uitgeprobeerd? Som ze eens op, misschien ziet iemand een missende stap.

offtopic:
niet kicken binnen 24 uur, zeker niet als je niks hebt toe te voegen. :(

[ Voor 5% gewijzigd door leuk_he op 23-08-2005 11:11 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

hij doet het nu.

het enige wat ik gedaan hebis de adapter vervangen :?
mischien was de stroom toevoer niet stabiel :?

voordat heb ik winsock die patch firewall etc geprobeerd

Pagina: 1