Winrar fouten met extracten

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:09
Nou geweldig.....nieuwe pc en nog nooit zoveel fouten meegemaakt.....

Maar toch: ik heb een aantal bestanden gedownload via de bekende kanalen, normaal gesproken nooit problemen mee gahed, nu dus wel.
Het "hoofd"rar bestand krijg ik gewoon uitgepakt, maar dan hou ik natuurlijk allemaal kleinere rar bestanden over (van ongeveer 15 MB) die uitgepakt zouden moeten worden tot 1 groot bestand.
Maar als ik dit doe krijg ik telken crc errors, bij elk bestand!
Ik heb de laatste nieuwe vewrsie (3.42) van winrar gebruikt en de oudste die ik nog kon vinden (3.0) maar dat maakt geen verschil.

Als ik binen winrar de eigenschappen van het bestand opvraag geeft hij aan dat het bestand uitgepakt kan worden met versie 2.0 .....maar die natuurlijk nergens meer te krijgen.

Is dit inderdaad het probleem? Is winrar niet downwards compatibel?
Ik heb geen raid schijven, heb volledige rechten op mijn pc, niet gedownload met een download manager......

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-08 23:25

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Als de bekende kanalen, newsgroepen zijn.... dan heb je daar ook vaak PAR-bestanden. Kijk daar eens naar.

This footer is intentionally left blank

• smoken
ajhaverkamp schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 10:28:
Als de bekende kanalen, newsgroepen zijn.... dan heb je daar ook vaak PAR-bestanden. Kijk daar eens naar.
euhm....irc newsgoup? weet ik eigelijk niet...... :D in ieder geval zijn er geen andere bestanden dan de *.rar files te vinden met de titels die ik zoek...

In de rar files staan een aantalf .nfo bestanden (2) maar dat is meer reclame voor de cracker....staat geen extract info in....

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:59
De meest recente versie van WinRAR is 3.42.

Heb je geprobeerd de files opnieuw te downloaden ?
Hoe gaat het met een ander ("officieel") rar bestand ?
Wat zegt winrar als je de rar's test (ingebouwde functie) ?

En inderdaad heb je ook par2 bestanden ? (edit : nee dus, nvt)
Maar WinRAR is downwards compatible. Alleen rond versie 2.9 is er iets gewijzigd aan het bestandsformaat, waardoor je niet met een (nog) oudere versie die files kunt uitpakken.

[ Voor 31% gewijzigd door aZuL2001 op 05-01-2005 10:39 . Reden: compatibiliteit verhaal added ]

Abort, Retry, Quake ???

• smoken
aZuL2001 schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 10:33:
De meest recente versie van WinRAR is 3.42.

Heb je geprobeerd de files opnieuw te downloaden ?
Hoe gaat het met een ander ("officieel") rar bestand ?
Wat zegt winrar als je de rar's test (ingebouwde functie) ?

En inderdaad heb je ook par2 bestanden ?
Versie 3.42 klopt inderdaad....deed het even uit mijn hoofd maar haal 2 programma's door elkaar, waarvoor excuus.

Ik heb de files (nog) niet opnieuw gedownload, 1 GB duurt best lang :-) , omdat ik hoopte dat het nog wel op te lossen zou zijn....
Het hoofd bestand kan ik wel uitpakken, alleen de onderligende *.rar01 t/m *.rar49 (o.i.d.) lukken niet. De ingebouwde test functie geeft aan dat er geen fouten te vinden zijn.

Geen .par2 bestanden, ben ik nog nooit tegengekomen bij eerdere downloads volgens mij....?

Verwijderd

al eens power archiver geprobeert..?

• Dionysus007281
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-07 17:03

Dionysus007281

Spank my monkey!

Ik heb ook hetzelfde gehad met mijn nieuwe PC. Ik wou hem op den duur wel het raam uit smijten en in elkaar trappen.
Bleek het aan de BIOS of de SATA controller-firmware te liggen. Die heb ik beiden geupgrade en sindsdien is het probleem over.
Dat is trouwens wel een Tyan moederbord geweest.

Dual Opteron 248 Nu met Asus X800XT PE @ X850XT PE Server.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Let op dat dit niet teveel een kant opgaat die we liever niet zien ;) Als jij je warez niet kunt verkrijgen of uitpakken moet je gewoon even langs de winkel voor de officieele versie :) Overigens zijn oude versies van Winrar vast met de juiste termen nog wel te vinden op sites als http://www.oldversion.com/ :)

Tips om corrupte rar's uit te pakken zijn natuurlijk welkom :)

[ Voor 16% gewijzigd door Spider.007 op 05-01-2005 11:11 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Je zou dit kunnen proberen. heeft mij ook al eens geholpen.

http://www.repairfile.com/

• smoken
Spider.007 schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 11:09:
Let op dat dit niet teveel een kant opgaat die we liever niet zien ;) Als jij je warez niet kunt verkrijgen of uitpakken moet je gewoon even langs de winkel voor de officieele versie :) Overigens zijn oude versies van Winrar vast met de juiste termen nog wel te vinden op sites als http://www.oldversion.com/ :)

Tips om corrupte rar's uit te pakken zijn natuurlijk welkom :)
sorry...die kant zal ik niet op gaan....... ;-)

Ik ga vanmiddag in mijn pauze eens kijken of het aan de sata of BIOS versie kan liggen.
Probleem daar is alleen dat ik niet weet welk mobo ik heb..... everest home edition zegt i.i.g. dat het een Abit SG-72 is, maar als ik in de kast kijk vind ik niets op het moederbord terug dat dit bevestigd.

Verder ga ik ook nog eens kijken of ik ergens winrar 2.0 vandaan kan halen....op olderversion vind ik hem zo snel niet.....

• Pwigle
  • Laatst online: 22-08 08:20
Heb je al je drivers geinstalleerd die bij je moederbord zaten? Het zou kunnen dat er iets mis is met je ide controllers als deze veel data krijgt te verwerken.
Wat je ook kan proberen:
- Pak eens uit naar een netwerkschijf
- Deel de bestanden, benader de share op een andere pc, pak vanaf daar de bestanden uit.

Dit probleem ben ik welleens eerder tegengekomen en toen werkte de laatste optie wel.
Ben benieuwd. Succes!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Volgens mij is jouw probleem dat je via de "bekende kanalen" (klinkt als een Kazaa n00b btw!) gewoon een berg virussen hebt binnen gehaald. Neem de FAQ van dat draadje een door?

Winrar kan je gewoon gratis downloaden van de site, na 30 dagen vragen ze alleen vriendelijk of je hem wil kopen anders blijft dat op-puppen.

Je kunt ook alternatieve programma's gebruiken zoals Total Commander, 7zip, etc

• Pwigle
Volgens mij is jouw probleem dat je via de "bekende kanalen" (klinkt als een Kazaa n00b btw!) gewoon een berg virussen hebt binnen gehaald. Neem de FAQ van dat draadje een door?
Volgens mij haalt hij het niet binnen via kazaa aangezien dat doorgaans niet in .RAR gaat.. 1 Gb via kazaa?? Veel succes!
Zit er trouwens een .SFV bestand bij? Anders kan je met, bijvoorbeeld, winsfv controlleren of de bestanden goed zijn gedownload.

Als je trouwens .rar bestand uitpakt, zou je doorgaans alleen de eerst euit te hoeven pakken en de rest zou vanzelf moeten gaan. Je beschrijft dat je elk bestand afzonderlijk uitpakt ?? Rechtsklik op het .RAR bestand, en kies "extract here". Dan zou de rest vanzelf moeten gaan.

Verwijderd

CRC errors zijn moeilijk te repareren. Par-bestanden zullen je meestal niet helpen.
De oorzaak ligt meestal bij het uploaden van de bestanden, komen corrupt op de server te staan.
Soms door het verkeerd inpakken en helaas niet checken van de rars voordat men ze upload.
Wat je kunt proberen is om te kijken of de uploader er repair bestanden bij heeft gemaakt tijdens het rarren. Winrar openen en dan naar de dir gaan waar je rars staan. Selecteren en in Winrar op repair drukken. Als je mazzel hebt kan winrar ze repareren. Bij het uitpakken natuurlijk dan de gerepareerde rars nemen. Suc6

Verwijderd

heb ik ook wel eens, pak een andere uit pakker, dan werkt het wel

• Pwigle
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 12:34:
heb ik ook wel eens, pak een andere uit pakker, dan werkt het wel
Gelukkig, vanaf dit moment zullen we nooit meer CRC errors hebben! rene43 heetf zojuist de ultieme oplossing aangedragen. Stom dat niemand daar eerder aan gedacht heeft!

• smoken
DaPoztMaster schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 12:24:
[...]

Volgens mij haalt hij het niet binnen via kazaa aangezien dat doorgaans niet in .RAR gaat.. 1 Gb via kazaa?? Veel succes!
Zit er trouwens een .SFV bestand bij? Anders kan je met, bijvoorbeeld, winsfv controlleren of de bestanden goed zijn gedownload.

Als je trouwens .rar bestand uitpakt, zou je doorgaans alleen de eerst euit te hoeven pakken en de rest zou vanzelf moeten gaan. Je beschrijft dat je elk bestand afzonderlijk uitpakt ?? Rechtsklik op het .RAR bestand, en kies "extract here". Dan zou de rest vanzelf moeten gaan.
Er staat inderdaad een *.sfv bestand bij, ik heb winsfv gedownload en bestanden gecontroleerd. Er worden géén fouten gevonden......

Het is overigens neit zo dat ik elk bestand apart moet uitpakken, maar ik het eerst een rar bestand van 1,5 GB, die unpack ik dan komer er 2 mappen met daarin bestand 1 t/m 45 en daarvan start ik idd met het eerst, de rest gaat automatisch....fout op dit moment :-)

Inderdaad download ik NIET via kazaa......

Ik heb géén drivers voor het moederbord erbij gekregen, dus ook niet voor de ide controller e.d.
maar ik zal vanavond....pauze is alweer voorbij....eens gaan kijken of ik toch niet iets kan vinden.
Het rotte is dat ik geen typenummer op mijn moederbord kan vinden. Maar ik zal de Dynabyte (daar heb ik de pc gekocht) eens bellen.....kijken of zij weten welk bord erin zit....

Jullie horen nog!

Verwijderd

Controleer eens of je systeem wel stabiel is (memtest, pifast etc) en of de SFV van de afzonderlijke archives wel kloppen.

• Pwigle
Probeer dit ook nog eens, dan kunnen we een aantal dingen uitsluiten:
Wat je ook kan proberen:
- Pak eens uit naar een netwerkschijf
- Deel de bestanden, benader de share op een andere pc, pak vanaf daar de bestanden uit.

• smoken
DaPoztMaster schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 16:59:
Probeer dit ook nog eens, dan kunnen we een aantal dingen uitsluiten:

[...]
Wil ik best proberen.....echter geen 2e pc.....wel een xbox ;-)
Maar ik ga dadelijk wat updates proberen als ik er nog tijd voor heb, ik laat jullie z.sm. iets weten!

[ Voor 17% gewijzigd door smoken op 05-01-2005 18:22 ]

• smoken
Nou, het lukt dus nog steeds niet.......
Ik heb ondertussen de drivers voor de chipset vernieuwd (IDE) maar dat mag ook niet baten.
Voor de rest werkt ondertussen eigelijk alles wel redelijk prima, behalve Pinnacle MediaCenter.

Om het te proberen gisteren nog maar eens e.e.a. gedownload maar het verhaal was met deze nieuwe downloads ook weer hetzelfde: het grote (2.2 GB) bestand kan ik gewoon uitpakken dan komen daar verschillende mappen uit (cd 1,2 en 3) met hierin 40 .rar bestanden van 15 MB en deze bestanden kan ik dan weer niet uitpakken. Als ik het bestand open in winrar krijg ik gewoon het uit te pakken bestand te zien welk wordt gemaakt uit de kleine bestanden. Maar zodra ik de eerste extract krijg ik dîe *(#&@(*$ cdc melding weer....

Kleine bestanden die ik had (varierend van 100 - 200 MB) kan ik wél uitpakken.
Kan het iets te maken hebben met kleinere archives die uit een groot (hoofd-)archive komen?

wordt er een beetje zielig van......
denk je een fijne "super" -pc (volgens de winkel) te kopen voor een kleine 900 euro......

OH trouwens....jullie snappen wel dat ik nu alleen maar download om te testen he?!

[ Voor 12% gewijzigd door smoken op 07-01-2005 10:42 ]

Verwijderd

Geef de bestandsnaam eens en de groep.
Ik wil wel eens weten of het aan je pc ligt of gewoon aan de download.

• Carpenter
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:13
En je opent wel het .rar bestand als eerste en niet het .01 bestand? Wil ook nog wel eens helpen namelijk.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 13:10:
Geef de bestandsnaam eens en de groep.
Ik wil wel eens weten of het aan je pc ligt of gewoon aan de download.
Alleen als er een legale link naar de makers zelf bij is te geven, laat anders maar zitten. We zijn hier bezig met uitzoeken wat er met de PC aan de hand is, eerste hulp bij brakke warez mag de Topicstarter zelf regelen door de makers te mailen :Y)
smoken schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 18:21:
Wil ik best proberen.....echter geen 2e pc.....wel een xbox ;-)
Maar ik ga dadelijk wat updates proberen als ik er nog tijd voor heb, ik laat jullie z.sm. iets weten!
Zet op CDRW en loop naar de buren?
smoken schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 10:21:
Ik heb ondertussen de drivers voor de chipset vernieuwd (IDE) maar dat mag ook niet baten.
Chipset is niet IDE ;)
Welke hardware en welke drivers heb je precies? En welk OS en patchlevel?

Zijn geheugen en schijven nu OK? <-- memtest etc? Zie ook de FAQs van de desbetreffende Harde Waren subfora.
Voor de rest werkt ondertussen eigelijk alles wel redelijk prima, behalve Pinnacle MediaCenter.
Welke symptomen en wat zegt het event log?

Los daarvan: maak zelf een dergelijke rarset en zie wat er gebeurt.

[ Voor 40% gewijzigd door F_J_K op 07-01-2005 13:40 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• smoken
Nou op dit moment kan ik even weinig uitzoeken, zit op mijn werk.

Maar ik heb in ieder geval even met de winkel gebeld waar ik hem gekocht heb, en aangegeven dat ik het vermoeden heb dat het aan de harde waren ligt en dan met name moederbord/chipset/controllers o.i.d... Verder is de pc ook niet superstbiel, loopt bijvoorbeeld vast bij The Sims 2.0 terwijl een 3.2 GHZ HT met 512 MB DDR dat volgens mij wel moet kunnen trekken.....loopt niet 1x vast trouwens maar gewoon elke keer.

Verder vind ik op het moederbord niet echt een merk/type of wat dan ook. Dus volgens mij hebben ze er een no-name bordje ingeplugd en gaat het daar ergens mis. Als het goed is wordt ik dadelijk gebeld met de oplossing van de winkel wellicht dat de pc omgeruild wordt voor een met stabielere hardware.

Ik laat het jullie horen...to be continued....

• smoken
Pc gaat volgende week dinsdag naar de winkel waar ik hem gekocht heb, daar zal ie gestest worden op harde waren en de stabiliteit daarvan.....

Ben benieuwd wat daar nou weer uit gaat komen en of er wat uit gaat komen......je zult altijd zien dat er daar géén problemen optreden......

Maar ja....jullie horen het wel!
Bedankt voor jullie hulp zover in ieder geval!

(er is me toegezegd dat er geen gezeik zou komen naar aanleiding van het openschroeven van de kast en het plaatsen van een 2e harddisk.....ben benieuwd.....)

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Pc gaat volgende week dinsdag naar de winkel waar ik hem gekocht heb, daar zal ie gestest worden op harde waren en de stabiliteit daarvan.....
Ik zou alvast beginnen met zelf testen, kan grotendeels al softwarematig: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/Sticky_off.gif Technische PMG FAQ - hangen en opstartproblemen

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• smoken
Nou, vanmorgen heb ik de pc naar de winkel gebracht en ze gaan hem daar vandaag testen. Als het goed is krijg ik dan voor 16:00 uur te horen hoe en wat, ik ben benieuwd.

Ik heb zelf nog twee dingen getest, te weten:

CPUmark2 en memtest.

Cpumark gaf als waarden:test 1: 862 (registry operations)
test 2: 13 (floating-poiont operations)
test 3:1263 (integer operations)

Memtest genereerde alleen maar foutmeldingen......al tijdens het pré testen......
Toevallig gisteren nog van de site van ATI drivers gedownload, krijg ik ook niet geinstalleerd geeft meteen allemaal foutmeldingen.....dus er zal toch echt iets neit kloppen denk ik......

Jullie leze vanmiddag/morgen wel wat nu het probleem was/is.....en dan test ik direct of ik de bestanden dan wél uitgepakt krijg!

• smoken
Nou, ik ben zojuist gebeld door de winkel die de pc voor mij ging controleren en mijn vermoeden werd bevestigd: er klop niet veel van de hardware die er in deze pc is gepropt.....

Geheugen bleef fouten geven (ook nadat ze er ander geheugen in hadden geprikt) en de pc was/is verre van stabiel. Processor presteerde verre van optimaal.

Kort samengevat, pc krijg ik niet meer mee naar huis!
Oplossing: ik ruil hem (met een zéér kleine bijbetaling) om voor een Sony Vaio Desktop pc RS702 met ongeveer dezelfde specs, ik lever er 40 GB op in maar daar kom ik wel overheen denk ik......

Iemand toevallig ervaringen met deze pc?!

Thanx voor jullie reacties dusver!
Ik heb vanavond (i.v.m. met opleiding) waarschijnlijk geen tijd om hem te installeren, maar zodra alles werkt laat ik jullie weten of ik dan wél de .rar files kan extracten!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:47

sus

is druk :+

Ik ben eigenlijk wel benieuwd welk merk+type PC je gekocht hebt. Ik werk nl. @ Dynabyte, en het is voor mij eigenlijk wel interessant om dit te weten. Juist omdat ik altijd probeer de juiste pc voor de klant uit te zoeken.

• smoken
SuspiciouS schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 15:24:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd welk merk+type PC je gekocht hebt. Ik werk nl. @ Dynabyte, en het is voor mij eigenlijk wel interessant om dit te weten. Juist omdat ik altijd probeer de juiste pc voor de klant uit te zoeken.
Merk + type pc staan (nog even) in mijn sig, Acer Aspire T310.

Ze hadden het in de winkel zelf ook nog niet meegemaakt hoor, en moet zeggen dat ik zéér tevreden ben over de manier waarop ik geholpen ben en hoe e.e.a. opgelost wordt!

Nu hopen dat de nieuwe pc geen problemen gaat opleveren.....maar dat moet goed komen!

Verwijderd

(fout)

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 10:17 ]

• smoken
Owk pc is stablie, snel en stil! Dus dat is goed!

Nu valt me alleen op dat ik toch nog soms crc errors krijg. Maar ik heb die bestand gecontroleerd in WINRAR (eigenschappen opgevraagd) en daar zie ik dat het om *.TAR files gaat, de *.RAR files gaan wél goed.....

Moet ik hiervoor een andere programma gebruiken?!

Verwijderd

smoken schreef op maandag 17 januari 2005 @ 10:19:
Owk pc is stablie, snel en stil! Dus dat is goed!

Nu valt me alleen op dat ik toch nog soms crc errors krijg. Maar ik heb die bestand gecontroleerd in WINRAR (eigenschappen opgevraagd) en daar zie ik dat het om *.TAR files gaat, de *.RAR files gaan wél goed.....

Moet ik hiervoor een andere programma gebruiken?!
Zie hier.

• smoken
Owk, ga ik vanavond even proberen!
Thanx!
Pagina: 1