Toon posts:

Real VNC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik heb sinds vandaag VNC geinstalleerd op 2 pc's extern van elkaar...werkt prima vice versa ook.

Nu heb ik het thuis geinstalleerd en via de viewer kan ik ook gewoon op de 2 andere locaties inloggen, echter na ingelogd te zijn krijg ik een zwart beeld en mijn cursor pijl laat een spoor na...voor de rest werkt niets...

Kan iemand mij hierin advies geven ?

Thx,

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 18:36

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Ik neem aan dat je niets met routers/firewals te maken hebt? Wat voor een verbinding gebruik je hier voor? Het zou imho zo kunnen zijn dat je te weinig bandbreedte hebt om te "vnc" en.

Powered By C8H10N4O2

• WallieBTY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-02 00:18
Dat probleem heb ik ook gehad. Het heeft een tijdje goed gewerkt, maar op een dag niet meer. Het enige wat ik toen verandert heb dat ik me kan herinneren is het beeldscherm losgekoppelt had en opnieuw opgestart toen. De oplossing weet ik nog steeds niet. Bij mij lag het zeker niet aan de bandbreedte want ik heb 100KB upload.
Nu gebruik ik de Windows XP remote desktop en een terminal service client en dat werkt perfect.

Heb je beide pc's gewoon helemaal aangesloten of zonder toetsenbord, muis en scherm?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hoi, Welkom op GoT

Graag wil ik je vragen om de FAQ eens rustig door te lezen : Algemene gedragsregels (Netiquette)
Er mist nogal wat aan je topic namelijk : Algemene gedragsregels (Netiquette) #topicstart

Er zijn diverse varianten van VNC, maar je geeft niet aan welke je draait.
Ook niet wat je al geprobeerd hebt (heb je uberhaupt de PC al eense eventjes opnieuwe opgestart, danwel de server service aan de andere kant even een restart gegeven ?).
Ook geef je niet aan op wat voor besturingssystemen je het allemaal hebt draaien.

Oftewel, je zult veel meer informatie moeten geven.

Last but not least; crossposten doen we hier niet aan. Het andere topic wat je in PNS hebt gestart heb ik daarom dan ook gesloten.

Tijd voor een nieuwe sig..

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-02 13:48
Koffie schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 10:44:
Er zijn diverse varianten van VNC, maar je geeft niet aan welke je draait.
Real VNC?

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• Roger_Rabbit
  • Laatst online: 19-02 20:22
www.realvnc.com ;) VNC (Virtual Network Computing)

[ Voor 10% gewijzigd door Roger_Rabbit op 05-01-2005 11:07 ]

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Verwijderd

Ik werk al jaren met VNC en dit probleem ken ik niet.
Zou zeggen dat het met je instellingen te maken heeft.
Daarnaast bestaan meerder versies van VNC. Deze zijn (of zouden) backwards compatible moeten zijn.

Het probleem met VNC is dat het scherm continu als bitmaps wordt overgestuurd.
(En VNC vraagt ook behoorlijk wat CPU vermogen.)

Daarom denk ik dat het met je firewall te maken heeft of met een instelling in XP (als je dat gebruikt natuurlijk)

Of, misschien je screensaver op de andere machine(s)?

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-02 16:06
Hou je er wel rekening mee dat de gratis versie even onveilig is als een website bezoeken? Het verkeer wordt niet versleuteld, en het wachtwoord kan je zo lang maken als je wilt, maar met de gratis versie checkt ie alleen de eerste acht tekens.... Je kan beter een L2TP VPN verbinding aanmaken, en dan met remote desktop, is een stuk veiliger, of de Enterprise Edition van VNC gebruiken. Die heeft wel encryptie.

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

• Pino
  • Laatst online: 20-02 13:48
offtopic:
[quote]Roger_Rabbit schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 11:06:
[...]

www.realvnc.com ;) VNC (Virtual Network Computing)[/quote]
* offtopic:ik weet het, alleen koffie niet :)

Ik heb hier alleen problemen als ik twee schermen gebruik, voor ik VNC wil gebruiken moet ik mijn desktop naar 1 monitor zetten. Is dat mischien het geval?

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Winkelhaak2002 schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 11:19:
Hou je er wel rekening mee dat de gratis versie even onveilig is als een website bezoeken?
Wat is er onveilig aan een website bezoeken en zijn er ook niet gratis VNC clients dan????

Op de site van Real VNC vertellen ze toch wat anders, gewoon via een simpele SSH tunnel, dus geen moeilijke VPN tunnel!

OpenSSH + Cywin win32 installer:
http://www.lingewoud.nl/b.../att_1043185418_setup.exe
(edit: wel in conf file tunnelen toestaan, tunnelen kan je vanaf de client met Putty)

De reden dat je zwart beeld krijgt heeft met het volgende te maken:
Je process is eigendom van de gebruiker die op dat moment afgelogt is. Vermoedelijk ben je met password vergrendeld op dat moment

oplossingen:
Gebruiker niet met password vergrendelen
Process als systeem process laten starten in registery en niet bij aanmelde gebruiker.

*SSH heeft zelfde probleem gehad :+ *

[ Voor 5% gewijzigd door SSH op 05-01-2005 15:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt mannen...ik ben er helemaal uit nu. O.a. schermbeveiliging was een probleem. En op het bedrijf waar ik werk hebben ze nog DOS......................en inderdaad winkelhaak...password was vergrendeld. Werkt als een tierelier nu.

En sorry "meneer de Moderator" voor het crossposten...ben nieuw hier. Ik zal de FAQ voorwaarden doorlezen en uit mijn hoofd leren...u bent wel streng hoor...maar i understand the message...

Verwijderd

SSH schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 15:14:
[...]

Wat is er onveilig aan een website bezoeken en zijn er ook niet gratis VNC clients dan????

Op de site van Real VNC vertellen ze toch wat anders, gewoon via een simpele SSH tunnel, dus geen moeilijke VPN tunnel!
LOL
Een pptp connectie opzetten is minimaal net zo makkelijk als wat je hieronder beschrijft :)
en vervolgens raad je ook nog aan geen pw te gebruiken LMAO

overigens is vnc een buttproduct imho en zou ik liever remote desktop gebruiken (of bij pre xp clients: dameware of timbuktu oid)
OpenSSH + Cywin win32 installer:
http://www.lingewoud.nl/b.../att_1043185418_setup.exe
(edit: wel in conf file tunnelen toestaan, tunnelen kan je vanaf de client met Putty)

De reden dat je zwart beeld krijgt heeft met het volgende te maken:
Je process is eigendom van de gebruiker die op dat moment afgelogt is. Vermoedelijk ben je met password vergrendeld op dat moment

oplossingen:
Gebruiker niet met password vergrendelen
Process als systeem process laten starten in registery en niet bij aanmelde gebruiker.

*SSH heeft zelfde probleem gehad :+ *
Pagina: 1