Toon posts:

ICS tussen XP en 98: werkt niet naar behoren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende situatie:
- XP machine met ICS enabled, ADSL van Tiscali met USB-modem
- 98 SE machine
Tussen de machiens zit een crosslink UTP-kabel.

Nu wil ik natuurlijk vanaf de 98 machine kunnen internetten via de XP-machine. Zo gezegd, zo gedaan. Echter, ik loop tegen een rare situatie aan. Ik heb twee mogelijkheden:

1. Als ik de ICS-wizard doorloop, een diskette aanmaak voor clients en die op de 98-machine draai, kom ik met geen mogelijkheid op internet. Geen enkele pagina wil inladen, pagina's uit de cache komen na 15 min. soms op het scherm.
Enige remedie: W98 helemaal eraf en opnieuw installeren!

2. Als ik de wizard NIET installeer op de 98-machine en handmatig de netwerkinstellingen goed zet, kan ik prima internetten! Opgelost zou je zeggen... Echter: ik kan sommige sites niet bezoeken. En dat betreft vooral de sites van Microsoft, Messenger, Hotmail etc. Daarbij dezelfde symptomen als in geval 1.

Voor beide gevallen geldt:
- ik kan prima pingen tussen beide machines
- mappen en printers delen werkt niet

Ben al een tijdje bezig met dit geval. Uiteraard heb ik de search, Google en alle FAQ's al bekeken - en ik doe dit ook niet voor het eerst. Kortom: een heel raar probleem.

Heeft iemand suggesties en/of ervaring hiermee?

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Bij optie 2, static moet je denk ik gewoon wat extra DNS servers erin gooien zo lijkt het. Of kan je de pagina's wel bereiken en werkt bv HTTPS niet?

Verwijderd

Topicstarter
De DNS-servers op de XP-machine kunnen de bewuste domeinen prima resolven en op die machine kan ik ook normaal die domeinen bezoeken.

Alleen vanaf de 98-machine kan ik die domeinen niet aan. Voor zover ik weet kon ik ze wél pingen! (Machines staan niet bij mezelf.) Dat is het rare aan het geheel.... pingen gaat goed maar de website bereiken ho maar. Natuurlijk heb ik alles in de firewall-hoek al uitgezocht - ook met alle firewalls uit (ZA + Win) treedt het probleem op.

Kortom: een heel raar probleem.
Alles guides die ik lees over het opzetten hiervan bevestigen dat het in beide gevallen moet werken: mét of zonder de wizard op de 98-machine. Ik heb in ieder geval nergens gelezen over dergelijke problemen.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

verklein je mtu packet size eens

een standaard ping is vrij klein
ik zou het ook even proberen met je mtu size ...

bijv
ping -t -l 1500 10.0.1.100

als dit niet lukt maak die 1500 lager todat het wel werkt
als die erg laag gemaakt moet worden is er duidelijk ergens iets mis (vaak bekabeling)

[ Voor 121% gewijzigd door Fish op 05-01-2005 19:52 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Pingen tussen beide machines is helemaal geen probleem. Ook nog gespeeld met de MTU-size maar dat mocht niet baten.

Ook heb ik de bekabeling doorgemeten: die is ook in orde.

Intussen nog geprobeerd:
- alles opnieuw ingesteld op de XP machine voor het delen van de verbinding
- herinstallatie van TCP/IP op de 98-machine
- complete re-install (format+install) van de 98-machine
Ook dit mocht niet baten...

Kortom: nog steeds geen oplossing voor de rare probleem.
Wie heeft er enig idee?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zou je om mij een plezier te doen even willen vertellen hoe je de aders van links naar rechts in de stekker zitten ?

Iperf

Pagina: 1