Toon posts:

Windows foutmeldingen met 4 x GeIL 512MB DDR

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds enkele dagen 2GB aan geheugen gekocht, namelijk 4 x 512Mb DDR 400MHz van het merk GEIL. Ik heb als moederbord de ASUS P4R800V-Deluxe met de laatste bios update. Als ik alle 4 de repen gebruik krijg ik 4 a 5 windows ernstige foutmeldingen en dan loopt hij vast. Haal ik er twee uit, ik draai dan nog steeds DUAL DDR, dan heb ik geen problemen.
Volgens ASUS moet het bord 3GB aan kunnen, dus moet 2GB geen probleem zijn.

Ik heb al in de bios gekeken en dingen op automatisch gezet, maar ook op handmatig (ook de instellingen van het geheugen), maar dat hielp niets. Ik heb het geheugen ook onderklokt, maar helaas.

Heeft iemand ook zoiets, of er ervaring mee. Ik heb eerst 2x256 Crosair DDR 400 gehad, geen enkel probleem. Maar nu gebruik ik natuurlijk alle 4 de sleuven.

Ik heb ........
- Intel Pentium IV 3400MHz
- 4x512MB DDR 400 Geil
- ASUS P4R800V-Deluxe
- 80GB Maxtor SATA (Windows schijf)
- Windows XP Professional met SP2
- Plextor PX-716A (met firmware update)
- 3TFT monitoren (1 op onboard Radeon 9100 en twee op ATI 9800Pro)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2005 11:39 ]

Verwijderd

smaar een sugestie maar trekt je voeding het wel? :) wat zijn de specs van je voeding (bij de weg :X )

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2005 11:41 ]

Verwijderd

moeten die GEIL-latjes geen xtra stroom hebben om stabiel te werken ??

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Heb wel aal meerdere malen gezien bij o.a. asus bordjes dat als je single sided geheugen gebruikt in slot 3 en/of 4 dat dat je systeem instabiel kan maken. Misschien is dat de reden. Probeer eerst eens met 2 reepjes in slot 1 & 2. Vervolgens als dat goed gaat wissel je die 2 reepjes om met de 2 reepjes die je er uit gehaald hebt. Als het dan ook goed is dan weet je zeker dat al je geheugen Ok is en dat het dus aan het probleem ligt wat ik net omschrijf.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-08 12:23
doe eens een memtest? dan weet je zeker dat het een probleem is met je mem en niet met iets anders

LinkedIn
BlackIntel

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Test je geheugen eens op fouten? Zie ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 500Watt voeding, dus daar kan het niet aan liggen

Verwijderd

Ik vrees dat je northbridge te warm wordt door die ingebouwde Radeon 9100 en 4x512 mb die hij moet aansturen. Voel eens aan de heatsink en zet er indien hij erg warm is eens een fan op.

// een 550W Qtec voeding is gelijk aan een 250W kwaliteitsvoeding, dus 500W zegt zo niet zoveel.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2005 14:24 ]

Pagina: 1