[PC] De beste gamepc voor een gelimiteerd bedrag

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furinax
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-10 11:10

Furinax

It'll only hurt until you die

Topicstarter
Intro:
Het wordt tijd dat mijn pc eens vervangen gaat worden (p4 1.6 met 512rimm geheugen) en ik wil mezelf trakteren op een nieuwe game pc. Nu kom ik op websites enzo wel "gamepc's" tegen maar wtf... een gamepc met 512geheugen. Wat denken ze dat ik ga spelen.. Tetris?

De eisen die ik aan het systeem stel:
- Moet goed draaien met 3D omgeving i.v.m. de aanschaf van World of Warcraft.
- Ik de webmaster van een gaminggroep en er moet dus ook grafisch wat bewerkt worden (http://www.tuwclan.com).
- Ik heb alleen systeemkast met inhoud nodig. Monitor, muis etc. heb ik allemaal staan.
- Ik heb max € 1000,- voor de PC over.

Wat hoop ik hier te bereiken
- Advies van mensen echt verstand van zaken hebben ipv die mannetjes in de winkels die de info van de doos lezen zonder er verdere ervaring mee te hebben
- Goed onderbouwde antwoorden.
- Ben zelf altijd Intel fan geweest, maar de nieuwe AMD's zien er ook erg aantrekkelijk uit. Ben erg nieuwsgierig of ze echt zo goed presteren als de benchmarks weergeven.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
Als ik deze topic verkeerd heb geplaatst mag deze verhuist worden, maar aangezien het toch een gamepc wordt vond ik toch wel dat dit een mooie plaats voor advies is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furinax
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-10 11:10

Furinax

It'll only hurt until you die

Topicstarter
ho, heb net ondekt dat deze topic compleet op t verkeerde forum staat. Soz, heb em al op t andere forum gepost dus deze mag gesloten/verwijderd worden.

[rml][ PC] De beste gamepc voor een gelimiteerd bedrag[/rml] = de nieuwe topic.

nogmaals excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Heb je de reviews op T.net al eens gelezen? Daar worden complete configs uitgemeten, naar prijs en prestatie... Het wordt dan wel zelf bouwen.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

512 MB is over het algemeen nog voldoende hoor, maar goed, 512 MB meer kost je de kop niet, zo'n €80,- is dat.

Mijn PC (zie specs), was samen zo'n €700,-. Als je nou zorgt dat je een beter grafische kaart koopt dan ik, en die 512MB extra RAM, dan heb je al een zeer goed systeem in handen. Verder is het handig om een Socket 939 + AMD64 te kopen, zodat je die 2x512MB in Dual Channel kan laten lopen (socket 754, die ik heb, kan alleen single-channel).

AMD64 is over het algemeen beter voor games, dus ik zou daar sowieso voor gaan. Even nog een praktische tip als je het zelf in elkaar gaat knutselen, AMD levert geen koelpasta bij de Boxed processoren :).

Ik heb alles bij Komplett.nl gekocht, zeer goede webshop waar ik ook mn moederbord RMA heb gestuurd en een paar dagen later gewoon een nieuwe ontving. Wat support betreft dus zeker een aanrader.

Dit topic is gesloten.