Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[PW] Digitale camera verdeling van MP -> ?

Pagina: 1
Acties:

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-10 11:44
Ik zie dat digitale camera's in de PW nog verdeeld worden onder een x aantal megapixels terwijl er toch andere dingen zijn die me belangrijker lijken.

Pricewatch moet naar mijn mening niet meedoen met de marketingtruuk die Megapixel heet. Misschien is het beter om het bijvoorbeeld in te delen in ccd grootte?

........................................................................................................................................................

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 21:44

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Er wordt zoveel mogelijk ingedeeld op het aantal megapixels van de ccd. Dit is voor de meeste users, de meest eenvoudige en begrijpelijke indeling.

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-10 11:44
Toch is het jammer dat het op deze manier bekend is bij iedereen. Iedereen verkijkt zich op die megapixels.

De standaard vraag als iemand iets over je digicam wilt weten: Hoeveel megapixels heeft die?

........................................................................................................................................................

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Omdat de goede potentiële digitale camera koper zich op meer eigenschappen dient te oriënteren dan alleen de Megapixels, moet ik zeggen dat het betoog van woutor wel een goed punt aansnijdt.

Wat nu het probleem is, is dat een cheapass camera met een plastic lens in de 5 MP categorie valt die eigenlijk de verwachte kwaliteit/scherpte toch niet haalt. het voordeel is, is dat zo'n goedkoop ding direct opvalt wanneer er op prijs gesorteerd wordt.

Misschien zou een indeling op merk of type (SLR, compact) te overwegen zijn. Maar elke indeling heeft voor en nadelen. Misschien een leuke feature request: abbo's een custom indeling aanbieden?

[ Voor 11% gewijzigd door PcDealer op 09-01-2005 12:50 ]

LinkedIn WoT Cash Converter