Toon posts:

[webcam] geeft deze altijd lag? of ligt dat aan usbsnelheid?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een Creative Webcam NX Pro. Netjes aangesloten via een USB2-poort maar dat ding heeft een verschrikkelijke vertraging. Als ik in de webcam kijk en dan naar de monitor dan kijk ik mezelf aan en zie mezelf ook nog wegkijken. 8) :r
Ligt dit eraan dat het een USB1 webcam is of hebben alle webcams dit (nog steeds)?
Nu had ik jaren geleden een webcam van Creative die nog via de parallele poort ging. Die gaf die vertraging ook, maar dat was dan ook zo'n 5 jaar geleden. Neem aan dat de techniek wel wat vooruit is gegaan. Of is het puur een kwestie van een USB2 webcammetje nemen? ;)

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb een logitech webcam, vrij nieuwe, en die heeft ook een lichte vertragen van 0,1 sec ofzo.
Als ik snel me hoofd naar links en weer trug doe, dan kun je nog wat beweging zien nadat ik stil sta.
Dus vertraging is normaal, maar de mate waarin..??

Verwijderd

Topicstarter
defusion schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 11:51:
Ik heb een logitech webcam, vrij nieuwe, en die heeft ook een lichte vertragen van 0,1 sec ofzo.
Als ik snel me hoofd naar links en weer trug doe, dan kun je nog wat beweging zien nadat ik stil sta.
Dus vertraging is normaal, maar de mate waarin..??
Welke type heb je? :?

• 3ddie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:44
Ik heb die webcam ook, ja er zit een beetje vertraging in maar dit ligt meer aan de resolutie en alles waar op je hem zet
In pc cam center (bijgeleverde software) kan je de resolutie op 640x480 zetten, dan heeft ie aardig vertraging, op 320x240 al veel minder.
Het ligt ook aan de pc natuurlijk, maar vooral aan resolutie, niet aan usb 1.1 en 2
die lag is denk ik wel normaal. (helaas :/ )

Verwijderd

Topicstarter
3ddie schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 15:35:
Ik heb die webcam ook, ja er zit een beetje vertraging in maar dit ligt meer aan de resolutie en alles waar op je hem zet
In pc cam center (bijgeleverde software) kan je de resolutie op 640x480 zetten, dan heeft ie aardig vertraging, op 320x240 al veel minder.
Het ligt ook aan de pc natuurlijk, maar vooral aan resolutie, niet aan usb 1.1 en 2
die lag is denk ik wel normaal. (helaas :/ )
Ah ok thanks! Toch wel vreemd dat het zo traag gaat. Iemand een idee hoe dit kan? Of is het gewoon de low-budget kwaliteit en techniek?

• 3ddie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:44
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 15:37:
[...]

Ah ok thanks! Toch wel vreemd dat het zo traag gaat. Iemand een idee hoe dit kan? Of is het gewoon de low-budget kwaliteit en techniek?
ik denk omdat de meeste webcams (maar) 30 fps aankunnen, idd low budget

[ Voor 3% gewijzigd door 3ddie op 05-01-2005 15:39 ]

• Patrickske
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-02 10:30
3ddie schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 15:38:
[...]

ik denk omdat de meeste webcams (maar) 30 fps aankunnen, idd low budget
"maar"?
30 fps is voor video goed. Je TV werkt (in Europe, PAL) met een refreshrate van 25 fps.
Ik denk dus niet dat je de (maar) 30fps hiervoor verantwoordelijk kunt houden :)
Pagina: 1