Ik denk dat enkel al een hart vasthouden en ik hier met een super basic vraag afkom die ik gerust op internet zou kunnen vinden. Dat dacht ik ook, maar blijkbaar werkt geen enkele code die ik op het net vind. Ik heb de volgende kuis functie gemaakt om alle movieclips te wissen uit mijn flash. (enkel deze die in actionscript gemaakt zijn natuurlijk)
Deze code zou eigenlijk 4 keer hetzelfde moeten doen, want dit zijn vier methodes die ik gevonden heb op het net. Maar geen enkel van de vier werkt! Om het nog wat vreemder te maken... Een movieclip die met deze code gemaakt is krijg ik met de code removeMovieClip(Object); wel weg
Een movieclip die ik met deze code gemaakt heb, krijg ik met geen van de vier methodes weg.
Bestaan er nog 10 andere codes om een movieClip te verwijderen? En werkt er daar misschien ééntje van. Ik ben echt aan het einde van mijn latijn en google zoektocht ...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| function kuis()
{
trace("oude categoriën opkuisen");
for(i=0;i<=atl;i++)
{
this["_root.square"+i].clear();
this["_root.min"+i].clear();
this["_root.max"+i].clear();
removeMovieClip("_root.square"+i);
removeMovieClip("_root.min"+i);
removeMovieClip("_root.max"+i);
delete this["_root.square"+i];
delete this["_root.min"+i];
delete this["_root.max"+i];
this["_root.square"+i].removeMovieClip();
this["_root.min"+i].removeMovieClip();
this["_root.max"+i].removeMovieClip();
}
} |
Deze code zou eigenlijk 4 keer hetzelfde moeten doen, want dit zijn vier methodes die ik gevonden heb op het net. Maar geen enkel van de vier werkt! Om het nog wat vreemder te maken... Een movieclip die met deze code gemaakt is krijg ik met de code removeMovieClip(Object); wel weg
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| function makeInput(left,top,name,depth)
{
trace(left + " " + top + " " + name);
_root.createTextField(name,depth,left,top,120,40);
this[name].background = 0xffffff;
this[name].text = name;
this[name].border= true;
this[name].type = "input";
aTextFormat = new TextFormat();
aTextFormat.font = "Arial";
aTextFormat.size = 30;
this[name].setTextFormat(aTextFormat);
} |
Een movieclip die ik met deze code gemaakt heb, krijg ik met geen van de vier methodes weg.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| function makeSquare(left,top,clr,vnr)
{
aObject = this.createEmptyMovieClip("square"+vnr,vnr);
with("_root.square"+vnr)
{
moveTo(left,top);
beginFill(clr);
lineTo(left+40,top);
lineTo(left+40,top+40);
lineTo(left,top+40);
endFill();
}
return aObject;
} |
Bestaan er nog 10 andere codes om een movieClip te verwijderen? En werkt er daar misschien ééntje van. Ik ben echt aan het einde van mijn latijn en google zoektocht ...
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2005 10:30 . Reden: ter verduidelijking :) ]