[2000] ntldr not found, fixmbr werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Ronald Koeman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-04 21:51
Ben een hele dag bezig geweest een oude pc te installeren, krijg ik dit:
bij het opstarten de melding ntldr not found. Na gebruik van de search kwam ik tot de conclusie dat de MBR rot was.

Via de windows 2000 recovery console fixboot en fixmbr geprobeerd, maar dat bracht geen soelaas: nog steeds dezelfde foutmelding :'(

Iemand een idee?

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

De bestanden ntldr en ntdetect.com zijn beschadigd of weg.Ik kan mij herinneren dat het een issue was dat deze bestanden spontaan corrupt raakten in sommige gevallen, maar dat dit met een sp is verholpen.Je kunt de bestanden terugzetten met de repair functie van je windows 2000 cd, opstarten van de cd en repair kiezen :)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

Probeer anders eens bootcfg /rebuild

• Ronald Koeman
Inmiddels heb ik de bestanden boot.ini, ntldr en ntdetect van een andere pc gekopieerd en teruggezet. Hij geeft nu aan dat m'n ntoskrnl.exe niet meer bestaat of beschadigd is. Ik krijg het idee dat m'n hele installatiepartitie spontaan verdwenen is.

De Recovery Console geeft aan dat de enige kopie van win2000 op de partitie D staat, terwijl ik die netjes op de C had geinstalleerd :?

[ Voor 3% gewijzigd door Ronald Koeman op 05-01-2005 01:56 ]

• Ronald Koeman
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 01:52:
Probeer anders eens bootcfg /rebuild
Dat is geen win2k commando, voorzover ik weet.

• Ronald Koeman
Ben nog even op onderzoek, weet ondertussen het volgende:

Vóór mijn problemen zag de schijfindeling er zo uit:
Partitie 1 C: (win2k) 5GB
Partitie 2 D: extra 30GB
Partitie 3 E: extra 30GB
Partitie 4 F: extra 30GB

Nu zie ik het volgende:
[8MB "ongepartitioneerde" schijfruimte]
D: win2k 5GB
C: extra 30GB
E: extra 30GB
F: extra 30GB

Hoe kan dit, en nog beter, wat doe ik eraan???

MAP geeft zelfs het volgende:
? 8MB
? 5GB
C: extra 30GB
E: extra 30GB
F: extra 30GB
D: win2k 5GB

[ Voor 26% gewijzigd door Ronald Koeman op 05-01-2005 02:29 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-04 09:14

mutsje

Certified Prutser

Hou er rekening mee dat je boot.ini en aanverwanten op de eerste active disk gezet worden. Grote kans dat jouw boot.ini simpelweg naar de verkeerde partitie loopt te verwijzen en je daarom al deze foutmeldingen krijgt.

• Ronald Koeman
Heb na wat backupwerk de schijf geformatteerd, en windows opnieuw geinstalleerd. Na een eerste install krijg ik alweer foutmeldingen binnen windows dat bepaalde bestanden niet gevonden kunnen worden omdat het pad onjuist is.

Dit is geen windows probleem, het zit hem duidelijk in de hardware. Er moet toch echt iets met de HDD aan de hand zijn, aangezien het systeem al een tijd prima heeft gewerkt met een andere HDD.

Powermax geeft overigens GEEN errors aan na een uitgebreide diskcheck.

Dit topic mag wat mij betreft dicht, ik open even een nieuwe bij Opslagmedia & I/O Controllers.
Pagina: 1