Toon posts:

X-tra UPC modem

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanwege een kleine storing van UPC een nieuw modem gekregen, dit werkte verder goed. Het oude modem hebben ze achtergelaten.
Kunnen de twee modems die ik nu heb aan elkaar gekoppeld worden?

Verwijderd

He heftig he zeg eens hoe je dat hebt geflikt? gewoon gebeld ofzo? ik wil der ook wel 2 :)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Dan moet Chello jouw modem koppelen aan het netwerk, wat ze waarschijnlijk niet doen. Heb je ook twee netwerkkaarten? (1 voor elk modem)

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

lijkt mij vrij nutteloos, omdat je met je verbinding zeker niet aan het limiet van je kabelmodem komt (ongeveer 30Mbit/sec) en als je er dan 2 gaat gebruiken, krijg je nog steeds de zelfde bandbreedte en moet je extra betalen voor meer bandbreedte.
Die extra bandbreedte zou 1 kabelmodem ook wel aankunnen....

correct if wrong plz

Verwijderd

Je kunt ze niet alletwee gebruiken, dan storen ze elkaar (zitten op dezelfde band). Ook krijg je van Chello maar 1 ip, en kan je alleen de netwerkkaart gebruiken met hun MAC-nummer.

Verwijderd

Hey wat voor modem is dat???
die terayon dingen kosten geloof ik wel 1500 piek :) :) :)
VERKOPUH!!! >:)

Verwijderd

Hey doed Woutert, heb ie een nieuw kabelmodem joh??? :) :) das erg fijn...dat maakt het leven leuk.
Wat zeg je hebben die kwellogasten het oude modem achtergelaten en een nieuwe geinstalleerd?? :) :)
Hoe dat nu op elkaar aan te sluiten???
Maar misschien wordt deze topic al bijna te iel "legal" voor tweakers.....

greetz from charliedoed
sterkte jongen

Verwijderd

Waarom koppelen jullie eigenlijk die netwerkekkarten altijd aan de kabelmodems??

"vanwege chello kaartje met nummertje wat overeenkomt met jou modempje en ip adres"???

heb al enkele keren een kabelmodem op een volslagen andere kaart in een andere computer aangesloten zonder problemen.

Is het niet alleen MAC-adres en IP dat telt voor chello...??

Verwijderd

Wat klets je nou in je laatste post Charliee?

Het NICje heeft niets met je kabelmodem te maken, dus je kunt er gewoon andere voor gebruiken.

De kabelmodem is een bridge. Het MAC-adres van de modem telt, niet die van je NIC.

Het IP-adres kun je gewoon door DHCP laten aangeven, maar ik stel mijn IP adres in zodat ik elke keer dezelfde heb. (poepie aan dynamisch IP adres :))

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-08 16:32

Theeboon

theebonen bestaan!

niet dat het werkt ivm kabelmodems maar zijn er geen splitters voor netwerkkaarten zodat je er 2 dingen op aan kunt sluiten?
(ik dacht nl. aan 1 kabelmodem en 1 extra computer op 1 netwerkkaart)

"I sit in my room and imagine the future."

Verwijderd

Dat klets ik niet dat staat hierboven beschreven...MAC-adres van netwerkkaart...
Ook krijg je van Chello maar 1 ip, en kan je alleen de netwerkkaart gebruiken met hun MAC-nummer.
ok dat Ip klopt maar dat netwerkkaartenverhaal daar kan ik echt niks mee. Pleur het op willekeurige netwerkkaart en het zaakie draait als en tiet. Althans bij chello, kweenie hoe dat bij A2000 en de @home jongen/meisjes is geregeld.

bladiebla toegewezen ellende van Chello. Dus vroeg ik me af hoe dat zat!!

Als jij je ip-adres op verkrijgen van server zet (DHCP) blijf je toch hetzelfde ip-adres behouden. Voorlopig althans, zo dynamisch zijn die dingen nu echt nog niet als chello ons wil doen geloven

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
'k Heb hier a2000 en toen het modem geïnstalleerd werd hadden we enige moeite een werkende netwerkkaart te vinden. Steeds als we een ander pakten moest 'ie een nieuw MAC adres doorbellen, dus het zit wel degelijk aan het mac-adres van je netwerkkaart gekoppeld.

Anders zou het ook mogelijk zijn om de kabel in een hub te douwen en meerdere pc's zo aan een modem te hangen.

Verwijderd

A2000 is geen chello..
Ik heb hier een realtekje aan chello liggen en die worden niet standaard geleverd bij chello dus ik denk ook niet dat het mac adres aan je modem word gekoppeld

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-08 14:57
Nou, ik heb nu ongeveer anderhalf jaar kabelinternet van Chello(/Goldmine)... Ik heb toen (september '98) er een 3Com kaartje bijgekregen, en die kabelmodem (Terayon & LANcity) werken alleen als ze aan dat kaartje hangen... :'( Op een gewoon Realtek kaartje werken ze niet...

• Theodoor
  • Laatst online: 17-03 10:50
Bij chello hangt het af van waar je woont of je een vast ip en/of het modem aan je netwerkkaart is gekoppeld dmv een MAC-adres. In Gelderland en Friesland hebben mensen een vast IP en is het modem niet gekoppeld aan de netwerkkaart.

Woutert, als je in Gelderland of Friesland woont: koppel de twee kabelmodems ieder aan een kabelaansluiting. Dan moet je beide kabelmodems aan een router (bv linuxbak of cisco/3com/intel ding) aansluiten. De router moet je zo instellen dat die het verkeer van je interne netwerk door stuurt over die twee kabelmodems. Zo kan je gebruik maken van de dubbele bandbreedte. Je kan dan je eigen IP-adres gebruiken en je moet een IP-adres "jatten" :), gewoon eentje invullen uit dezelfde range. Overigens moet die oude kabelmodem moet dan natuurlijk nog wel werken, het MAC-adres van dat ding moet bij UPC bekent zijn.

• Gert
  • Laatst online: 05-12-2025
A2000 is geen chello..
Klik voor de gein eens op deze a2000 = chello link.

Ik heb dus ook een realtek omdat ik geen 3com kaart kreeg maar een vaag DEC kaartje. Dat werkte dus niet, toen hebben we een 3c 509B geprobeerd, deed het ook niet, uiteindelijk werkte de realtek wel, maar telkens moest wel het mac-adres doorgebeld worden.

Verwijderd

dan beide kabelmodems aansluiten op een router, linuxbak....of ..
met 2 netwerkkaarten mag ik aannemen???
je eigen ip-adres en een jatten, gewoon iets invullen uit de zelfde range
1.wel eens meegemaakt wat er met je pjoeter gebeurd als die zichzelf tegenkomt op internet?? Met andere woorden als ie een pjoeter tegenkomt met hetzelfe IP???? Das niet fijn dat wil je niet.

2. Op welk ip-adres van de 2 ben je dan bereikbaar vanaf buitenaf... en welke softwarematige router, behalve linux misschien ondersteund 2netwerkkaarten???

greetzs charlie

• Theodoor
  • Laatst online: 17-03 10:50
1. Ja, met twee netwerkkaarten.
2. Daarom moet je ook een IP-adres "jatten" in dezelfde range en dat niet gebruikt is. Kan je uittesten door een tijdje het beoogde IP te pingen.

• schijndel
  • Laatst online: 29-08 02:42
Load balancing heet dat verdelen van bandbreedte en zijn een shitload van programmas voor nt voor te vinden.

Verwijderd

bij de lancity's was het modem wel gekoppeld aan hget MAC-adres van je NIC. bij de terrayon niet. Als je je terrayon op een andere NIC wil hebben, moet je hem aan de eerste eerst vrijgeven, en dan ompluggen en vernieuwn. Als je niet vrijgeeft kan íe ook geen nieuw IP krijgen. ja ik spreek uit ervaring..
(chello - ervaring)

CU

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-08 17:56
Euhm in helmond is het ip per huis vastgesteld ( l;ijkt het )
ik krijg nl thuis altijd hetzelfde ip
neem ik mijn pc enzo mee naar roel dan heb ik wle een ander ip.
en verderhebben ik en en vriend van roel wel eens tegelijkertijd allebei onze kabelmodems daar werkend gehad.
het werkte perfect allebei online op hetzelfde huis met een eigen kabelmodem en eigen netwerk kaart.

en al is het gelocked op je mac adres
een isa kaart geef je in linux zowiezo een ander mac adres :)

.

Verwijderd

hey woutert, misschien moet je effe reageren.....kunnen we gaan prutsen aan dat kablemodem :)
Pagina: 1