Toon posts:

[slack 10.0] loopt vast bij installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
okeej, ik zit met een klein probleempje... Ik heb beide ISO's gedownload van slack 10.0, en wanneer ik dan vanaf cdrom 1 boot, freezet ie op een gegeven moment... :( Er staat dan in beeld:
hde: attached ide-disk driver

nu is et zo dat ik 2 S-ATA schijven in mijn pc heb zitten... en de eerste daarvan is dan volgens die installatie hde en de 2e hdg(?). Dit vond ik al vreemd, aangezien in FC3 ze worden aangeduid met sda en sdb... Ik heb ook al bijna alle verschillende kernels, meegeleverd op de cdrom, geprobeerd. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
specs:
intel D865GLC mobo
2 WD S-ATA schijven van 120 gig
1 GB RAM
PIV 2,8 GHz

PS ong. elke distro die ik heb geprobeerd heeft ze herkend, behalve slack 10.0 dus...

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je al geprobeerd om Slackware tijdens het booten de SCSI kernel te laten laden in plaats van de IDE kernel? :)
edit:
zie trouwens ook [google=slackware sata]

[ Voor 19% gewijzigd door Spider.007 op 05-01-2005 11:19 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik heb alle scsi kernels, de bare.i, de ata-raid, en alle anderen ongeveer waarvan ik d8 dat ze nuttig zouden zijn, geprobeerd... :)

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nu een slack 10 sata iso aan het downloaden... zou deze het wel doen volgens jullie?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Het klinkt alsof 'ie het wel gaat doen het ;) Overigens kun je gebruik maken van de edit-button als je binnen 24 uur nog wat aan je post wil toevoegen :) Had je m'n Google link al doorgespit?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
ow, sorry van die dubbele post... |:(

heb een beetje rondgekeken op die sites, en ik ga nu ff de nieuwe iso branden en kijken wat dat opleverd... :)

edit: de installatie verloopt soepel totdat ik de kernel moet installeren, want op cd2 staat helemaal geen sata.i :( iemand enig idee hoe ik dit kan fixen? moet ik na de installatie misschien cd1 weer mounten, en dan iets kopieren?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2005 22:32 ]

Pagina: 1