Toon posts:

Club3D ATI Radeon 9600 PRO, clonen werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Club3D Ati Radeon 9600Pro (128Mb) videokaart en ik kan het beeld niet tegelijkertijd op zowel de monitor als op de aangesloten TV krijgen.

Het is of de monitor of de TV maar niet gelijktijdig. Ik kan de desktop wel klonen (optie in de software van de videokaart) maar er gebeurd niets. Echter, met de sneltoets Alt-F5 kan ik wel switchen, dus het beeld van de monitor op de TV zetten en vice versa (kabels zijn dus goed).

Ik heb me laten vertellen dat ik dan "oudere" software voor deze kaart moet installeren echter dit lijkt me niet relevant. In de handleiding kom ik niks qua troubleshooting hierover tegen en on-line ook niet. Als ik zoek op dit probleem heb ik het idee alsof ik de enige ben.
Het heeft wel goed gewerkt echter met dezelfde software/driver.

Als test heb ik een Nvidia FX-5700 videokaart geprobeerd en ook hier dezelfde ellende.

Komt iemand dit bekend voor en zoja, wat was de oplossing ? :)

hulde,
merDe

Verwijderd

probeer het eens onder andere drivers :7

Verwijderd

Topicstarter
geprobeerd (vergeten te vermelden), maakte geen ruk uit. Ook alleen driver (geeen ATI-software) en dan wat kloten met de XP toestanden hiervoor maar maakte ook geen ene r##t uit :/

merDe

Verwijderd

probeer es met andere tv-out kabel

Verwijderd

Topicstarter
dat toeval is me te groot. het heeft altijd goed gewerkt totdat het systeem vol stond met spyware en andere ongein.
kortste klap : format en opnieuw geïnstalleerd en nu opeens werkt het niet meer. de gebruikte kabels zijn van hoge kwaliteit en nadat je switch (alt-F5) werkt het wel goed.

merDe

Verwijderd

Topicstarter
nog iemand een goed idee ?

merDe

Verwijderd

zit je monitor toevallig op de DVI ipv VGA connector ?
probeer in dat geval es op de VGA

Verwijderd

Topicstarter
zit je monitor toevallig op de DVI ipv VGA connector ?
probeer in dat geval es op de VGA

inderdaad, zou dat wat uitmaken denk je ?
ik heb de PC hier nu even niet tot mijn beschikking maar ik zal het eens analoog proberen ...

merDe

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:25
dit lijkt me dat je monitor de refresh rate niet aankan(te laag he, niet te hoog :P )

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 15:17
Zie je twee drivers in de hardware-list staan voor je grafische kaar: primary/secundary?

p.s. afsluiten met je naam is op dit forum niet nodig, tweakers groeten elkaat toch constant :)

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-08 11:41
hmm een radeon en een Nvidia met zelfde probleem?
dat is vreemd...
pc schoon installeren, drivers erop en weer goed uitproberen! je sluit dus met een Svideo of gele tulpstekker aan?

ik wilde een apart topic openen voor dit, maar is maybe niet nodig:

ik heb ook een probleem... wil beamer aansluiten op laptop (9600pro), dit doe ik mbv een vga kabel op de vga aansluiting...
in principe werkt het prima, bij Beeldschermeigenschappen>instellingen>geavanceerd, zet ik bij het ATI Weergave tabblad de beamer aan (door erop te klikken kan ik op laatste tabblad aangeven dat het een beamer betreft en de resolutie 1024x768 is), vervolgens terug tot Beeldschermeigenschappen>instellingen, daar selecteer ik de 2e monitor en kies Bureaublad uitbreiden blabla...

Resultaat: op beide beeld, mijn tftscherm (1450x1050 ofzoiets) heeft het volledige bureaublad, maar de beamer zie ik alleen deel van bureablad.. Wat blijkt, ik kan nu vensters naar rechts slepen, buiten mijn tftscherm, en dan verschijnen ze op de beamer!
Leuk, maar dat wilde ik niet! ik wil pcies zelfde zien op beamer en tftscherm!

Dus zet ik vinkje bij "Bureaublad uitbreiden..." uit, vervolgens kan ik bij het ATI Weergave tabblad de beamer weer aanzetten.. nu wordt inderdaad het TFTscherm 'gekloond' op de beamer, en in tabblad "Overlapping" kan je er ook voor zorgen dat dit met films gebeurd... MAAR.. en nu komt het:
De beamer krijgt dezelfde resolutie als mijn tftscherm (te hoog), waardoor de beamer slechts een deel van het scherm laat zien en het beeld met de muis meebeweegt (zodat ik dus steeds dat deel van het scherm zie waar mijn muis is).

In deze Clonemodus lijkt het onmogelijk de resolutie van de beamer aan te passen onafhankelijk van het TFTscherm (als ik nu resolutie van 2e scherm wijzig heeft dat geen enkel effect...), beide worden herkend als '1' (logisch, ze worden gekloond)
Als ik mijn TFTscherm op 1024x768 zet is het natuurlijk direct goed op de beamer (want dat is zijn resolutie).
Maar dan is mijn tftscherm weer op een veel te lage resolutie die ik niet gewend ben en bovendien zijn de letters waziger (doordat tft ook maar 1 res ondersteund!)

Dus volgens mij moet het toch met de 'bureaublad uitbreiden..' optie, (want dan kan je de resoluties onafh. van elkaar instellen) maar dan wil ik dus gewoon op beide schermen hetzelfde zien!
HULP!

[ Voor 5% gewijzigd door Jazco2nd op 11-01-2005 00:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
de refresh-rate moet geen probleem zijn, het is een nagelnieuwe LG 17" TFT en ik zie inderdaad 2 drivers (primaire/secundairy) staan in het systeem.
schone install is niet nodig, da's net gebeurd. dit probleem is juist ontstaan nadat het systeem opnieuw geïnstalleerd was.

p.s. afsluiten met je naam is op dit forum niet nodig, tweakers groeten elkaat toch constant

ik modereer zelf op een groot forum, is gewenning, maar ik zal er rekening mee houden :)
Pagina: 1