[XP sp2] comctl32.dll rechten verpest, ntfs -> fat?

Pagina: 1
Acties:

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Topicstarter
Allereerst, excuses voor dit probleem. Ik zou toch beter moeten weten |:(

Ok, hier is 't probleem.
Gister kwam ik erachter dat m'n vriending lekker met IE het ineternet op was geweest. Resultaat -> een irritante IE-popup, die om de zoveel tijd komt. Nadat ie me uit kosmonaut had geflikkerd, 's ff op zoek gegaan.

via processe explorer erachter gekomen dat er in een svchost.exe een ander proces draaide met een vage exe. onder diezelfde svchost.exe kwam om de zoveel tijd dan een ie-popup. Goed, proces gekild (dat vage sub-proces).
Evenlater alsnog een popup. FF (niet goed) gekeken in die svchost (daar kwam ie toen vandaan, hij startte zichzelf daaruit ook opnieuw op). Hey, hij gebruikt

C:\WINDOWS\WinSxS\
x86_Microsoft.Windows.Common-Controls_6595b64144ccf1df_6.0.2600.2180_x-ww_a84f1ff9\
comctl32.dll

da's een heel pad dus

ik met m'n stomme kop de rechten voor iedereen op alles weigeren gezet 8)7 (met ntfs dus)
Daarna proces gekild. Dat was dus gelijk een geforceerde reboot. (kritiek proces gestopt bla bla).

Maar nu komt 't. Na de reboot kreeg ik gewoon 't windows-start scherm (lopende balkje).
Daarna krijg ik alleen nog maar een zwart-scherm met een muis-cursor. De muis doet 't ook gewoon.

Goed, hup veilige modus. Zelfde verhaal, nu staat alleen ook nog veilige modus in 't scherm.
CRAP
vga modus? ook niet, zelfde verhaal.

Goed, de recovery-console dan maar. Maar daar kan ik geen rechten wijzigen.
Na even de overige mappen in winSxS bekeken te hebben tot de conclusie gekomen dat ik misschien wel een oudere kon kopieren. (6.0.2600.2180 is precies het sp2 nr dus.). Maarja, geen schrijfrechten... (Toegang geweigerd, ingeprogd in Recovery console of zo)

pfff.
Suse linux 9.0 live-eval cd, geen ntfs (niet voor zover ik kon zien.)
Tja, wat nu. Schiet me wat te binnen :D pc-cillin recovery disk. die heeft ntfs-drivers. Maarja, ook daar kan ik de cal (control access list) niet aanpassen voor dat file.
service pack 2 cd booten en dan installeren? niet bootable :(

Na wat zoeken nog geen oplossing gevonden. Wel wat hints in een andere richting.
Converteren naar fat32 met Partition Magic. Heb ik niet...
maar dan nog gaan lange filenamen verloren.

Nu heb ik zelf nog 2 opties/ideeen
1) Windows opnieuw installeren (plz niet weer)

2)
-Hele ntfs partitie kopieren naar een fat partitie
-c: Formatteren naar fat
-Hele partitie terugkopieren
-winxp cd booten -> recovery console -> fixmbr (master boot record herschrijven)

maar ik weet niet of dat werkt.

Weet iemand of optie 2 gaat werken? of dat ik dan alles echt kwijt ben.
Weet iemand een mogelijkheid om die dll toch toegankelijk te krijgen?

Alvast bedankt.

* J2pc gaat zichzelf geselen voor z'n stomme actie

/edit
3) Terugzetten van de dll van een ander systeem, heeft ie dan weer 'default' rechten?

[ Voor 12% gewijzigd door J2pc op 06-01-2005 11:04 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-04 09:14

mutsje

Certified Prutser

wat dacht je van een cd als Barts PE builder te maken kun je ntfs schrijven lezen dus ook in de rechten kijken :)

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Topicstarter
kan je daarmee ook de ntfs-rechten wijzigen dan?

Er staat wel dat ik kan copy/moven, maar niks over rechten wijzigen...

(op zich wel een mooi dingetje)

Hoop alleen dat 't ook op win98 draait.
Dus op m'n win98 laptop een BartPE xp cd maken.

[ Voor 23% gewijzigd door J2pc op 05-01-2005 10:23 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh